{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.047 visninger | Oprettet:

Hvordan registrerer man ejerskifte? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Nu står jeg i den lykkelig situation, at jeg har lige har fået min første, og helt egen hest smiley Min far og jeg sidder netop og pusler med de papire der skal sendes ind til forsikringen, men hvad skal man gøre for at få registreret at hesten har skiftet ejer? Hvor skal papirene sendes hen? Hvilke papire skal sendes osv.?

På forhånd tak.

Kirstine og Røde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan registrerer man ejerskifte?
  • #1   4. maj 2009 Hvis hesten har et ejercerfitikat har I også fået det med af sælger, på dette skal der skrives ny ejer samt underskrift af sælger og køber og så skal det sendes ind til landscentret heste smiley

• #2   4. maj 2009 Vi har fået papiret med, og vi har begge skrevet på det, både sælger og køber smiley
    kan man finde adressen på landscenteret heste, på nettet?
    På papiret står der, at han er hingst, men det er han ikke mere - hvordan skal vi ændre det?

• #3   4. maj 2009 adressen kan du finde på deres hjemmeside og for at ændre køn skal passet også en tur den vej. Skriv en sedel hvori på der står at han nu er vallak og vedlæg det passet, så skulle de gerne ændre det:)

- det med at skrive en sedel og vedlægge passet gjorde jeg ved min hest da de havde lavet fejl i det og så ændrede de det smiley

• #4   4. maj 2009 Hvad gør man så i tilfælde af at man har ejercertifikat, men de sidste gange hesten har skiftet ejer er det ikke blevet skrevet under..??

• #5   4. maj 2009 okay, tusind mange tak smiley

• #6   4. maj 2009 heidi, kan du ikke komme i kontakt med tidligere ejere?

• #7   4. maj 2009 Jo dem jeg købte hende af.. Men de købte hende af en hestehandler som vistnok har hende fra den sidste registrerede ejer.. Og det er 6 år siden..

• #8   4. maj 2009 ja okay.. så ved jeg det desværre ikke helt.. men prøv at ring og hør smiley

• #9   4. maj 2009 Du har sikkert fået et hestepas, et ejerskiftecertifikat og et chipcertifikat.
    Ejercertifikatet skal underskrives af tidliger ejer og af dig og indsendes til landscenteret for heste. "Dansk Landbrugsrådgivning, Landscentret, Udkærsvej 15, DK-8200 Århus N. Tlf. 87 40 50 00 "
    , der kan du osse spørge om passet skal laves om, når nu han er blevet til en vallak. Hvis han er chippet, skal du huske altid at have chip-certifikatet med, når du køre/flytter ham
    Tillykke med ham.

• #10   4. maj 2009 Min nye hest er vist fra før man udstedte certifikater. Jeg får bare stamtavlen (hun er fra før passets tid). Og har vist også skiftet ejer nogen gange uden at det er registreret. Nogen der ved hvordan man så forholder sig?

• #11   4. maj 2009 Guud jeg troede at vores pony på 19 var gammel, men han har bare et ældre pas.

• #12   4. maj 2009 Fandt lige det her på lrs hjemmeside. Det løser ikke mit problem med flere ejere siden omregistrering, men måske dit?

SÆLGERERKLÆRING
    --------------------------------------------------------------------------------

Registrering af ejerskab – ejeroplysninger på certifikater
    Det kan være væsentligt at overveje omregistrering af ejerskab i forbindelse med f.eks. tilmeldelse til kåringer og ved udstedelse af konkurrencehestepas.

Oplysninger om ejerforhold forekommer på f.eks. certifikater og i stambøger, hvor de til enhver tid registrerede ejeroplysninger hos Landscentret, Heste vil fremgå.

Ønskes ejerskab ændret i Landscentret, Hestes database, foretages enten:

a) Hvor hestepas ikke er udstedt:
    Indsendelse af sælgererklæring, underskrevet af køber og sælger, sammen med den originale stamtavle

eller

b) Hvor hestepas er udstedt:
    Indsendelse af originalt ejercertifikat med sælgers underskrift.

Registrering af et ejerskifte samt nyt ejercertifikat eller stamtavle koster 135,- kr. incl. moms, som vedlægges i check. Prisen gælder for år 2009.

Ovenstående procedurer er iværksat af hensyn til en tilstrækkelig juridisk dokumentation for et ejerskifte.

• #13   5. maj 2009 Så fik jeg svar. Så længe hesten kun har en stamtavle, altså ikke noget pas, betyder det ingenting at tidligere ejere ikke har omregistreret hesten. Man skal bare sende en købskontrakt fra dem man har købt af og stamtavlen ind, så er der ingen ko på isen.

Men betalingen skal ske pr check! Hvem pokker bruger check nu om dage. Velkommen til år 2009 landskontor;-)

• #14   5. maj 2009 Landscenteret sendte os et girokort på beløbet.

Kommentér på:
Hvordan registrerer man ejerskifte?

Annonce