{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

At være i tvivl :( {{forumTopicSubject}}

Hej piger og drenge....
Jeg har et ' dilemma ' som jeg håber i kan sige jeres mening til.

Jeg har denne drøm om at komme videre i min ridning altså starte stævner , få god undervisning og have en hest der virkelig kan.
jeg er springrytter men er begyndt at interssere mig rigtig meget for dressur, jeg købte for 1 år siden en dejlig hoppe som er en springhoppe.

hun kan dressur men det keder hende helt vildt + hun kan ikke gå på tur, jeg har trænet dette med hende nu i 1 år eller mere kæmpet- når det ikke passer hende stejler hun, hun er tjekket i hoved og røv fået en masse behandlinger men intet har virkelig hjulpet smiley

vi har kun 2 hestebokse i vores stald hvor hun står og min vallak står, hvis jeg skal have en hvor jeg kan ' udleve' mine drømme på skal hun sælges.

vi har de fedeste muligheder for tur 4 km til stor strand , kæmpe skov lige ved foldene og ridebanen og 1 km til ridehus, men min skønne hest kan ikke gå tur.

vil i sælge hende til en sød pige som kan bruge hende til spring muligvis hyggeridning og så få en man virkelig kan bruge?

håber dette var nogenlunde forståeligt og i vil komme med jeres mening.

grimme/grumme kommetare forbedes da det er hårdt nok og hold det i en pæn tone smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At være i tvivl :(
  • #1   1. jan 2016 Hvis du brænder inderligt og gerne vil have nogle flere muligheder syntes jeg måske ( det lyder nok lidt hårdt) men så syntes jeg du skulle overveje at sælge hende til en rigtig sød pige eller dreng som brænder for at springe og så kan du købe en som gerne vil dressur tur og alt det der. Det ville jeg ihvertfald overveje hvis jeg var dig;)

• #2   1. jan 2016 Altså jeg er for stor til min pony så jeg har lavet den aftale med min chef at han skal stå der gratis og så må deres barnebarn tulle rundt på ham, for det dør han ikke af.
    Men ellers så start med at udlåne den:) hvis jeg havde tid og plads ville jeg låne hende men det har jeg desværre ikke lige pt, men hvis min gamle bliver solgt så vil jeg nok gerne:)))

• #3   1. jan 2016 Hvis du virkelig vil noget med ridningen, og ikke føler at du kan nå det med hoppen så synes jeg du skal sælge den.
    Du lyder irriteret over den ikke kan gå tur, og det er også irriterende.

Hvis du virkelig føler for, at du vil videre, og vil have en hest der kan det hele, så følg dit hjerte og sælg hoppen til en sød familie der kan bruge hende til det hun kan lide.

Held og lykke!

• #4   1. jan 2016 Hun er så skøn og hun har ikke været behandlet pænt så fik hende i skidt stand og har knyttet et meget specialt bånd med hende så er meget svært smiley især fordi hun har været kasteboldt og vil ikke have hun bliver det igen smiley vil SÅ gerne noget med min ridning og tror ikke hun er den rettet synes ikke altid kemien er der og hun irretere mig når hun ikke vil på tur og hun ikke vil dressuren smiley

• #5   1. jan 2016 det er aldrig sjovt at stå og være i tvivl med sådan noget smiley

Jeg købte engang mig en lille hest, som endelig bare skulle give mig en god overgang fra pony til hest, han var købt som allround hest, skide farlig at have på springbanen XD og pisse dum i sandkassen... og her var hest også tjekket med alt i gennem flere år, men han bukkede, stejlede og stak af når han kunne smiley
    Jeg fik undervisning af en del, men ingen har trænet som jeg har kunne lide det, nogle alt for hårde (her ment som i presser hesten en del) og andre der ikke har kunne sætte sig ind i vores problemer smiley det har taget umådelig lang tid, men efter mere end 2 år kunne hesten gå i en sandkasse.. smart, nu kunne den jo rides nogenlunde XD men jeg var altså springrytter med en ryggrad som en snegl XD MEN SPRING VILLE JEG! og efter 4 år springer vi nemt 70-90 smiley men nu er jeg blevet mere dressur rytter (snegle ryggraden.. XD) og hesten som faktisk er springhest, vipper ikke engang med øret for ikke at springe lige nu smiley

Man kan komme langt med masser af træning på hestens primisser, også selvom det ikke involvere spring smiley min lille spring hyp og jeg træner M dressur, og jeg har i flere år hørt folk sige at han ikke egner sig til dressur banen smiley vil man træne det, så skal man også træne det, for man kan godt omskole en hest, måske der ikke føler der er nok i dressuren? måske den føler sig presset eller signal forvirret? variere træningen så det bliver sjovt for jer begge smiley men vil du ud i salg, så står i hjerte og dine tanker helt selv med det smiley

• #6   1. jan 2016 Så er det jo man skal overveje at sælge hende når ride turen bare bliver noget være øv!.. Men hvis hun skal sælges så skal man finde den helt rigtige familie hvor man er sikker på hun bliver og bliver brugt til det hun er vild med i stedet for at man vil have hende til noget som hun ikke gider.. Håber du finder frem til noget! smiley

• #7   1. jan 2016 Tror du skal tænke dig om, om du virkelig brænder så højt for at komme til at starte stævner og det. Har du overvejet at få hjælp af en med speciale i adfær, ang tur?
    Kan godt forstå dit dilemma, men nogle gange bliver det ikke bedre, for så er der måske noget andet i vejen. Så tænk grundigt over hvad du helst vil, og hvad der er bedst for dig og din pony smiley
    jeg har selv en kanon dejlig stævnepony, som jeg fik fordi jeg ønskede at starte lidt højrere stævner, end min part (som jeg ellers ville have købt) og bortset fra at hun stod skadet mere eller mindre hele min ponytid smiley så er hun altså bare ikke lige så kærlig og et nussehoved som den anden var! Det savner jeg helt vildt, og selvom det er fedt at komme ud og starte stævner, mangler jeg altså den der hyggepony, som til tider kan være meget rar at have... Så man må vælge hvad der er vigtigst! Nu ved jeg jo ikke om din pony er sådan et nussehoved eller om den er mere reserveret, for det kan altså gøre en kæmpe forskel i båndet mellem hest og rytter! Min nuværende pony og jeg er stadig rigtig gode venner og et godt par, men jeg mangler altså til tider den kærlige og legesyge hest smiley

• #8   1. jan 2016 Vi har fået en masse undervisning men en simpel schenkelvining spasser hun ud og begynder at stejle smiley min søde ridelære der er berider har redet hende og hun siger at jeg skal sælge hende da hun er usikker på hende smiley alle jeg kender er bange for hende da hun kan virke lidt voldsom til tider men hun er ALDRIG voldsom overfor mig undtagen når vi rider, hun er ikke blevet redet i 4 mdrs tid da jeg ikke tør ride hende lige nu og vi har ingen ridebane.

jeg var oppe på hende men hun var tændt og begyndte at lave rodeospring og så skridtede jeg lidt og fik en okay tur siden har jeg ikke været på ryggen af hende det var vel for 3 uger siden smiley

• #9   1. jan 2016 Hun er 163 så når hun stejler er det ikke sjovt der skal iNTET til! hvis hun står på staldgangen og hun bakker ( kæderne bliver automatisk strammere ) flejner hun fuldstændig smiley hun er voldsom nogen gange på staldgangen.

Jeg vil vildt gerne videre og vi står stille lige nu smiley

hun er den dejligeste hest jeg har haft og jeg elsker hende overalt på jorden!
    men hvis hun har det bedst som hygge hest så smiley

profilbillede
  • #10   1. jan 2016 lyder som min XD og nej det er slet ikke sjovt, min er kaldt djævle af en grund smiley

han var mærket uridelig af alle jeg kendte, mens ingen kunne finde ud af hvad der var galt, fandt en veninde på efterskolen som faktisk kunne håndtere ham, jeg overvejede salg til hende, da jeg var bange for hesten, og hun ikke var smiley sidste dag hun red ham til undervisning var han en røv overfor hende, og hun gad ham ikke smiley efter en skade og han havde stået i over en måned, kom han altså i "omskoling", vi startede for ny, longering i længere tid, han skulle bare i longe indtil jeg kunne longere ham, uden at få en hest over mig.. og så gik vi videre til longering med rytter (vi startede HELT FORFRA) så uden longe, og idag har jeg altså en dressur musse, han smadrede derudover også min ryg, og en venindes skulder, men det kan lade sig gøre at gøre en "umulig" hest, til en cool ridehest smiley

kommer fra mig der blev møg bange for min hest, som kan splitte stalden og gå fuldstændig amok XD

• #11   1. jan 2016 Problemet er jeg ikke har de store faciliter til det har en ridebane 20*60 har ikke andet, og min mor er pisse bange for hende smiley

• #12   1. jan 2016 vi har også kun en bane, den er enda mindre smiley vi har en hal 1 km væk, på trafikeret vej, og traileren har min smadret, ingen i min familie er derudover hestekyndig, min bedstemor aner intet om heste, og er bange for min endu smiley det handler ikke om faciliteterne man har til at træne, det handler om man vil sætte sig Tid og Tålmodighed af til at Træne det. De 3 Ter har været vigtige i min hverdag smiley

• #13   1. jan 2016 Fået masser hjælp, tjekket at den ikke fejler noget. Og længere nede skriver du selv din mor er bange for hende, og du har ikke redet hende i 4 måneder.

Nu det ikke for at hård i tonen, men har du haft hende i et helt år, og i endt i at du ikke tør sætte dig op. Så er der altså et og andet galt. Så enten er muligheden at forære hende væk hvis du kan finde nogle som vil bruge penge på at finde ud af hvorfor hun ikke fungere, og ikke kaste hende videre. Og ellers så få givet hende fred.
    Så vild som du skriver, tænker jeg hest med smerter, og den bør skulle i røntgen. Udstyr skal tjekkes osv. Er det tillært adfær burde en dygtig træner have spottet det, og kunne give råd til hvordan i stille og roligt fra jorden starter helt forfra.
    Du lyder til lige nu betaler du hver måned for en hest, som i er bange for, og ikke ønsker at bruge måneder og masser penge på prof hjælp. Så i min verden giv hende væk eller giv hende fred. Ud fra hvad jeg læser her.

Det hårdt at være heste ejer. Lyder dog til du fik hende som et projekt som du selv skriver, så må gøre ondt at måtte give op. Men tager man en projekt hest ind, er det jo noget man altid kan ende ud i, at måtte sige stop.

Trist

• #14   1. jan 2016 Jeg giver ikke op men har kæmpet i et 1 år og synes ikke hun skal have fred smiley hun er en glad hest og ingen smerter har hun har været igennem alt og må prøve alt igen så, har brugt så mange penge , tåre og en masse tanker på hende og vil så gerne have hende god men har virkelig prøvet ALT smiley

• #15   1. jan 2016 Jeg synes du skal kigge på din egen sikkerhed, og hvad der er bedst for hesten.
    Ingen tvivl om hun ikke virker som tur og dressurhest. Derfor er det synd for både hende og dig, at i gang på gang får dårlige ture sammen.

Hvis jeg var dig, så selvom det er hårdt, ville jeg finde en hest jeg var 100% tryg ved. En som ikke stejler på tur, på gangen osv.
    Det ser jeg mest fornuft i.

• #16   1. jan 2016 damit, timeout på nettet og den slettede hvad jeg skrev -.- nu har jeg glemt hvad jeg skrev...... -.-'

• #17   1. jan 2016 Kan godt se dine beskeder smiley
    Ja, det er bare svært. havde en der var intresseret i hende men af refleks skrev jeg selfølgelig nej smiley men hun ville have hende til hendes små børn....

• #18   1. jan 2016 jeg var ved at skrive noget, som den slettede da jeg ville sende -.-
    Men tror jeg skrev i stil med..

Rom blev ikke bygget på en dag, og så vel bliver en hest ikke perfekt på en dag smiley det kræver meget fra begge parter, men vil man det, så kan man også, men det kræver bare at man vil arbejde for det smiley

som sagt tog det mig næsten 2 år før jeg kunne ride min i skridt-trav-galop med ro i maven, det tog mig 3 år før vi kunne gå i holdning og begynde på dressuren, og det tog 4 år før jeg kunne springe ham ordenligt igen, det tager lang tid, det er derfor vigtigt at gøre op med dig selv, kan du det? vil du det? tør du det? fejler hesten intet, så ser jeg ikke grund til at aflive, så havde min ikke været her idag hvis jeg ikke ville kæmpe for os smiley vi kan idag stadig have dage hvor han falder tilbage, men efter 4½ år ved jeg hvordan det skal håndteres, og det sker heldigvis også meget sjældent smiley

• #19   1. jan 2016 jeg var derudover også kun 14 da jeg købte ham, og han var 7. Han havde haft 5 ejer før mig, på 2 år. Jeg er idag 19 og han er 12, og vi kan både springe, gå dressur, hygge western og ride tur smiley

profilbillede
  • #20   1. jan 2016 Kan se du 14 og når du skriver din mor har opgivet hende. Så få sat jer ned samme. Og snak om det. Dette er jo noget dine forældre skal ind over.
    Lyder til hun bare er en for stor mundfuld. Så jo måske en ældre rytter med mere erfaring vil kunne knække koden til hende. Helt klart råd er opgiv og find hende et nyt godt hjem. En spring hest, som ikke kan sin dressur, og ikke kan tages på tur. Der nogle ting som ikke hænger sammen.

Men for hestens skyld, find den et godt hjem smiley og få dig en hest som passer bedre til dig, og det du skal bruge. Der altid arbejde med heste. Og kan sagtens tage år, før hest og rytter falder i hak. Og hesten falder til, Men en hest der stejler er ikke noget man skal spøge med. Det har kostet både livet og mange folk brækket ryg og lemmer.

• #21   1. jan 2016 Problemet er jeg har bare ikke lysten mere til at kæmpe mere smiley hun kan være skøn men er faldet tilbage igen.... Jeg græder så tit over hende men har også smilet mange gange over hende smiley aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre....

profilbillede
  • #22   1. jan 2016 Ja, min mor siger jeg skal tage min tid og først sætte hende tilsalg når jeg føler jeg er klar.
    Hun står på vores egen gård og koster os derfor kun mad & bund smiley

• #23   1. jan 2016 men har du ikke lysten mere, så skal du heller ikke mere, der er en grænse for hvor meget man kan holde til at kæmpe, og har du fundet din skal du lytte til den smiley

hellere sælg hende til en lidt ældre, en der har noget erfaring med problemheste, og som måske kunne bruge en springer smiley

• #24   1. jan 2016 Ja meeeeen hun er bare så dejlig så det bliver svært at komme af med hende smiley

• #25   1. jan 2016 Når man mister lysten, så skal man ikke mere. Du har selv svaret på hvad du skal gøre.
    Jeg synes du skal tænke dig om, har du haft flere gode end dårlige oplevelser med hende?

• #26   1. jan 2016 det er jo derfor man har valg smiley men det er kun dig der kan vælge det rigtige.

1: du kan kæmpe videre uden lysten, og måske risikere at blive mere ked af det, eller ende med en rigtig god hest.

2: du kan sælge til en der har lidt mere erfaring med disse heste, så du kan få en hest der passer dig bedre.

• #27   1. jan 2016 Har haft mange gode men det er kun i spring smiley

• #28   1. jan 2016 Hvis du vil dressuren er det svært med en hest der ikke bryder sig om det...

Kommentér på:
At være i tvivl :(

Annonce