547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dækken what to do? Dækken what to do?

Utroligt at jeg i mit snart 13 årige liv med heste ikke ved en dytfis om dækkener og hvad man gør!

Sagen er den at jeg stadig kommer ude ved en flok ponyer, hjælper lidt til når diverse ting skal laves og hjælper ham ejeren når han spørgsmål omkring diverse ting. Lige nu står vi med en af de 'gamle' hopper, der er blevet rigtig tynd, har dårlig mave og som vi har blevet nødt til at fodre med foder for at hun kan blive fedet lidt op. Derudover fik jeg at vide at det kunne være en ide at putte et dækken på hende så hun ikke skal bruge energien på et holde hende varm, hun fryser ikke, men det kunne være det hjælper, men men men hvordan gør man lige det?

Hun har stor pels selv, og vil helst ikke klippe, smider man evt et dækken med 150 g på og så beholder det på hele vinteren, eller SKAL man skifte til et med nogle flere gram på henover vinteren? Ligeledes til foråret, nedtrapper man eller hvordan?

Beklager min uvidenhed, men altså kender kun folk der trapper og og trapper ned, men i det her tilfælde vil jeg sige det er noget anderledes?

Derudover skal det lige siges, det er SLET ikke sikkert hun får dækken på, jeg kom bare til at tænke over hvad jeg så skulle gøre hvis det kom så langt smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken what to do?
  • #1   19. nov 2015 Når hun nu allerede har så stor en pels, og med dette ustadige vejr, så ville jeg smide et regndækken med fleecefoer på hende. Det holder vinden og vandet ude, og er i mange tilfælde nok.. Hvis det skulle blive mega koldt, så kunne du give hende et 100 grams dækken på..

Men jeg ville starte med regndækkenet..

• #2   19. nov 2015 Kan hun holdes 'nede' på de to slags dækkener eller skal jeg hvis jeg smider et dækken på hende også ud og købe dækkener med flere gram?

• #3   19. nov 2015 Det burde ikke blive nødvendigt.. Hun har jo selv masser af pels.. Ved at smide flere gram på, vil hun fælde noget af pelsen af..

Hvis du tænker på dig selv en dag det blæser og der regner, og så måske i forvejen har en fleecetrøje på, så kan en regnjakke med windbreaker virkelig have en stor effekt..

• #4   19. nov 2015 Jeg har lært at man minimum har 50 g i sine dækkener, da de forhindrer at hesten kan "løfte" pelsen. (Ligesom at vi får ståpels når vi fryser)
    Om et alm regndækken med fleece går under den kategori er jeg dog usikker på.

Hvis du kommer derud dagligt, kan du jo også overveje at give damen noget mash, med ekstra vitamin tilskud.

• #5   19. nov 2015 der er kun en regl når det gælder dækkener og heste og det er MÆRK EFTER PÅ DIN HEST :).
    hvis hun har lang pels og har svært ved at tørre så ville jeg klippe da hun jo så ellers står og fryser over længere tid også smide 200 gram på nu, ellers ville jeg starte med et 100 grams dækken og måske købe et 200 grams dækken hjem til når det bliver koldere :). der er desværre ikke så meget andet for end at mærke og vurdere om det er nok/for meget da ikke to heste er ens når det gælder dækkener ;).

• #6   19. nov 2015 Jeg er enig med Sanne K. at det burde være godt nok med to dækkener. Jeg kategorisere fleecefoer som 50g smiley

• #7   19. nov 2015 Tusind tak for svar alle sammen ????
    Jeg må prøve mig frem, lige nu er vi gået i gang med opfodring af hende med senior foder, hvis det ikke bliver bedre med at hun tager på skal jeg ud at have investeret i et par dækkener ??

• #8   19. nov 2015 Ditte: Et regndækken kan fås til omkring 300 kr.
    VIlle give hende et på nu.. For det nytter jo ikke noget i propper i hende med foder, hvis hun brænder det hele af på at holde varmen.. smiley

• #9   19. nov 2015 Ville hellere bruge pengene på dyrlæge besøg, taber sig og dårlig mave kan skyldes mange ting.... smiley

• #10   23. nov 2015 Dyrlæge har været indeover og der er både taget blodprøve og ormeprøve.. vi har dog ikke fået svar fra blodprøven endnu.. Så det bliver spændende!!

Med hensyn til dækken, ejer har spurgt om jeg vil finde passende dækken, men nu bliver jeg i tvivl, skal jeg finder en regndækken med fleece, hårene kan jo ikke rejse sig under, så hun skal vel have noget varme nu her når der er blevet så koldt?

Kommentér på:
Dækken what to do?

Annonce