1.067 visninger
|
Oprettet:
hvordan registrerer man en udenlandsk hest {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har nu i så lang tid bøvlet med at finde ud af hvordan man registrerer en hest med udenlandsk pas..
Jeg kan kun finde blanketter til sports heste osv som skal på stævner, og det skal min umiddelbart ikke.
Hvem kan hjælpe.? Hvor kan man registrere en hest som ikke kommer fra DK
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Det kommer også an på, hvor hesten kommer fra, hvor og hvordan den skal registreres.
apr 2006
Følger: 45 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 4 Svar: 32
Her er et link til hvordan du gør hvis din hest skal registreres i dk har lige været igennem det 2 gange.
mar 2013
Følger: 26 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 28
apr 2006
Adressen er på dette link
apr 2006
Registrering af udenlandske heste i forbindelse med konkurrenceregistrering hos Dansk Ride Forbund
Når en hest med papirer, der ikke er udstedt af SEGES, Heste, ønskes registreret som konkurrencehest under Dansk Ride Forbund skal den først oprettes i SEGES, Hestes Hestedatabase.
Dette gøres således:
Hesten skal være i besiddelse af et HESTEPAS. For ældre heste med andre former for papirer gælder, at de skal have et pas udstedt af den myndighed, der oprindeligt har registreret hesten.
Med anmodning om oprettelse sendes hestens pas til:
SEGES | Heste
Agro Food Park 15, Skejby
8200 Århus N
Der medsendes ligeledes dokumentation for ejerskab samt originalt ejercertifikat, hvis et sådant er udstedt, samt en forudbetaling. Betal online her
Efterfølgende ejerskifter skal indberettes til SEGES, Hestes inden 30 dage.
Hesten registreres og du får passet retur sammen med en udskrift af hestens oplysninger fra Hestedatabasen.
Prisen for registreringen er kr. 325,- incl. moms.
Behandlingstiden er 14 dage.
Du kan herefter registrere hesten som konkurrencehest på DRF Go. Fremgangsmåden er beskrevet på Dansk Rideforbunds hjemmeside
mar 2013
Følger: 26 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 28
apr 2006
http://netbutikken.seges.dk/pi/Oprettelse-af-udenlandsk-hest_2180_100.aspx
Men ja ring til seges det nok nemmere
hvordan registrerer man en udenlandsk hest