{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

maling af lejlighed... flytteopgørelse. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige modtaget min flytteopgørelse fra min gamle lejlighed og vi synes de har skulle bruge ret meget på at male lejligheden...
Så vil gerne høre hvor meget i har skulle give for at få malet jeres lejlighed når i er flyttet...
Vores lejlighed var 100 kvm..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  maling af lejlighed... flytteopgørelse.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #1   17. nov 2015 Du må jo bede om at se regningen fra malerfirmaet.

• #2   17. nov 2015 Det gør vi tak for det. For regningen er mere end vi gav i indskud og har kun boet det i et halvt år.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   17. nov 2015 Hvad er regningen på?

• #4   17. nov 2015 De har brugt 12125,00 på maling

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   17. nov 2015 Det er ikke helt ved siden af.

• #6   17. nov 2015 Men det er mere end vi har givet i indskud..... Og meget mere end vi har givet de andre steder vi har boet i... Selvom der har været røget inde i de andre så det forstår vi ikke

• #7   17. nov 2015 Mange steder males hele lejligheden uagtet hvor lang tid, den har været beboet, således den nye lejer flytter ind i en nymalet lejlighed. Men bed om regningen. Det er ikke billigt, hvis der er brugt en professionel maler. Det kan jo også give lidt håndværkerfradrag, at I har dokumentation på arbejdet.

• #8   17. nov 2015 Det er pisse dyrt at få malet en lejlighed. Jeg er selv fraflyttet en bolig for nylig på 54 kvm, boet der 7 måneder, gav 3400 kr for en times malerarbejde, hvor de pletmalede 3 vægge. Det kan jeg se på opgørelsen. Du kan altid ringe og høre dem ad. De tager de priser de kan slippe af sted med og jeg har selv prøvet at stå med en helt urimelig regning fra en fraflyttet bolig. Ringede og fik slået 2500 kr af. Så prøv ad

• #9   17. nov 2015 Det passer ret godt..

Der skal nok omkring 25 l. maling til, for at kunne give 2 gange.
    En ordentlig maling, som malerne bruger, koster omkring. 350 kr. for 3 l.
    Det er lige omkring 3000 kr. for malingen..

Så skal der afdækkes og det skal pilles ned igen, der sætter vi 4 timer af til..
    Så skal der males 2 gange, og regner med 8 timer begge dage, altså 16 timer.
    Så er vi oppe på 14 timer i alt.. Hvis maleren så har en timepris på 400 kr.
    Så er man oppe på 6400 kr.

Allerede der er det oppe i 9400 kr. Så skal der ikke gå mange ekstra timer, hvis han nu også tæller kørsel med, eller der sættes mere tid af til afdækning, hvis der er mange vinduer eller kanter.

Det kan også være loftet skulle males, så kommer der jo yderligere timer på..

Det bedste ville være at få en udspecificeret regning fra maleren at se, så kan I se hvordan regnestykket er blevet til..

Hvis I synes antal timer er i overkanten, så kan I altid få et syn og skøn på, men det kan sjældent betale sig..

• #10   17. nov 2015 vi malede selv da vi flyttede min mor, og vi aftalte da vi fraflyttede, der hvor de ikke syntes det ikke var helt perfekt. og vi fik en pris fra hvad de ville tage for det. så vi ikke fik nogle overraskelser. Og ja maler arbejde er dyrt, vi brugte mange liter maling, mange timer på at få malet og der var vist kun omkring 70kvm så reelt set syntes jeg ikke 12-13000 lyder dyrt hvis det hele er blevet malet. og er der blevet røget indenfor. Ja så skal der først vaskes ned, og så bruger de noget spærrende maling. Fik vi at vide.

Men vigtigt inden man fraflytter at høre ad med maling gulve osv. faktisk inden du flytter ind. vi havde billeder af gulvene. så kunne dokumentrer ja de trængte til slibning, men også da min mor flyttede ind.

Har en lejlighed vi lejer ud, en gang har vi taget indskud. gulvet havde fået grimme pletter, og væggene skulle males. og der var indskud ikke nok til at dække udgifterne efter ham. men han flyttede pga penge mangel. så ja det var ikke kampen værd. men han var også frisk på at høre hvad med hans indskud.
    da han så fik et overslag på hvad det ville koste, at ordne lejligheden efter ham, og han faktisk skyldte penge hørte vi ikke fra ham igen.

Ærgerligt hvis i selv syntes, at den var pænt da i flyttede, men tror faktisk i hænger på den, når i ikke har lavet aftale omkring hvad der skulle laves da i fra fraflyttede. Og ja syntes absolut ikke prisen er urealistisk.

• #11   17. nov 2015 Der har ikke været røget inde i den nye... Vi syndes bare at det er underligt hvis de ved at det er dyrt at få den malet så ikke sætte indskuddet efter det... Indskuddet er det samme ved nye lejere.... Selvom det åbenbart koster mere at male den...

• #14   17. nov 2015 Jeg er maler, Og det lyder i mine ører rimelig fair. Er det privat udlejer eller boligselskab? Var det kun vægge eller var loft og træværk med?

• #15   17. nov 2015 kun vægge og det var et privat boligudjejling

• #16   17. nov 2015 Når det er privat så tager de som regel lidt mere end boligselskaber, da boligselskaber ofte har en fast pris.
    en lejlighed på 100 kvm har rigtig meget væg der skal males. Og det tager lang tid. Men som de andre siger så bed om en opgørelse smiley

• #17   17. nov 2015 Jeg er også tidligere maler og jeg synes det lyder som en nogenlunde fair pris. Det er desværre dyrt at få malet og materialerne er heller ikke billige.

Kommentér på:
maling af lejlighed... flytteopgørelse.

Annonce