Dækken what to do? Dækken what to do?
Utroligt at jeg i mit snart 13 årige liv med heste ikke ved en dytfis om dækkener og hvad man gør!
Sagen er den at jeg stadig kommer ude ved en flok ponyer, hjælper lidt til når diverse ting skal laves og hjælper ham ejeren når han spørgsmål omkring diverse ting. Lige nu står vi med en af de 'gamle' hopper, der er blevet rigtig tynd, har dårlig mave og som vi har blevet nødt til at fodre med foder for at hun kan blive fedet lidt op. Derudover fik jeg at vide at det kunne være en ide at putte et dækken på hende så hun ikke skal bruge energien på et holde hende varm, hun fryser ikke, men det kunne være det hjælper, men men men hvordan gør man lige det?
Hun har stor pels selv, og vil helst ikke klippe, smider man evt et dækken med 150 g på og så beholder det på hele vinteren, eller SKAL man skifte til et med nogle flere gram på henover vinteren? Ligeledes til foråret, nedtrapper man eller hvordan?
Beklager min uvidenhed, men altså kender kun folk der trapper og og trapper ned, men i det her tilfælde vil jeg sige det er noget anderledes?
Derudover skal det lige siges, det er SLET ikke sikkert hun får dækken på, jeg kom bare til at tænke over hvad jeg så skulle gøre hvis det kom så langt
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2132 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Men jeg ville starte med regndækkenet..
mar 2008
Følger: 43 Følgere: 47 Heste: 7 Emner: 563 Svar: 1.588
Blogger
Hvis du tænker på dig selv en dag det blæser og der regner, og så måske i forvejen har en fleecetrøje på, så kan en regnjakke med windbreaker virkelig have en stor effekt..
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 638
Om et alm regndækken med fleece går under den kategori er jeg dog usikker på.
Hvis du kommer derud dagligt, kan du jo også overveje at give damen noget mash, med ekstra vitamin tilskud.
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
hvis hun har lang pels og har svært ved at tørre så ville jeg klippe da hun jo så ellers står og fryser over længere tid også smide 200 gram på nu, ellers ville jeg starte med et 100 grams dækken og måske købe et 200 grams dækken hjem til når det bliver koldere :). der er desværre ikke så meget andet for end at mærke og vurdere om det er nok/for meget da ikke to heste er ens når det gælder dækkener ;).
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
mar 2008
Jeg må prøve mig frem, lige nu er vi gået i gang med opfodring af hende med senior foder, hvis det ikke bliver bedre med at hun tager på skal jeg ud at have investeret i et par dækkener ??
Blogger
VIlle give hende et på nu.. For det nytter jo ikke noget i propper i hende med foder, hvis hun brænder det hele af på at holde varmen..
sep 2007
Følger: 181 Følgere: 203 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.066
mar 2008
Med hensyn til dækken, ejer har spurgt om jeg vil finde passende dækken, men nu bliver jeg i tvivl, skal jeg finder en regndækken med fleece, hårene kan jo ikke rejse sig under, så hun skal vel have noget varme nu her når der er blevet så koldt?
Dækken what to do?