{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Hvilket kamera? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg vil vildt gerne købe mit eget kamera, men jeg ved ikke hvilket? Er der nogen som ved noget om kamera og hvilket der ville være godt smiley Hvilket er godt til at bruge til at tage billeder af heste, og fange farverne godt?

Krav:
Helst ikke over de 4-5000
Være skarp i detaljer
Kunne video optage og tage billeder
Kunne tage billeder af heste i bevægelse
Fange farverne virkelig godt -til fotografering af naturens farver.

Jeg vil bruge det til at tage billeder og videoer at mine heste, og naturen (landskaber, og småting som blomster osv.) så derfor vil jeg meget gerne have at det fanger farverne meget godt, men samtidigt også kan følge hestene i bevægelse, og være skarpt så jeg fx kan tage billeder af en masser blomster osv. Har i et godt råd til hvilket kamera der passer til disse krav ? smiley

Er Nikon eller Canon bedst egentligt?

Ihh.. Hvor jeg glæder mig til at komme i gang, en længe drøm som jeg har haft ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket kamera?
  • #1   23. okt 2015 Canon EOS 700D!

• #2   23. okt 2015 Det er ikke kameraet der gør billedet godt, men fotografen smiley Du kan have et mega dyrt kamera, men stadig tage røv dårlige billeder smiley
    Men jeg vil anbefale et Canon med et zoom objektiv til, ellers bliver det svært med de heste billeder.
    Hellere køb et billigt kamera hus og et dyrt objektiv, da du altid kan skifte kamerahuset ud når du har fået mere erfaring, har min medie lærer sagt, som er professionel fotograf smiley

Hvis du har nogle spørgsmål omkring noget, så er du velkommen til at spørge smiley

• #3   23. okt 2015 Med hensyn til Nikon vs Canon er det en smagssag, hvad man bedst kan lide at have i hånden, design osv, da der stortset ikke er forskel. Jeg vil anbefale dig at tage ud i en butik og prøve at holde de forskellige, se hvad der føles bedst smiley

Dog synes jeg ikke du skal købe andet end Canon eller Nikon smiley

• #4   23. okt 2015 Nikon eller canon er en temperamentssag.. Jeg kan bedst lide Nikon, fordi jeg synes indstillingsmenuerne er meget lettere..
    Og så lægger det bedre i min hånd end et canon gør..

Men ville gå efter Nikon eller canon, fremfor Fujisu eller Sony f.eks.

Men de krav du stiller op har ikke ret meget med kameraet at gøre..

Helst ikke over de 4-5000 - Der kan du i hvert fald få et Nikon D3300 inkl. objektiv
    Være skarp i detaljer - Det er indstillinger og objektiv der spiller ind her..
    Kunne video optage og tage billeder - Det kan Nikon D3300
    Kunne tage billeder af heste i bevægelse - Objektiv og indstillinger..
    Fange farverne virkelig godt -til fotografering af naturens farver. - Indstillinger... smiley

http://www.kamerahuset.dk/product/nikon-d3300-m-18-140mm-vr/
    Jeg har ofte købt ind hos Kamerahuset, og de har virkelig god service og leverer hurtigt.
    I linket følger der et super allround objektiv med, som gør du både kan bruge det indenfor når du er til fest hvor der ikke er så meget plads, men også kan bruge det ved hesten, hvor motivet nogle gange kommer lidt på afstand..

Men mange af de krav du sætter, kræver at du sætter dig ind i dit kamera og lærer indstillingerne. Så du hurtigt kan komme til at bruge manuelle indstillinger i stedet for automatiske.. Især når det kommer til fotografering af bevægelse..

• #5   23. okt 2015 Canon EOS 1100D er helt vildt godt!

• #6   23. okt 2015 Nikon d3200 smiley

• #7   23. okt 2015 Blesi: 3200'eren kan man ikke få ret mange steder mere fra ny.. Den er blevet til D3300.. De forbedrer hele tiden modellerne.. smiley

• #8   23. okt 2015 3200, synes jeg nu stadig er godt :))

• #9   23. okt 2015 Det er det også.. smiley Men igen.. Skal man købe nyt, så vil et tilsvarende være D3300.. smiley

• #10   23. okt 2015 Okay, fedt - tak for de mange forslag og råd. Jeg må tage hen i bilka eller lignende og afprøve nogle af de forslående modeller, tænker jeg ... smiley

• #11   23. okt 2015 Nikon eller Canon er fuldstændigt et temperament spørgsmål. smiley
    Jeg kan slet, slet ikke med Canon, hvor min far er rigtig glad for det. smiley

Et godt begynder kamera, som også kan optage video, kunne være Nikon D3200. smiley
    Jeg købte den selv som første gangs spejlrefleks, og jeg er kanon glad for det!
    Den bliver ind imellem presset til det yderste, i forhold til opgaver, og den klare det kanon godt for et kamera i den prisklasse!
    Standart objektivet der følger med (18-55 mm) er dog ikke meget værd, så jeg vil anbefale, at du investere i et andet. smiley

• #12   23. okt 2015 Jeg har et canon 100D. smiley det er jeg rigtig glad for. smiley

Kommentér på:
Hvilket kamera?

Annonce