Det allerværste jeg har gjort.... {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg synes ofte, det at have hest bliver set på som en "dans på roser". Specielt på nettet. Det er som om, at det næsten ikke kan blive mere perfekt..
Jeg synes, det er lidt forkert, så det kunne være spændende at prøve at sætte fokus på det. Også bare for at komme ud med noget, man måske egentlig ikke er så stolt af og nok ikke havde regnet med at fortælle herinde.
Vi er jo alle sammen mennesker, og vi laver alle sammen fejl. Det er slet ikke for at vi skal sidde og slå hinanden i hovedet - og hvis det bliver sådan, så sletter jeg emnet.
Så: Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad det allerværste, du nogensinde (med din nuværende hest/part) har gjort. Hvad fortryder du allermest at have gjort mod den?
Det kan både være beslutninger, der ikke var gode for hesten alligevel, en dum reaktion, etc.
Jeg starter, for jeg har også gjort dumme ting!
Det allerværste, jeg nogensinde har gjort mod min pony, var engang da jeg valgte at flytte hende til et andet opstaldningssted pga. prisen. Hun hadede stedet, og det tog mig meget lang tid at indse (/handle på det), at hun bare ikke ville komme til at trives der, fordi jeg så gerne ville have opstaldningen lidt billigere...
aug 2014
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 180 Svar: 1.447
Men efter kun 2 dage, begyndte hun at sparke bide, løbe mig ned etc. :3
Så hun blev sendt Hjem, og jeg har ikke længere part:)
Det skal lige siges, at det kun var min ide en lille smule:P
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Ja, det er det. Det er virkelig ærgerligt..
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Det er sygt at folk lever så meget på en løgn
tror det værste jeg har gjort er, puha. . da er mange forfærdelige ting. er opvokset med rideskole ridning, med indspændinger, pisk og kæft trit og retning. stoppede hesten så skulle den bare have slag med en pisk. så tror måske at de første par år af min ride karriere er det værste.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Bruger ikk e instagram, men kunne nemt forestille mig, at du har ret.
Jeg startede også på en rideskole med det samme som dig, så hvis det ikke behøver være med min nuværende hest, så er det helt sikkert også dengang, der.er det værste!
okt 2010
Følger: 64 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.763
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Det vigtigste er at have i baghovedet, at hvis du ingenting laver, så fejler du heller ikke. Men hvis du ikke fejler, så lærer du heller ikke noget - det ene er statisk tilværelse, den anden er en udviklende tilværelse.
Det næste er så at lærer, at vi alle gør "livet" lidt eller meget forskelligt fra andre. Nogle mener at du kører træls bil, hvis du kører langsomt, andre mener at du kører sikkert hvis du kører langsomt. Nogle mener løsdrift er svaret på alt godt, andre mener kun boks dur. Nogle elsker at se science fiction, andre mener det er at være urealistisk og drømmende. Nogle elsker at høre radio, andre læser bøger osv osv osv.
Alt her i tilværelsen er et valg - og selv hvis du vælger ikke at vælge, så er det jo også et valg
Det der er vigtigst er igen at huske på, at hovedparten af menneskeheden handler som de gør udfra, at de reelt set synes de gør det rigtigste/bedste. Selv en far som slår sine børn, kan måske udfra et kulturelt synspunkt mene at han hjælper sine børn til at blive gode samfundsborgere på sigt via hård opdragelse. Mens andre udfra fra deres synspunkt heller vil opdrage børnene frit og uden grænser - der hvor det fx er i orden at slagte en pony på en strand, fordi det jo bare er et dyr, og drengen da må lærer at slå dyr ihjel på en eller anden måde...
Så hvad har jeg gjort mod mine heste, som jeg fortryder i dag ? Jo da jeg har da klappet dem i måsen med pisken, fordi jeg ikke vidste bedre. Jeg har valgt at mine heste går på ene-fold, selvom jeg ved de elsker at lege voldsomt sammen - men en seneskade, som nær kostede hesten livet, ja det vil jeg ikke risikerer igen. Forleden dag skældte jeg i ren frustration den ene hest ud, fordi han stod uroligt på staldgangen - og det hjalp jo selvfølgelig ikke. Så mange små ting, nogle store - men overordnet set er jeg bare menneske med alt det, som det indebærer.
Mvh Charlotte
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
En anden hændelse var at Tindur prøvede grænser af i nogle måneder, jeg var SÅ træt af hans konstante modarbejdelse i alting. En dag nappede han ud efter mig og jeg blev så rasende at jeg slog og sparkede ham et par gange. Efter det har han aldrig forsøgt at bide mig så selv om jeg havde det SÅ SKIDT bagefter var det nok alligevel ikke så dum en handling selvom jeg ikke går ind for at gå til angreb på hestene.
Dette er hvad jeg fortryder med denne hest.
Mvh TT
maj 2013
Følger: 20 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 60
Det var egentlig bare en disktution hvor hesten bare blev den uheldige det gik ud over.. Selvom den ikke havde gjort noget forkert..
Og så lærte jeg på en rideskole engang at når hesten ikke ville gå frem (det var en ret doven hest..) så skulle jeg tage tøjlerne i 1 hånd og så piske hesten så hårdt jeg kunne på bagparten..
Jeg kunne så aldrig få mig selv til at slå særlig hårdt men jeg slog den stadig..
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
Først dér lyttede jeg efter - droppede de forskellige trænere og gik til bunds i alle problemerne.. I dag er det skiftet både træner og disciplin (fra spring til dressur) - og efter 2 års hårdt arbejde med meget små fremskridt har jeg i dag en glad hest med gålyst igen. Jeg elsker den hest - og jeg tilgiver aldrig mig selv for hvad han blev udsat for - men jeg er lykkelig over at vi nu er på rette spor og det har lært mig så ufattelig meget! LYT ALTID til din hest og din mavefornemmelse!
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
apr 2013
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 760
maj 2009
Følger: 47 Følgere: 373 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 980
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
Alt er langtfra rosenrødt, men det er også vigtigt ikke at hæfte sig ved det negative. At folk desideret lever et dobbeltliv synes jeg er lige voldsomt nok at påstå, da vi alle har forskellige opfattelser af oplevelsen.
Det værste jeg nok har gjort er, at lade min egen frustation og vrede gå ud over min gamle part. At jeg ikke har stoppet mig selv i min egen frustration, istedet for at det skulle gå ud over ham. Jeg fortryder det så inderligt i dag, nu han er væk, for jeg kan ligesom ikke tage det tilbage. Derimod kan jeg lære af de ting jeg har gjort, og derved blive en bedre rytter.
jan 2011
Følger: 36 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 129
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
At jeg har lyttet til og gjort, som nogle har ment jeg skulle - mod min mavefornemmelse og med et dårligt resultat.
Ting jeg har gjort af uvidenhed (man lærer jo heldigvis så længe man lever).
Der er masser af ting jeg kan have dårlig samvittighed over, men som rent logisk ikke er noget jeg kan gøre noget ved eller bør have dårlig samvittighed over - bla. mit helbred.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
mar 2014
Følger: 215 Følgere: 31 Heste: 8 Svar: 60
Det allerværste jeg har gjort....