1.830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Sprunget p-piller over?? Hjælp Sprunget p-piller over?? Hjælp

Ved ikke om det her hører til på hestegalleri, hvis ikke må i bede mig om, at slette det.
Jeg har sprunget min menstruation over et par gange fordi det ikke lige havde passet ind. Nu bløder jeg trods for, at jeg tager mine p- piller og det kløer vildt meget. Skal jeg gøre noget ved det eller bare vente til jeg er færdig med mine p-piller og jeg så får min menstruation rigtigt? Det er bare vildt træls, heletiden og gå rundt med bind. Håber i kan hjælpe smiley smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sprunget p-piller over?? Hjælp
  • #2   4. nov 2015 Har sprunget den over en del gange, desværre smiley Prøver, at tage en test for en sikkerheds skyld smiley Men burde da ikke være gravid når jeg bløder, vel?

• #3   4. nov 2015 Lidt kan du godt jo smiley

• #4   4. nov 2015 Tager en test senere smiley

• #5   4. nov 2015 Kroppen kan nøjes/har brug for 4 blødninger om året - nogens kroppe kan styre det og andres kan ikke når man holder pauser.

Du bør tage pakken færdig og holde din pause. Du burde ikke være gravid, hvis du passer dine p-piller som du skal er chancerne minimale, men intet er jo 100%.

Jeg vil anbefale dig at spare pengene på en graviditetstest i butikkerne og gå til lægen med en urin prøve- de tjekker den gratis, du er 100% sikker og så får du også afvide hvis andet skulle være i vejen. Ved det kan føles pinligt men lægerne er der for at hjælpe ! smiley og du er ikke den eneste som kommer ved lægen med private spørgsmål.

• #6   4. nov 2015 jeg kender en der blev født trods mor var på p-piller og blødte! smiley det er muligt!

• #7   4. nov 2015 Det står i min indlægsseddel, at en bivirkning ved at springe menstruationen over, kan være blødning - så det er ret normalt.
    Så tror bare du skal prøve at køre et par cyklusser normalt, og se om der kommer styr på det igen.
    Mht. kløe så tænker jeg evt. svamp kan være grunden.

• #8   4. nov 2015 Jeg syns du skal opsøge din læge og høre en fagperson ad, din læge kan bedre besvær dine spørgsmål og give dig den rigtigt vejledning. smiley
    Jeg har hørt om flere tilfælde hvor moreden blødte under sin graviditet - både med kendskab til barnet og ikke kendskab til barnet. Så det kan være muligt, men brude være minimal smiley

Du skriver at de klør, det kan være tegn på svamp eller andre infektioner i underlivet, og igen endnu en grund til at opsøge din læge, da din læge kan teste dig for svamp eller ligne og sætte dig i behandling smiley

• #9   4. nov 2015 Jeg ville tage til en læge, i stedet for at spørge herinde smiley Han/ hun kan give dig det rigtige svar

• #10   4. nov 2015 Gider ikke rende til læge heletiden for "ingenting". Så er der andre der kan få min tid som de kan bruge til noget mere nyttigt smiley

• #11   4. nov 2015 Heller være på den sikker side, end at have en slem infektion.
    Kløen kan altså også være et tegn på en sexsygdom. Men nu er jeg ikke læge, så skal jo ikke sige om det er det ene eller det andet. smiley

Men jeg syns du skal tage til læge, det kan godt være det er for "ingen ting" i dine øjne, men det er tros alt dit helbred du taler om her smiley
    Og nogle ting, kan læge tage over telefonen, eller det gør min læge i hvert fald gerne. Hvis det bare e et spørgsmål smiley

• #12   4. nov 2015 jeg har - gennem 14 år - taget p-piller konstant uden pauser. læge ordineret. så det med at kroppen har brug for at menstruere er en skrøne. min læge/gynækolog fortalte at når først man tager piller stopper kroppen sin naturlige proces alligevel, så om man tager p-piller med eller uden pause har ingen betydning.

• #13   5. nov 2015 Det er under alle omstændigheder usundt at tage piller, men det er endnu mere usundt ikke at have sine pauser.
    Læger er forskellige, og min har udtalt ovenstående når du er på p-piller. Desuden har jeg aldrig hørt om nogle som i flere år kan køre igennem uden at bløde i utide så, og det er ihvertfald heller ikke smart.

• #14   5. nov 2015 det har du så hørt om nu danishwarmblood smiley
    og jeg er temmelig sikker på at en gynækolog ved hvad han snakker om (ja faktisk 3 forskellige)

• #15   5. nov 2015 Det kan ikke være normale p-piller du er på, og ikke har blødt i 14 år, normalt vil kroppen bryde igennem og skal af med de urenblod på et eller andet tidspunkt.

• #16   5. nov 2015 det tror jeg lægerne har bedre styr på end både du og jeg smiley

• #17   5. nov 2015 Du er godt nok dårlig til at argumentere af en voksen at være. Lad da vær med at indlede en debat hvis du ikke har i sinde at føre en til døres?

• #18   5. nov 2015 Syntes godt nok også, at det lyder vildt med 14 år uden blødning! ??

• #19   5. nov 2015 vi stopper den her. for I er da helt klart klogere end hvad godt er.

• #20   5. nov 2015 Jeg har læst om flere, der har taget minipiller (form for p-piller), uden at bløde. Her holder man nemlig ikke pause, men har 28 piller i en pakke. Når man har taget de 28 piller, starter man på en ny. Rigtig mange kvinder på minipiller holder op med at menstruere. Også selvom vi snakker mange år, så det kan sagtens lade sig gøre, og det er ikke usundt ikke at have menstruation. Faktisk kan forskere ikke engang finde en grund til, at man burde have menstruation. smiley
    Jeg misunder dig, Stald Baggården! Kunne dælme også godt leve 14 år uden min menstruation!

• #21   5. nov 2015 jeg ville under alle omstændigheder kontakte lægen angående kløen, det får mig til at tænke at du har en omgang svamp, hvilket er helt naturligt når man tager p-piller.
    det er nemt at behandle, og det er en befrielse at slippe for kløen.

• #22   5. nov 2015 Bidløse Madsen: en "god" grund(ihvertfald før i tiden) er, at mænd kan fornemme når man har det, og på den måde har de i gamle dage(laaangt tilbage) kunne sige om en kvinde var frugtbar og om de kunne få børn smiley

• #23   5. nov 2015 En biologisk grund så! smiley Altså, der er intet der tyder på, at kvindekroppen SKAL have menstruation. smiley

• #24   5. nov 2015 Så kunne modernatur da godt ha givet os noget knapt så irriterende altså! smiley

• #25   5. nov 2015 Ja, jeg er faktisk også ret utilfreds med hende!

• #26   5. nov 2015 Så er det jo heller ikke alm. P-piller.
    Der har hele tiden været tale om helt alm. P-piller som så mange unge mennesker får, hvor der anbefales at man holder en månedlig pause smiley

Det har bestemt ikke noget med at være klog at gøre, men vil man ikke debatere på en ordentlig måde, så lad værd med at ydre sig. - og så er det alt afgørende man taler om det samme.
    smiley

Hvor vidt blødning er sundt eller usundt, så er der en grund til vi bløder, der kan læses mere om dette på nettet. smiley for de nysgerrige..

• #27   5. nov 2015 DanishWarmblood
    Jeg ved jo ikke, om hun tager minipiller eller ej. Jeg skriver bare, at det sagtens kan lade sig gøre, for det kan det. smiley Jeg fik forresten at vide af min læge - dengang jeg var på p-piller - at det var bedst at holde sine pauser, men grunden havde intet med menstruation at gøre. Det var udelukkende fordi at 7 piller ekstra om måneden er meget, og der er nogle bivirkninger ved p-piller, som er ret voldsomme, f.eks. blodpropper.

• #28   5. nov 2015 Grundet den voldsomme kløe du beskriver, synes jeg du skal opsøge din læge.
    Ang. blødningen ville jeg, hvis jeg var dig, tage pakken ud og så holde pausen. Og så synes jeg du skal tage en snak med din læge om det, så du kan få en forklaring på hvad det helt fysisk er der sker med kroppen i din situation.

Du kan sagtens springe pauser over.
    Jeg tager selv, efter anvisning fra gynækolog, p-piller non-stop helt uden at bløde smiley

Kommentér på:
Sprunget p-piller over?? Hjælp

Annonce