686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Angstanfald, eller??? Angstanfald, eller???

Jeg var henne hos lægen i går for at få tjekket nogle allergier, fandt så ud af, at jeg har heste, græs og støvmideallergi, fedt fedt
- Det skal lige siges, at jeg har fået konstateret angst for 3 år siden ca.
Men midt i det hele følte jeg, at jeg var ved og besvime og gik helt i panik, men jeg var altså ikke nervøs eller noget under testen. Så hun sagde jeg skulle lægge mig ned. Blev ved med og være svimmel på vej hjem og havde det rigtig dårligt. Da jeg kom hjem gik jeg helt i panik og følte virkelig der var noget alvorligt galt og ville have min mor til og ringe til lægen. Men da hun selv har haft mange angstanfald vidste hun godt hvad det var. Jeg fik feber(som jeg stadig har?) svedte og frøs så, rystede i hele min krop, mine hænder var iskolde og min mund var total tør. Hver gang jeg "var ved" og besvime gik jeg helt i panik. Min mor fik mig til og trække vejret ud af en papirspose. Nu har jeg stadig feber, er svimmel og har dårlig mave.
Hvad kan man gøre ved det???

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angstanfald, eller???
  • #1   13. nov 2015 Jeg kender det du beskriver alt for godt. Men det kan sagtens være en kombination af flere ting. Du kan godt have angst anfald samtidig med at du er syg. Angst anfald giver dig ikke feber. Det kan give hede og kulde ture, men ikke andet. Jeg tror at du muligvis er syg, og pga. det hele panikker du samtidig. Jeg har lige været igennem det samme, hvor jeg var forkølet med feber, og fordi jeg havde det rigtig skidt, gik jeg nok i mere panik end jeg burde. Mit råd til dig er; at du skal lade dig være syg og acceptere det. Sig til dig selv, at ja du har det utrolig skidt. Men det er okay. Det er ikke noget farligt, og det er ikke noget du dør af. Lav vejrtræknings øvelser, og gør din krop så tung som du overhovedet kan, når du ligger ned. På den måde tvinger du dig selv til at slappe af. Kombinationen af at være syg og have angst anfald er frygteligt, og her taler jeg virkelig af personlig erfaring. Det er vigtigt at du prøver at slappe af så meget som muligt, men så snart du har kræfterne til det, så lav et eller andet der kan distrahere dig. Angst anfald opstår oftest ved mig, når jeg er træt, stresset eller har for mange ting at tage stilling til. Derfor går jeg enten en tur med min hund, eller tager ud til hesten for at lave noget som kan fjerne fokus på alt det jeg har i hovedet. Da jeg lå syg, prøvede jeg at få så meget ro på min krop så muligt. Jeg tillod mig selv at sige; ja jeg har det skidt, men det er okay. Jeg så tv serier og hyggede mig med varm kakao, og så snart jeg havde overskud til bare en smule, gjorde jeg det. Det er vigtigt at fokusere på de positive ting i dit liv, på den måde glemmer du bedre din angst. Ønsker dig al held og lykke og skrive endelig, hvis jeg kan hjælpe dig smiley

• #2   13. nov 2015 Men er der normalt at jeg fortsat føler jeg er ved og besvime engang imellem? smiley

• #3   13. nov 2015 Ja, det er det desværre, jeg har ofte prøvet det. Jo mere du panikker, jo mere prøver din krop at bekæmpe det. Jeg har adskillige gange mærket at klappen er gået helt ned, og det bliver altid værre jo mere panisk jeg bliver. Min krop den stopper panikken så snart jeg falder i søvn. Og det er det din krop også prøver at gøre. Når du sover eller ikke er ved bevidsthed, kan dit hoved ikke frembringe angsten. Derfor prøver din hjerne selv at slå fra, fordi din krop er overtræt. Når man har angst anfald besvimer man faktisk aldrig. Det føles desværre bare sådan. Jeg fik at vide rimelig tidligt, at man ikke kan besvime af det. Det kommer desværre ofte bare dertil, hvor det føles sådan. Der hvor man er lige på kanten til at vælte, og hvor alt blod løber fra hovedet og man ser mørke. Men man er stadig ved bevidsthed. Det du beskriver er det jeg altid har frygtet mest, netop fordi at det føles så voldsomt. Men der sker ikke noget.

• #4   13. nov 2015 Det er bare vildt ubehageligt.. Hvad kan man selv gøre når man har det sådan?

• #5   13. nov 2015 Kom hurtigt ned at ligge, hvis du ikke gør det. Tving dig selv til at trække vejret langsomt ind igennem næsen og ud igennem munden. Det bedste er faktisk hvis du har en ved siden af, som an fortælle dig hvordan du skal gøre. Kunne læse at din mor ved en masse om det, så prøv at spørge hende om hun ikke vil hjælpe dig. Hun kan sige, træk vejret ind igennem næsen, hvor du så gør det. Og så skal du vente med at puste ud til hun siger det. på den måde bliver fokus fjernet fra din angst, fordi der er en som giver dig bestemte ordre. Når du er faldet lidt til ro, så fokuser på noget andet. Jeg plejer faktisk at have en Disney sang i mit hoved, som jeg synger ganske langsomt, bare indeni mig selv. Det er vigtigt at du engang imellem får din krop til at slappe af. Også selvom det måske kun er 5 minutter, så er det bedre end ingenting. Jeg ved virkelig hvordan du har det. jeg har haft angst anfald i over 7 år, og i foråret var jeg igennem en rigtig svær periode, hvor jeg havde angst anfald hele tiden, hvert eneste minut om dagen, og endda også når jeg sov, hvor hele min krop den rystede. Det tog lang tid at komme væk fra det, og det startede med meget små fremskridt. Jeg startede med kun at have det godt i et par minutter, hvor det udviklede sig til et kvarter, så tyve minutter og efterhånden en time. Men det var en meget langvarig proces. N u har jeg heldigvis dage og flere gange uger, hvor jeg ikke mærker noget. Det du skal fokusere på, er at du gerne vil være rask. Du skal overbevise dig selv om, at det hele er værd at kæmpe for. Hvis du har den kræft og overbevisning indeni, kan du altid få det bedre.

• #6   26. nov 2015 Er det også normalt at det stikker i brystet, man får kvalme og ens arme gør ondt og sover?

• #7   26. nov 2015 Mine anfald gør at jeg blandt andet får kvalme og hvis det bliver for voldsomt kaster jeg op smiley

• #8   26. nov 2015 Hvad længe varer jeres anfald? På nettet står der 30 min ca. Men jeg har det altså flere timer og nogle gang flere dage. smiley

• #9   26. nov 2015 Anfald er meget forskelligt fra person til person :3 nogen gange endda dag til dag.
    Mine "nemme" anfald vare omkring 10-30 min
    Hvor i mod de voldsomme laver optrapning på ca 5 timer og slår igennem på 20 min smiley

• #10   26. nov 2015 Sidder og er helt bange for at det er en blodprop eller noget.. Men så var der nok for længst sket noget. Der står også at det er normalt med trykken på brystet og smerter i armene smiley

• #11   26. nov 2015 Mine kan vare hele natten og på et tidspunkt varede det over flere dage. Og ja mine arme prikker og sover også. Specielt venstre arm er ofte udsat

• #12   26. nov 2015 Præcis. Mine anfald varer også er par dage smiley

• #13   4. dec 2015 Har i også haft følelse af en klump i halsen, som en kvælende fornemmelse?

• #14   4. dec 2015 Jeps desværre. Som regel når jeg får angst anfald kan jeg ikke spise eller drikke uden at jeg bliver kvalt i det. Så derfor er jeg altid nødt til at stoppe, da jeg ellers får det galt i halsen. Jeg har også svært ved at sluge mit eget spyt, og det føles som om at der sidder en tennis bold i halsen på mig.

• #15   4. dec 2015 Ja har haft det sådan siden i går aftes smiley

• #16   4. dec 2015 Kender det desværre alt for godt smiley

• #17   4. dec 2015 Er bare så bange for at jeg ligepludselig ikke kan trække vejret smiley

• #18   4. dec 2015 Igen kender jeg det alt for godt smiley Her forleden dag vågnede jeg op om natten og kunne slet ikke få luft. Jeg var sikker på at jeg skulle dø, da det var helt ude af kontrol. Heldigvis fik min kæreste talt mig til ro efter et stykke tid, men det er så frygteligt at opleve. Man mister al form for kontrol, og man panikker helt vildt!

• #19   4. dec 2015 Ja man gør nemlig smiley hvor lang tid tager det før "den" forsvinder?

• #20   4. dec 2015 Tror desværre ikke at du kan sætte tid på det, da det kommer meget an på hvornår du selv falder til ro. Mit går først væk, når jeg "opgiver" dvs. falder til ro, oftest i søvn. Så længe du lader det påvirke dig eller tænker over det, forsvinder det ikke. Jeg ved det er svært at lade være med at fokusere på det, men du skal lægge dig ned, lave dybe vejrtrækninger ind igennem næsen og ud af munden. På den måde skifter du fokus til noget andet. Jeg ved godt at det er utrolig svært, men hvis du kan falde i søvn, er det noget af det bedste der findes, fordi dit hoved stopper med at panikke, og du får ro.

Kommentér på:
Angstanfald, eller???

Annonce