{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Kamera, hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg har tænkt mig at købe mit første rigtige kamera, men jeg har ikke besluttet mig for hvilket et det skal være. Det skal bruges til at tage billeder af min hest i en okay kvalitet.
Hvad bruger i af kamera og har i nogle billeder i har taget med det?
På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kamera, hvilket?
  • #1   20. jul 2018 Jeg bruger Nikon D3100
    Det var mit første kamera og da behovet for at tage bedre billeder blev større købte jeg bare flere objektiver til smiley
    Det var et rigtig fint begynder kamera og det er jeg næsten sikker på de nyere modeller (Nikon d3300?) også er smiley

Udkast af mine billeder kan ses på Saunte Photography på fb og Saunte_Photography på Instagram smiley

• #2   20. jul 2018 Jeg har et NikonD3300. Du kan tjekke min instagram ud, for eksempler.
    https://www.instagram.com/ashfotografering/

• #3   20. jul 2018 jeg startede med et Nikon D3000, har fået det opgraderet efterfølgende til et Nikon D3300, næste skridt håber jeg bliver et Nikon D7100 smiley

Kameraerne i D3XXX serien er nemme at betjene, logiske forhåndindstillinger, men med mulighed for manuel også - altså et rigtig fint sted at starte.

Men det er ikke nok kun med huset, men også objektiverne. Jeg startede med et 18-55mm som er standard objektivet. Købte et 55-200mm f4-5.6g til, så jeg fik noget mere zoom, det var et rigtig fint starter kit.
    Da jeg fik mere blod på tanden, så købte jeg et 35mm f1.8 og et 70-200mm f2.8, som er noget dyrere, men giver større muligheder. Men absolut ikke der jeg ville starte, når man skal lære smiley

• #4   20. jul 2018 Jeg har et Canon EOS 1300D, men når jeg får råd, skal jeg have et, der er noget bedre.. Det her er bare et begynderkamera, som jeg udelukkende købte, fordi jeg fik det enormt billigt, selvom det var spritnyt. Jeg har været vant til at tage billeder tidligere med min fars meget dyrere model. smiley

Udover kameraet, har jeg to objektiver udover standardobjektivet 18-55 mm f/4,5-5, et canon 50 mm f/1,8 og et sigma 70-300 mm f/4,5-5 smiley Det er en dyr hobby at have, men hvis jeg selv stod igen og skulle købe, og budgettet ikke var så stort, så ville jeg lægge de fleste af pengene på et bedre objektiv. Man kan sagtens tage rigtig fine billeder af sin hest med et begynderkamera, hvorimod linsen har rigtig meget at sige. smiley

Her er et eksempel på et billede jeg tog i går med kameraet og mit 50mm f/1,8 objektiv. smiley Det er lige hvad jeg har pt. på telefonen, og det er gemt fra facebook, så kvaliteten er selvfølgelig forringet... smiley

profilbillede
  • #5   20. jul 2018 Og det her er taget med min 70-300 linse. smiley Også gemt fra facebook.

profilbillede
  • #6   20. jul 2018 Langt de fleste kameraer i dag, ka ta fin kvalitet (det ka selv min mobil)
    Et godt begynder kamera vil du komme langt med, hvis du har nogle ordentlige objektiver.
    Det ku være fx Canon 100, 200, 700, 760 - jeg er til Canon.

Jeg har selv Canon 70D og 80D , glimrende kvalitet - se billeder på mine galleri med Cali og Azkaban.

profilbillede
  • #7   20. jul 2018 Jeg bruger et Sony a58, og det var det jeg fik anbefalet da jeg skulle købe et kamera, som skulle tage billeder af heste, det er også mit første kamera. Jeg kan kun anbefalede dig det, det tager virkelig gode billeder. En af mine veninder har en insta med de billeder hun har taget med sit Sony a58, den hedder @moellerrieck der kan du se de billeder hun har taget med det. (Hendes kamera er også til salg hvis du vil have et)

• #8   20. jul 2018 jeg begyndte for 6 år siden med et Nikon d3200, med en standart vr II 18-55, og har efterfølgende valgt at opgradere til et større men samtidig lidt ældre kamera da det havde flere muligheder end det jeg havde så nu har jeg et d7000 med en 70-300 objektiv og mit vr II 18-55. Jeg tager udelukkende portræt billeder af heste og andre dyr samt af naturen. smiley Har desværre ikke så mange billeder liggende på min nye computer med her er i hverfald et, der er taget med mit d7000 og 70-300 objektiv.

profilbillede
  • #9   20. jul 2018 Sorte Slyngel & Simone Tolstrup Rasmussen
    Hvad rediger I jeres billeder i?

• #10   21. jul 2018 Mine billeder kommer faktisk kun lige en tur i fotos på min mac. smiley

• #11   21. jul 2018 Tusind tak for alle svarende, jeg vil nu tænke videre over det smiley

• #12   21. jul 2018 Sara A. Normalt bruger jeg Photoshop, men kun til lidt justeringer.
    Det billede jeg har lagt op, har været en tur i insta.

Kommentér på:
Kamera, hvilket?

Annonce