948 visninger
|
Oprettet:
Kontrakt ved køb af hest.. {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Jer der har købt hest et godt stykke væk fra jeres bopæl.. Hvordan har I gjort det med kontrakten?
Har I taget den lange tur flere gange eller hvordan?
Mvh TT
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Jeg prøvede hende flere gange.
Og jeg ville nok havde taget på flere lange ture, hvis jeg ikke havde forelsket mig i Filicia.
okt 2010
Følger: 46 Følgere: 55 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 310
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 150
Derefter har jeg overvejet/tænkt er det nu den helt rigtige. (Hvis det så er den rigtige). Har vi så taget turen for og hente hesten.
Jeg har begge gange lavet kontrakt på at hesten er købt og solgt, alle papirer er udfyldt, med pas og ejer-certifikat. jeg har haft pengene med til ejer, da ingen af mine heste har kostede over 30.000,- så jeg har været afsted 2 gange.
Ser ingen problemer i det, da man gerne må have lidt betænkningstid, det er trods alt noget man gerne skulle have glæde af og arbejde med.
Du kan ligge et depositum for at hesten ikke bliver solgt eller udfylde kontrakten til at hesten først er købt og afhentes til en hvis dato.
jun 2007
Følger: 117 Følgere: 96 Heste: 8 Emner: 45 Svar: 318
Han er dog ikke tilredet endnu, men forelskede mig fuldstændig i ham, også tog jeg så beslutningen og købte ham
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 281
Heraf ville jeg gøre således at sælger og du som køber, laver et udkast hver til en kontrakt og sender til hinanden pr. mail. Derfra kan I så eventuelt aftale at I hver især har syv dage til at vende tilbage med uenigheder eller tilføjelser.
Når det så er gjort, kan én af jer lave en endelig kontrakt, baseret på de to udkast, og så kan modparten enten sige ja tak, eller nej tak, hvis der er nye indvendinger og ændringer. Når der så er en endelig kontrakt, kan I sende et indscannet eksemplar af den endelige kontrakt, så I begge har på mail, en endelig kontrakt med begge jeres underskrifter.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Så printede vi hver et eksemplar ud, underskrev det og sendte det til modparten med posten. Så underskrev vi den kontrakt vi modtog, og så var det klaret
Jeg var oppe og se min pony en gang, og valgte så at købe hende, men da hun stod i Hirtshals og jeg bor på Midtfyn, så hentede vi ikke selv, men fik en vognmand til det
jul 2010
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 488
Og vi aftalte at jeg betaler og sender ejercertifikatet ind, så det skrev vi også på med det samme.
Der gik 14 dage inden hesten blev hentet, men så var alt papirarbejdet gjort, hvor han er sikret at have købt hesten og jeg at han var solgt
Pengene blev overført til min konto inden hesten blev hentet.
Han blev hentet i fredags, så jeg sender ejercertifikat ind imorn
Hvis man selv henter hesten kan man jo lave kontrakt på dagen og ellers må man jo scanne ind og sende pr. mail, eller post
Kontrakt ved køb af hest..