{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

p piller og at undgå menstruation {{forumTopicSubject}}

Jeg har sprunget over den ene uge pause hvor man får mens. Da jeg skulle på ferie og bade. Men nu står jeg så og skal noget igen hvor jeg bare virkelig ikke har lyst til at få mens. Ville der skade at gøre det en sidste gang igen. Eller er det bedst at jeg tager den uges pause? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p piller og at undgå menstruation
  • #1   30. jul 2013
    Jeg har haft taget piller op til 4-5 måneder i streg :o)

• #2   30. jul 2013 Jeg har før forlænget min, og der er intet sket.. smiley
    Skader ikke en uge mere eller lign. jeg har før udskudt den en mdr. smiley Dog ikke noget du skal gøre hver gang eller for ofte da det jo kludre din cyklus smiley

• #3   30. jul 2013 Ja så skulle der vel ikke ske det vilde smiley

• #4   30. jul 2013 Problemet er lidt, at man ikke er helt sikker på konsekvenserne. Personligt gør jeg det kun meget sjældent - nemlig hvis man liiige skal på ferie den uge eller at jeg skubber den en dag eller to. Bare du ikke gør det altid smiley

• #5   30. jul 2013 Jeg har ofte skubbet og afkortet det og srunget over smiley

• #6   30. jul 2013 Altså... min tidligere læge sagde, at det ikke gjorde noget, hvis man tog dem 2-3 mrd i streg. Men gynækologen flippede totalt ud, da han fik det at vide. Han sagde, at det måtte man absolut ikke.. Såå...

• #7   30. jul 2013 Tenna sagde han hvorfor? o.o

• #8   30. jul 2013 Jeg er igang med min tredje pakke i streg og har nogle fra en anden gang jeg kører med ind over da det passer bedst ang ferie. Jeg kan intet mærke eller noget, så jeg fortsætter med at korrigere på det som jeg vil smiley

Det er selvfølgelig bedst at man holdet den uges pause smiley

• #9   30. jul 2013 Det skader absolut intet, at springe over..
    Grunden til at man får sin menstruation er, at man var bange for at kvinder ikke turde tage pillerne, hvis man aldrig fik den.. Egentlig var det slet ikke ''nødvending''

• #10   30. jul 2013 Jeg gjorde det meget tit da jeg var på p-piller for et par år siden ;o) Jeg har det stadig fint, og har stadig regelmæssig og normal menstruation selv uden pillerne.

Jeg glæder mig så meget til at komme på p-piller igen, for jeg har ihvertfald ikke planer om at pine mig selv 1 gang om måneden hvis jeg kan undgå det!

• #11   30. jul 2013 Det må man godt smiley

• #12   30. jul 2013 1. Kvinden får det indtryk at hun fortsat, som det var tilfældet før hun startede på p-pillerne, har en månedlig menstruation. Psykologisk set kan det være en god disposition.

2. Den månedlige blødning giver hende også en sikkerhed for, at hun ikke siden sidste pause er blevet gravid ved et uheld.

3. Endelig giver den månedlige blødning rimelig sikkerhed for, at der ikke indtræder andre blødninger i utide ind imellem.

Man kunne lige så godt have valgt p-pille pause intervaller på seks uger, ti uger, tre måneder eller et halvt år for den sags skyld. Virkningen ville være den samme, men risikoen for blødning i utide ville være større. Blødning i utide giver utryghed, selv om det ikke er udtryk for sygdom. Chancen for at opdage en graviditet ville også være mindre uden månedlig blødning. Men bortset fra det, er der ikke noget der taler imod at tage p-piller ud i én køre, det vil hverken beskadige kroppen eller ødelægge den præventive virkning. Den fortsatte og uafbrudte brug af p-piller vil heller ikke påvirke et senere ønske om at blive gravid.

(netdoktor)

• #13   30. jul 2013 Mange kvinder oplever menstruationssmerter, hovedpine og andre gener i p-pille-pausen. Det undgår man ved at tage pillerne uden pause. Ved at tage p-piller i lang cyklus har man færre blødningsdage per år. I begyndelsen kan der dog være pletblødninger, og blødningerne kan være uregelmæssige, men efterhånden aftager de eller ophører helt.

Slimhinden i livmoderen bliver ikke bygget op som ved en almindelig menstruationscyklus, og det er derfor ikke nødvendigt at få den afstødt ved den månedlige blødning. Således er der ved p-piller i lang cyklus ikke øget risiko for kræft i livmoderen.

Kvinder med endometriose (livmoderslimhinde udenfor livmoderen) kan også have gavn af at tage p-piller i lang cyklus, fordi de netop oftest har smerter under menstruation eller i p-pille-pausen.

P-piller i lang cyklus er altså en god behandling for kvinder med svære menstruationsrelaterede symptomer eller med endometriose.

Langtidsstudier hvad angår risiko for kræft i brysterne og tarm samt for blodpropper afventes dog stadig, og indtil disse studier foreligger, kan man ikke anbefale p-piller i lang cyklus som generel metode til svangerskabsforebyggelse.

Så der vist også nok info smiley

• #15   30. jul 2013 Noget med naturens gang, og at det skulle man ikke pille ved. Det var usundt for kroppen og øgede risikoen for... et eller andet. Var ret irriteret på ham på det tidspunkt, så hørte sgu ikke helt efter smiley
    Besluttede mig dog for at forsøge at holde pause efter en måned, medmindre det virkelig var aktuelt at jeg ikke havde det. Tænkte at han nok burde have lidt mere forstand på det...

• #16   30. jul 2013 Der sker ikke noget som sådan ved det andet end du skubber din mens..... MEns er jo til for at udrense kroppen, men om du skubber det eller ej sker der vidst ikke det vilde ved bortset fra der er svært at se om man bliver gravid (hvis man har et sexliv) og ja, det kan godt ske selvom man tager p-piller smiley

• #17   30. jul 2013 Tenna - Haha, p-piller er i sig selv jo også at pille ved kroppens natur, så det er da lidt skørt smiley
    Jeg tror, at hvis det virkelig var farligt, ville man få det at vide - enten hos lægen, på apoteket, i indlægssedlen (hvor der intet står om det!) og/eller alle steder på nettet. smiley

• #18   30. jul 2013 Jeg holder kun pille pause en 4 gange om året ca smiley og jeg har ingen problemer overhovedet. Nogle gange lidt plet blødning, men det er utrolig sjældent.
    Når man er på p piller er ens blødning jo kunstig. Så den gør ikke noget godt for kroppen, andet end at man ved man ikke er gravid smiley

• #19   30. jul 2013 Jeg springer også ofte over min og kun har mellem hver pakke da jeg får det så ekstremt dårligt smiley
    Men mærker ingenting ved at springe over smiley

• #20   30. jul 2013 Jeg har ofte skubbet min, men har aldrig sprunget den over. Jeg kan godt lide at se at jeg får min mens hver måned, så jeg er sikker på at jeg ikke er gravid.. Nu har jeg så en spiral i stedet for.

Tror ikke der sker det store, hvis du gør det.. Det har jeg ihvertfald ikke hørt om..

• #21   30. jul 2013 CTS - helt enig, hehe. Tror han mente ang. selve cyklussen, der jo naturligt er planlagt, så den varer ca. en mrd smiley

• #23   30. jul 2013 Tak for svar til alle smiley

Kommentér på:
p piller og at undgå menstruation

Annonce