{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Køb af hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg er en 16 årig pige, som er begyndt at se i øjnene at hun snart må forlade sin elskede pony smiley
Derfor er vi gået i gang med at kigge på nogle heste. der hvor min pony står har de en 8 årig hest som jeg er ved at TILRIDE. Ja tilride, ved godt det lyder underligt.
Jeg har nu fået tilbudet om at købe ham for 20.000kr. det skal siges at han knap nok kan galoperes og har haft mange ryttere på ryggen før mig som er blevet kylet af ham op til flere gange inde i uddannelses forløbet. Han har ikke været strid over for mig endnu, og jeg har redet ham i ca. 2 måneder nu. vi har været startet helt fra bunden med jordtræning og er nu begyndt at ride ham rigtigt.

Her er mit spørgsmål så:
Er det for risikabelt at købe ham?
Jeg vil gerne have min egen hest som jeg håber på at kunne komme langt med og ride lidt højere klasser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest
  • #1   23. nov 2015 Jeg tror du skal passe rigtig meget på med bare at købe den første og den bedste. Jeg ville klart anbefale dig at tage ud og prøve nogle heste inden du tager beslutningen smiley

• #2   23. nov 2015 okay tak det tror jeg at jeg gør så smiley

• #3   23. nov 2015 En 8 års der først skal til at igang er der Lang vej med inden du begynder og synes det er sjovt. Jeg ville gå ud og sætte mig nogle personlige mål og ønsker og finde 6-10 heste på markedet og tage ud og se og prøve dem. Vær kritisk og realistisk i din udvælgelse også over for dig selv og kør ikke land og rige rundt for at prøve 100 heste - det forvirre mere end det gavner smiley

• #4   23. nov 2015 Hvis du er på vej fra pony til hest, ville jeg ikke anbefale dig at købe en rå 8 års. Selvom den endnu ikke har været slem ved dig så har den måske allerede problemer/nykker efter at andre ryttere er røget af den. Derudover har mange sent tilredne heste meget mere vilje end dem som tilrides tidligt.

Hvis jeg var dig så kig på flere andre heste først, der vil være rigtigt meget arbejde i den anden hest inden den bliver god, den skal jo først til at lære alt fra bunden og det tager også lang tid at få muskler osv bygget op. Derudover synes jeg 20.000 lyder i overkanten for en knap tilredet hest i den alder. Den skal i hvert fald have størrelse, kvalitet og gerne stamtavlen i orden hvis jeg skulle give det for den. Husk at man i dag kan få meget hest for pengene hvis man bruger lidt tid på at lede

• #5   23. nov 2015 Jeg synes at 20.000 lyder af lidt meget, specielt hvis du har været med til at uddanne den..
    Jeg føler ikke, at jeg kan fortælle dig at du skal lade være at købe den, da jeg købte min efter at have haft part på hende et år. Hun kunne skridtes og traves nogenlunde, er dog ikke trafiksikker.
    Jeg ELSKER min hest overalt på jorden og ville ikke være uden hende. Så hvis du er glad for hesten, så prut lidt om prisen.

Og så kommer det an på, hvad du vil med din ridning og hvor travlt du har. Jeg har f.eks ikke travlt, hvilket er grunden til vi ikke har påbegyndt galop endnu, da det hele skal foregå i hendes tempo.

• #6   23. nov 2015 mange tak for alle svarende! De er meget tankevækkende smiley

• #7   24. nov 2015 Heste er ikke stride. Men muligt folk er begyndt tilridning, uden at være egnet til det. Jo derfor folk betaler masser penge til berider, som ved hvad de laver. Og for at sikre, hesten ikke får tillært forkerte ting. Og rart der prof mennesker ind over, når man snakker udstyr. Små ting kan have rigtig stor betydning, og ja hvis du gerne vil noget, lyder det til, at du ender ud i et seriøst tidspres med denne hest. Og du kan resikere filmen knækker, når hvis du begynder at presse den. Elsker du den, om den så kun vil kunne bruges til skovtur og hygge. Så ville jeg ikke være nervøs for at sige forhandel pris og køb. Tænker du frem, og vil mere. Så vil jeg anbefale et nej. Og sige ud og find en der har prøvet mere du hurtigere vil kunne få glæde af.
    Held og lykke

• #8   24. nov 2015 Hvis du gerne vil ride lidt højere klasse, er det nok ikke en go ide at købe en 8-årig som ikke er færdigtilredet - den er ikke Allers varende uddannet smiley
    Jeg vil sige som de andre: tag ud og prøv nogle forskellige smiley

Kommentér på:
Køb af hest

Annonce