1.043 visninger
|
Oprettet:
At holde pause fra ridning {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg går i 9. klasse og har gået lidt og tænkt over at starte på ungdomshøjskole her efter sommer. Problemet er bare at jeg så ikke kan have min dejlige lånehest mere, da den ikke kan komme med på skolen... Ville høre om der er andre der med vilje har holdt pause fra ridningen i nogle år og derefter er startet op igen, og om i har savnet det mens i ikke har haft med heste at gøre?
Jeg er virkelig i tvivl
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Fx i foråret i år hvor jeg var 5 måneder i London
mar 2013
Følger: 69 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 216
sep 2008
Og sidste år flyttede jeg hjemmefra og var derfor langt fra der hvor jeg plejede at ride, så der så jeg virkelig sjældent en hest.
Og da jeg var i London savnede jeg det selvfølgelig også, men jeg vidste jo at jeg kom igang igen
mar 2013
maj 2012
Følger: 52 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.312
Jeg havde lidt svært ved at komme igang med heste igen efter min pause men nu rider jeg flere gange om ugen har mine heste hjemme så bruger meget tid på dem.
Så det var lidt hårdt i starten men man vender sig til det
sep 2006
Følger: 36 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 298
Og ja jeg savner det... Det er mærkeligt ikke bare at kunne tage ud til sin hest hver dag og ride når man har lyst. Men jeg ved at jeg nok skal få en hest igen på et tidspunkt, enten en låne eller min egen, da jeg ikke ville kunne undvære det for altid.
Men jeg fortryder ikke for ved at det var for det bedste og så kan jeg bedre fokusere på skolen.
Så altså en smule hårdt er det jo men det kommer helt an på hvad du helst vil
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Nogle gange savner jeg det, men for det meste synes jeg bare det er rart, ikke at have det hængende over hovedet. Jeg tror hurtigt, at det ville blive til en sur og træls pligt for mig, som bare ikke rigtig passer ind i mit liv lige nu. Men jeg tror da helt sikkert, at jeg starter op på det igen engang - og jeg har jo også beholdt min hest, så det er ikke fordi jeg er færdig med heste eller ikke gider hende mere. Jeg har bare andre prioriteter lige nu. Jeg tror min hest elsker mig for det ;o)
mar 2013
mar 2013
sep 2008
mar 2013
okt 2004
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
Jeg har, ud over 9. Klasse 3 heste der skal rides dagligt og jeg når 2 af dem om dagen, her i vintermånederne (vi har ikke ridehus eller tilstrækkeligt med lys på banen)
Nu vil jeg ikke lyde selvglad, men jeg er blandt de bedste elever i klassen, som i øvrigt altid møder velforberedt op til alle timer. Alle afleveringer afleveres til tiden, og alle lektier bliver lavet (inkl. Forståelse inden for stoffet)
Da min skole er privat, er den ikke underlagt den nye skolereform, men vi bliver til gengæld kimet ned med lektier og afleveringer, så derfor går antal timer nok op i det samme antal - hvis ikke flere.
Jeg har så valgt at vælge veninder/fester fra- eller bare i et mindre omfang.
Både mine kusiner, venner mm. Kan sagtens klare at have hest ved siden af skolen/gymnasiet/studierne.
okt 2004
Men fra 8. klasse til 1.g kunne jeg også sagtens nå at ride 1-3 heste dagligt (uden ridehus), ordne stald, lave lektier (blev så nedprioriteret en del, da jeg ikke havde svært ved det) og opgaver - jeg har så ikke et stort socialt behov, men jeg havde fin tid til mine veninder, i det omfang jeg havde lyst til det. I 2.g og 3.g havde jeg kun min egen at ride og hun stod i fuldpas, men jeg havde fint haft tid til flere heste og mere staldarbejde, hvis det var nødvendigt.
mar 2013
okt 2004
Jeg læser en professionsbachelor lige nu, og selvom jeg ikke rider, ville jeg sagtens kunne få tid til en halvpart, især hvis den stod et sted med ridehus og bedre muligheder, end der hvor min hest står nu. :o) Så det tror jeg altså ikke, du skal lade dig slå ud af! :o)
mar 2013
jul 2011
Jeg kan fortælle dig, at flere af mine hesteveninder er igang med at studere, og de kan også følge med i hestesporten, måske ikke på flere heste, men på én hest.
Jeg går lidt efter devisen "Er der vilje er der vej". Selfølgelig kan jeg se at transporttider og andre ting kan spille en stor rolle, men så kan man stå lidt tidligere op hvem siger at man SKAL ride hesten om eftermiddagen eller aftenen?
Jeg står nogle gange op kl 4-5 for at nå en hest eller 2 inden skole
okt 2004
Måske får du faktisk mere tid, end du lige tror - måske kan du godt få tid til at have en halvpart et par gange om ugen. :o)
okt 2004
Og hvis man har fx 30 minutter til hesten og 30 minutter i skole, er det sammenlagt 2 timer - så skal man tidligere op end kl. 4-5, for at kunne nå det. Det skal jo også lige kunne passe med fx bustider. :o) Da jeg gik i gymnasie, skulle jeg med bussen kl. 6:40. Hvis jeg skulle kunne nå at ride min hest inden det, ville jeg skulle op kl . 3:30 eller noget i den stil. For at kunne stå så tidligt op, ville jeg skulle gå i seng ved 20-21 tiden - og så ville jeg ikke have haft tid til lektier og opgaver. Eller min kæreste. ;o) Og dertil kommer at jeg er udpræget B-menneske, og bare ikke ville kunne fungerer med sådan en hverdag på længere sigt.
Pointen er, at nogle gange ER der altså bare nogle begrænsninger, som man ikke rigtig kan komme udenom, fordi man så løber ind i andre begrænsninger. Man KAN ikke altid planlægge sig ud af det, heller ikke selvom, at det er noget man virkelig gerne vil. :o)
jul 2011
Men lige i denne situation havde jeg set på alle mulighederne først, istedet for begrænsningerne.
Jeg er ikke et "værk" af mine omstændigheder, men et "værk" af mine beslutninger.
okt 2004
Jeg er også klart fortaler for at se muligheder fremfor begrænsninger. Men det er bare ikke altid muligt. Man KAN ikke altid planlægge sig ud af alt, det KAN man bare ikke. Uanset hvor meget man ser muligheder fremfor begrænsninger. :o) Det er ikke noget, man har en mening om - det er bare sådan livet er. :o)
apr 2009
Følger: 119 Følgere: 120 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 7
Så ville ALDRIG kunne holde pause
At holde pause fra ridning