692 visninger
|
Oprettet:
At miste {{forumTopicSubject}}
Jeg kan stadig ikke kommer over tanken Amadeus ikke er her mere. Hver gang jeg er i stalden og ser den tomme boks så skære det i hjertet.
Det skære også i hjertet min pony har mistet sin bedste ven.
Bliver man nogensinde klar til at miste?
Jeg frygter den dag med Sonny..
Er der andre som har mistet og hvordan kom i hurtigst ovenpå igen??
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Det var en voldsom oplevelse, men jeg ved at jeg ikke kunne have gjort noget anderledes, for at rede ham, det giver mig meget ro i sindet.
Jeg savner Gawain hverdag men er taknemmelig for alt det han har lært mig og for alle de gode oplevelser vi har haft sammen.
Jeg købte min nye hest Ca to måneder efter Gawain døde, selvom jeg troede at jeg aldrig skulle have hest igen.
Jeg kan ikke rigtig undvære det at have hest, og så faldt jeg over en smuk uspoleret hoppe med et fantastisk sind.
Jeg tror aldrig man bliver klar til at miste, men man kan lige så godt mindes de gode ting
feb 2015
Følger: 87 Følgere: 46 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 363
Har selv mistet to parter, hvilket tog meget hårdt og tænker stadig på det.
jeg kom heldigvis ovenpå efter lidt tid da jeg har min fantastik pony pige der bare gør alle de svære tider nemmere.
Frygter for tiden den dag min højtelskede pige skal væk. Hun er 22 og holder nok ikke så mange år i nu. Den tanke er enten svær for mig.
feb 2015
aug 2010
Følger: 160 Følgere: 103 Svar: 156
Jeg står desværre nu igen og skal have endnu en hest aflivet lige om hjørnet, og jeg har svært ved at se, hvordan det lige skal komme til at gå. Jeg har allerede nu store problemer med at sove og derfor også med at få hverdagen til at fungere, så jeg er kommet på sovepiller igen igen, som jeg også var nødsaget til, da jeg mistede min pony, hvilket måske også siger lidt om, hvor hårdt det tager på mig. Hestene betyder alt.
Og nej, jeg tror aldrig det bliver 'lettere' at miste - personligt har jeg i hvert fald enormt svært ved at komme videre. Der er en konstant frygt i mig for, at jeg også skal gå hen og miste den næste hest.
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
Men ja, selvom man kan lære at leve med tabet, og smerten en dag forsvinder, så vil der altid være en snert af savn, og tab. Det er med til at danne den person du er.
sep 2012
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 386
Jeg fik en halskæde med en lille rund plade med hendes forbogstav indgraveret i, selv om det ikke er noget fra hende direkte føler jeg mig tættere på hende.
lang tørn og hvad prøver jeg præcist at sige? Nej aldrig bliver man klar til at misten en man elsker lige meget om det er et dyr eller et menneske, det vigtigste er bare at rejse hovedet igen med tårer eller smil og se fremad For heldigvis kan de aldrig forlade vores hjerter.
jul 2012
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 184
Pone betød alt for mig, og ingen vil nogensinde kunne erstatte ham. Jeg købte Acasilla rimelig hurtigt efter, og der hjalp da lidt på sorgerne. Fik noget andet at tænke på. Jeg kan stadig græde når jeg tænker på ham, ingen tvivl om det. Men på et tidspunkt går livet altså bare videre, og man lære at mindes alle de gode ting.
Jeg tror ikke på at man kan lære at være okay med at miste. Hvis nogen eller noget betyder meget for os, er det jo helt naturligt at det vil gøre ondt at miste. Jeg vil sige at det hjælper at græde, man får på den måde sine følelser ud, hvilken i den anden ende vil hjælpe os videre.
Bare husk at tænk på alle de gode ting i har haft sammen, nyd minderne. Få snakket med andre om det, at være åben omkring sit savn og sine følelser, vil give ro og tryghed igen.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg har mistet et par stykker gennem tiden, 4 stk, af forskellige årsager. Man kommer heldigvis videre, men det betyder jo ikke at man glemmer sin gamle hest. Jeg savner min gamle hest helt enormt, men hun var også noget ganske særligt, og jeg vil aldrig finde en der kan matche hende. Det betyder ikke at jeg ikke er glad for den hest jeg har nu, men hun er ikke en erstatning, hun er heldigvis en helt anden hest.
Nu er jeg jo også en halv gammel kone, med over 40 års hesteliv i bagage , men jeg har heldigvis stadig lysten og glæden til at have hest.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
det der gør mest ondt er vel jeg føler jeg forsømte ham den sidste del af hans liv. jeg fortryder så inderligt det valg jeg tog ikke at passe ham. det er dette som gør ondt på mig og giver mig en form for skyldfølelse selvom jeg ved at hans tilstand intet havde med at gøre med forsømmelse.
Han var ikke min hest men min mors, jeg passede ham dog i 2 år som min egen.
feb 2015
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
feb 2015
At miste