Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bog om dressur
  • Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 30
    #1   15. okt 2015 Jeg kan klart anbefale Dressur med Kyra. Fantastisk bog!:)

• #2   15. okt 2015 Jeg elsker Hasse Hoffmanns "Dressur med hjerte og forstand" - men om det er nok i pap, det ved jeg ikke helt - men jeg har fået meget gavnligt ud af den, også ift. at forstå hvilken rækkefølge og hvorfor man indlærer forskellige øvelser smiley

• #3   15. okt 2015 Fogh: dressur med kyra har jeg set man kan få, men er det ikke mest grand prix øvelser der er i den?
    Hass: googlede den lige, den tror jeg kunne være rigtig god til mig, tak for svar smiley

• #4   15. okt 2015 Så lidt smiley Der er i hvert fald øvelser lige fra parader, schenkelvigninger og kontra til piaffe, piruette og passage smiley Plus alt muligt andet smiley

• #5   15. okt 2015 Hvis du skulle få lyst til at være lidt videnskabelig, så er Gerd Heuschmanns "Det ømme punkt" også en fantastisk bog. Her er en en del om hestens anatomi, som han efterfølgende bruger til at fortælle om hestens korrekte holdning og sund ridning.

Jeg havde redet i ca to år (og næsten ingen undervisning) da jeg første gang læste hans bog - pludselig sad jeg og kunne se taktfejl på de billeder af grandprixheste som var i bogen smiley

Det fede ved hans bog er at den primært er baseret på videnskab - hvordan er hestens knogler og muskler opbygget og hvordan hænger de sammen, og hvordan får vi dem til at arbejde mest korrekt i forhold til det - og ikke på nogens holdning til hvad man synes er pænt eller "det-lærte-jeg-engang-så-det-er-helt-sikkert-rigtigt" smiley

• #6   15. okt 2015 Det kunne oss være noget, lyder lidt spændende ihvertfald smiley

• Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

#7   16. okt 2015 Synes dressur ned Kyra har det hele. Især Afsnittet Kyras ABC har jeg selv haft rigtig neget glæde af at bruge i praksis. Fik min bog som teenager i 98, og synes den var rigtig nem at læse og forstå.
    Jeg har sidenhen læst mange andre rigtig gode bøger, men den er ligesom min elskede bibel i mange henseender:)

• Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

#8   16. okt 2015 Indholdsfortegnelsen til Kyras bog:)

profilbillede
  • Fogh
    Fogh Tilmeldt:
    sep 2012

#9   16. okt 2015 En anden god bog jeg kan anbefale er centreret ridning af Sally Swift. Den har godt nok sit fokus på rytterens indvirkning på hesten, men giver også en fin beskrivelse af basis øvelserne i dressur.
    Den er desuden krydret med illustrationer:)

Kommentér på:
bog om dressur

Annonce