530 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Låne hest... Men hvad for en.... Låne hest... Men hvad for en....

Hej Hg. Vi taler lidt her hjemme om at flytte til et hus i området hvor jeg kan få Tindur hjem at stå.. Men så skal jeg jo have en hest/pony mere og så vil vi låne en..
Men jeg er lidt i tvivl om hvilken type jeg skal vælge.. Det ville jo være super at datteren fik en pony at ride.. Men hvilken pony... For Tindur sin skyld ønsker jeg en der jo ikke er så lille.. Men min datter er jo ikke så stor/høj..
Og så skal den kunne gå i løsdrift... Den skal være sød i all håndering og ridning og ikke en bangebuks...
Ved I om et godt bud?
Hvilken race ville I vælge?
Ved I måske om ponyen?

Mvh TT der tænker rigtig meget...
Havde dog ikke min gode veninde lånet sin pony ud allerede smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Låne hest... Men hvad for en....
  • #1   12. dec 2015 Wels

• #2   12. dec 2015 Men hvilken kategori så.... smiley

Mvh TT

• #3   12. dec 2015 Eller New forest

• #4   12. dec 2015 Wels mountain (sec A)

• #5   12. dec 2015 Jeg tænker da det handler om og komme ud od prøve en masse forskellige, så i kan finde et godt match til datteren smiley Jeg ville ikke gå efter en bestemt race eller type - det vigtigste må jo være at den er god i hovedet, velredet og kan bruges på tur. Tænker at det vil være fint med en som er + 10 og har prøvet det meste smiley ?

Her er 3'er ponyen Shrek og unghesten Moonwalk på 164 forfærdeligt gode venner og er faktisk de to der leger aller mest - så jeg ville nok ikke tænke så meget over højden på ponyen. Hvis det er med henblik på senere køb ville jeg gå efter en 1'er pony, så hun ikke vokser fra den sådan lige smiley

Held og lykke med det hele - det lyder spændende smiley

• #6   12. dec 2015 Jeg ville nok mere kigge efter en hvilken som helst pony`s personlighed/kvalitet end at gå direkte efter en bestemt race.

• #7   12. dec 2015 En eller anden form for 1'er pony ville jeg tage. Det kan gøres ^^'

• #8   12. dec 2015 Jo selvfølgelig smiley men racen har jo en hvis betydning. smiley og hvis det skulle være med tanke på køb så skulle det være en koldblods med god str...som bliver for stor til hende... smiley jeg er SÅ besværlig smiley

Mvh TT

• #9   12. dec 2015 Hvorfor har racen en betydning o_O ?
    Jeg har mødt arabere som var så latterligt cool at det gjorde helt ondt - ligesom jeg har mødt fjordheste som var mere bims og vimsede end jeg ved ikke hvad.
    Forstår ikke hvorfor en koldblods bliver for stor?

Har selv redet heste hele mit liv og har slet ikke redet pony siden jeg var 8-9 år.

Hvis det var mig ville alfa-omega være at hesten er velfungerende, cool, har grundridningen 110 % på plads og fungerer som børnepony. Optimalt tænker jeg da at du også selv kan ride på den, så den også kan blive trænet af en voksen rytter, som ikke er nybegynder. Synes tit det er der det går galt når børnene får en pony - at den er for lille til at en dygtig rytter også kan træne ponyen.

Jeg ville uden tvivl finde en pony i begge kan ride så du også kan tage en tur på den i ny og næ og få forfinet signalerne smiley

• #10   12. dec 2015 En fellpony? smiley

• #11   12. dec 2015 Hvor stor er pigen?
    Jeg tænker da, at du skal vælge en halvstor pony, som du også selv kan ride på (altid en fordel, når man har små børn, der ikke er så rutinerede endnu), men selvfølgelig ikke så stor, at den bliver for stor til pigen. Derfor synes jeg også, at pigens størrelse er ret relevant. :o)

Jeg er med på, at heste er forskellige, selv i samme race. Meeeen... Det ér altså alligevel muligt, at sige noget generelt om racerne. Det betyder jo ikke, at der ikke godt kan være heste, der falder udenfor det. Derfor synes JEG det er rimelig relevant at tænke på race også. Ingen grund til at kigge efter racer, der typisk har et iltert temperament - også selvom man kan være heldig at finde et par enkelte, der ikke har det. :o)

• #12   12. dec 2015 CTS - Hun er 8 år, lille for alderen (124cm.) Men vokser.. smiley
    Therese - det var den pony min gode veninde har lånt ud smiley så ja... Måske.. Dog er den i største ende...

Mvh TT

• #13   12. dec 2015 Lige med mht højden, min miniature på 81 cm er lånt ud og han går med en barok og de hygger sig helt vildt smiley

Kommentér på:
Låne hest... Men hvad for en....

Annonce