Ulykkesforsikring - erstatning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen !
Jeg er så heldig at have tryg forsikring og har anmeldt min skade !
fik forsikringen: Juli 2013
Timeline over min skade:
- september 2011 knuser storetåen og forstuver anklen
-2011 tåen vokser skævt sammen
-oktober 2012 operation for at få stift led i tåen
- 2013 gener når jeg går da skruen sidder forkert
-oktober 2014 får fjernet skruen i tåen for at kunne gå
- 2014-2015 kan maks gå 4 km, så får jeg kramper i benet
- oktober 2015 anmeldes til forsikring at operationen 2014 ikke har hjulpet (som lægerne forventede det ville) og at jeg derfor ikke kommer til at gå resten af livet mere end de 4 km ca.
Jeg har indtil i dag været i genoptræning og har derfor først anmeldt skaden nu da genoptræning ikke virkede gjorde det kun værre.
De siger:
vi kan ikke give dig erstatning da skaden er sket før du fik vores forsikring
MEN !
jeg anmelder jo ikke på grund af den knuste tå, andmelder fordi den sidste operation ikke duede og genoptræning ikke duede og jeg nu ikke kommer til at gå, og derfor har begrænsede muligheder for job..
Er det mig der syntes der noget galt eller har forsikringen ret, gider ikke brokke mig til dem hvis det mig der er helt væk, men hvis jeg har ret til en erstatning, selv den mindste så vil jeg da gøre krav på den..
Spørger også fordi jeg har hørt at forsikringer vil gøre alt for ikke at skulle betale..
Håber i kan hjælpe
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 266
Forsikringer dækker kun skader der er opstået/sket efter den dato, hvor forsikringens aftalen er indgået.
Med mindre du har oplyst dit "nye" forsikringsselskabet om din "skade" da du tegnede den nye forsikring, og der er lavet en skriftlig tillæg i din forsikringsaftale, om hvad i har aftalt i denne specifikke situation.
Så vil men at dit forsikrings selskab har sin fulde ret til at afvise din erstatnings ansøgning.
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
Det bare irriterende når det er lægefejl
Men tak for din radio kender
okt 2012
Øv hvor det irriterende
okt 2012
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 213
okt 2012
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.569
Jeg har også gjort mit nye forsikrings selskab opmærksom på denne skade, men det betyder ikke, at jeg kan få en udbetaling ved dem, det betyder det modsatte. Og nu hvor jeg har fået en udbetaling fra Tryg, betyder det, at jeg aldrig kan få en udbetaling på min venstre skulder og arm.
Min sag tog 5-6 år, og jeg skiftede selskab midt i processen.
Men min original skade blev meldt et par dage efter den skete, og de blev holdt opdateret gennem hele forløbet.
I dit tilfælde, har tryg helt ret.
For det første udbetaler ulykkesforsikringer kun på en skade der er sket, og følgerne der kommer af den skade.
Original skaden skal være sket mens du havde forsikring ved selskabet.
Skaden skal være meldt indenfor 1 år.
Din skade sker i 2011 og du tegner ved Tryg i 2013, altså 2 år efter skaden er sket, hvilket betyder den ikke er deres ansvar.
Du skriver, at du gør Tryg opmærksom på skaden, da du tegner ved dem. Det har de så skrevet ned, så de har beviser på, det er en skade sket før du tegnede ved dem, i tilfælde af du kommer til dem, for at få en udbetaling.
Du anmelder først skaden i 2015, 4 år efter den er sket, hvilket betyder det er 3 år for sent, og til det forkerte selskab.
Hvis du vil gøre dig forhåbning om at få noget som helst, så er det ikke sin ulykkesforsikring du skal have fat i, men patientklagenævnet, som er dem der tager sig af sager, hvor der er tale om fejloperationer bl.a., dem er det dog meget svært at få noget ud af, og det kan blive ufattelig dyrt, da det er umuligt uden en advokat.
For at få en udbetaling fra dem, skal du kunne bevise, at det er pga en fejloperation at dit men er opstået, og det burde være muligt, at have fixet det.
Min mor har været gennem den process, og selvom der var billeder der beviste, at de havde overset brækkede knogler, optagelser af de ikke lyttede til hende, og udtalelse fra flere experter, der sagde, at de havde overset en knogle ikke voksede sammen og at kravebenet var hoppet ud af sin skål, så kom de frem til, at det ikke var muligt for lægerne at have reageret anderledes.
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
mvh Ponymor
okt 2012
jeg melder først skaden nu fa jeg har været i konstant behandling siden skaden skete..
da jeg kom ind på skadestuen da den brækkede sagde de at det bare var et lille brud måske en flig (de tog ikke ryngden)
og jeg kunne godt gå bare jeg ikke overbelastede
men 1 uge senere gjorde det stadig satans ondt og jeg kunne ikke gå (lånte krygger af skolen kostskole) og tog til lægen igen og fil en ny læge som sagde storetå var fuldstændig knust i stykker og den absolut ikke måtte støttes på men har jo så forsøgt med at gå på den i 2 dage, hvilket resulterede i at den voksede skævt sammen
så blev jeg opereret men han havde sat skruen ca 5 grader for højt J vinkler i forhold til hvad den egentlig skulle som resulterer i at den sætter sig fast i en nerve så deg gør ondt af h til når jeg går
så blev jeg opret igen og fik fjerner skruen men der var det for sent fordi der var gået alt for længe
jeg er k denne proces gået fra at være 16 under mine forældre forsikring
til 18 hvor jeg får min forsikring
til nu 20 færdigbehandlet (kan ikke kureres) og anmelder skaden
Og folk forstår ikke at jeg ikke stoler på det danske læge system
Blogger
okt 2012
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
Daniella - Så bør du få vel erstatning hvis den gamle skade er anmeldt rettidigt, og den nye ligeledes er anmeldt og det kan påvises at denne er 'slem' nok til erstatning
okt 2012
men jeg sagde til tryg da jeg skiftede:
jeg har en skade i tåen som jeg er blevet opereret i og skal opereres igen og i behandling
så de vidste deg fra start
Blogger
"men jeg sagde til tryg da jeg skiftede:
jeg har en skade i tåen som jeg er blevet opereret i og skal opereres igen og i behandling
så de vidste deg fra start"
Når du siger sådan til dem, så noterer de det. Det du har fortalt dem, er at du har en gammel skade i tåen, hvilket betyder, de ikke skal udbetale på den, hvis der bliver noget.
Nu siger jeg ikke, det er fordi du er urimelig, men prøv at se det fra en anden vinkel end din egen.
Hvis man kunne få udbetalt fra en forsikring, som man ikke havde da skaden skete, så var der da ingen, der ville have en ulykkesforsikring.
Så ville man jo bare tegne en, efter man har fået en skade, eller lige inden man skal opereres.
Jeg ville i hvert fald have hævet min forsikringssum en del, da jeg kunne se, at min skade blev et problem. Det har jeg så også gjort, men det er kun i tilfælde af jeg skulle få en anden skade.
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.929
Så ved Tryg nemlig, at de netop IKKE skal dække din skade.
Så fejlen er helt på din egen side. - De kan ikke dække skader fra før din forsikring startede - sådan er det jo bare. Selvom det er super ærgerligt.
okt 2012
Men spurgte damen og hun sagde at det kom an på omfatningen af skaden, hvis det ville have livsbetydelige betydninger kunne de godt dække skaden..
Men det jo mundtligt, og det står ikke i kontrakten !
Men tusind tak for jeres meninger !
Jeg går til læge klage nærvnet, og så skifter jeg forsikring fordi generelt er alle mine forsikringer hos tryg og hold kæft hvor er de nærrige og gode til at skrive ting med småt i deres kontrakter
Men tusind tak for jeres hjælp
Blogger
Det er næsten umuligt at få noget fra dem, så hvis du vil prøve at gå den vej, vil jeg anbefale dig, at snakke med en advokat om det først. Du kan evt søge vejledning ved din kommunes gratis advokat hjælp.
Det er muligt selv at føre en sag ved patient erstatningen, men så er du næsten garanteret, ikke at få en erstatning. Det letteste er at have en med fra start.
Hvis du vil gøre det, skal du gå ind og få taget screenshots af dine patient journaler allerede inden du indgiver din klage.
Hvis de har oplyst dig om risiko ved den behandling du har modtaget, og du selv derefter har valgt at fortsætte, så vil du ikke kunne få noget.
mar 2013
Følger: 58 Følgere: 97 Heste: 8 Emner: 11 Svar: 719
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
Var du medlem af er Selvskab da skaden skete og har du meldt skaden til dit gamle Selvskab.
Jeg kom til skade for 4 år siden. Det blev meldt til forsikringen og er jeg blevet opereret hvilet ikke hjalp og har fået erstatning for men på 5 %. Sagen er dog ikke mere afsluttet end den kan åbnes igen hvis det forværres..
Men så har min mand fået hans forsikring og vores indbo mv flyttet og der ville sælgeren selvfølgelig også have mig til at flytte. Jeg spurgte ind til hvad hvis min skade blev værre osv. Og han sagde at Nykredit som jeg er forsikret ved aldrig kan komme til at løbe fra den sag lige meget om jeg flytter.
Hvis jeg vælger at flytte og skaden bliver værre ville det nye Selvskab hjælpe med at kører sagen med det gamle. Men om det også er tilfældet hvis det skulle ske tør jeg ikke sige.
Jeg valgte at beholde mit nuværende Selvskab fordi jeg synes de har været utrolig rimelige hele vejen og betalt fysioterapi osv i forbindelse med skaden uden at stille et eneste spørgsmålstegn.
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 108
Men selv hvis du havde ret, er de svære at danse med. Jeg er ulykkesforsikret ved dem og fik en slem rygskade, der har gjort mig rimelig handicappet. Jeg kan ikke få nogen forsikring udbetalt, fordi jeg stadig forsøger at opretholde et så normalt liv som muligt. Ja, det er grunden. At jeg ikke ligger sygemeldt og græder dagen lang (Jeg kæmper med stærke smerter og ligger og tuder inde på mit studie i stedet ).
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.694
Min mor er blevet opereret i ryggen gentagende gange pga. diskoprolaps, men jeg ved hun ikke har fået nogle erstatning. Hun fik under operationen en nerve klemt fast, så ind imellem kan hun blive lam for en kort stund (fra sekunder til nogle minutter), i den ene ben, og ellers føler hun at benet halvsover resten af dagen. Oftest får hun bare kramper i benet. Det var en risiko ved operationen, og den vidste hun udmærket godt kunne ske, dvs. selvom det har ødelagt hende meget, er det jo ikke lægernes fejl, forstået på den måde at de kunne have gjort noget anderledes.
Du kan klage til patientnævnet, men forsikringen har intet med det at gøre. Det er DERES forsikring der har noget med det at gøre. Du skal dog tage i overvejelser, om lægen bevidst har tænkt de 5 grader ikke betød noget, eller om det var hans vurdering, at imellem visse grader, så var det virkende. Forstået at de ikke kunne have gjort noget andet, reelt.
Det er RIGTIG surt med de 4 km kun, men måske du burde overveje styrketræning for benene, og fysioterapi, kiropraktik/skelet mand (der findes en i sønderjylland), som kan gøre noget. Han sad bare og rørte lidt på min mors skuldre/ryg, ikke noget specielt trykken eller noget, bare pillede lidt - og bum, min mor havde faktisk ikke ondt i ca. 2 måneder. Små smerter kom hen af vejen, som behandlingen gik ud, men hun sov fantastisk de første 2 uger og lavede pludselig 3x så meget end før, og ingen kramper
okt 2012
da sagen han:
jeg må ikke gå, må ikke lave staldarbejde ved hesten, skal holde benet i ro ellers mister jeg muligheden for at gå med mit venstre ben
Ulykkesforsikring - erstatning