763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Købe pony? Købe pony?

Sagen er den, at min søster fik den her enormt skønne ungpony for et stykke tid siden - han var rigtig sød ved hende i starten og tullede bare afsted med hende, jeg red den dog samtidig for at uddanne den lidt, og i takt med at han blev bedre kunne hun ligesom ikke rigtig følge med ham og han begyndte at blive dum når hun red ham. Nu har jeg fået ham lidt for mig selv, fordi hun ikke selv kan magte ham - og jeg er nok blevet lidt glad for ham, for ikke at sige meget. Desværre er jeg for gammel til at ride pony(jeg er konkurrence rytter - har dog også en dressurhest), men jeg har nu ENDELIG fået budet om at købe ham, hvilket jeg har ventet længe på. Men så kom tvivlen - er det dumt at købe pony? - JA! Det ved jeg godt, men han er virkelig drømme ponyen. Sådan en jeg altid føler mig tryg på ryggen af, og giver mig en fantastisk fornemmelse.. Sådan en som ham skal man bare lede længe efter. What to do? Og hvad havde i gjort?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe pony?
  • #1   10. sep 2015

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #2   10. sep 2015 en god uddannet pony bør kunne rides af alle smiley

måske i burde få den tjekket for et. irritationer, smerter, låsninger eller andet, for en rytter kan aldrig være for dårlig til en god hest smiley

• #3   10. sep 2015 Han er bare en pony med krudt i røven, jeg kan ride ham uden problemer... Han er kun fem og min søster har kun redet lige knap et år, derfor kan hun ikke magte ham smiley

• #4   10. sep 2015 Han er jo heller ikke færdig uddannet endnu, han vil bare mere end hun vil.. Forstå mig ret smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   10. sep 2015 cecilie: havde nok bare misforstået dit "hun kan ikke magte ham" smiley

også at det i starten gik godt, men jo mere uddannet han blev jo mindre kunne hun magte ham smiley

• #6   10. sep 2015 Fik måske også formuleret det forkert, hun kan også stadig ride ham - men han er bare lidt voldsom for hende sommetider også bliver hun bange, så mine forældre vil gerne have en lidt mere rutineret pony til hende smiley

• #7   10. sep 2015 Du kan jo sagtens stille på pony i hesteklasser smiley og hvis det virkelig er drømmeponyen synes jeg du skal følge dit hjerte smiley du behøver jo nødvendigvis heller ikke starte stævner på ponyen hvis du har hesten at starte stævner på smiley dumt at skille sig af med en god ven i min optik, blot pga stævner smiley men man skal jo gøre hvad man føler for...
    Jeg siger følg dit hjerte smiley

• #8   10. sep 2015 Ja, men kun til D-stævner.. Han er nemlig kun kat. 2
    Men tror nu også han er en "beholder" smiley

• #9   10. sep 2015 Men hvis i så kan komme ud og få nogen små oplevelser sammen, selvom ddt 'kun' er Til d-stævner er det jo også godt smiley
    Og hesten kommer jo ikke til at ha ddt dårligt hos dig bare fordi den ikke kommer ud og starter stævner, i kan jo sagtens ha det dejligt på ridebanen derhjemme også smiley

• #10   10. sep 2015 Det kan du have ret i. Har også overvejet at finde en lille rytter til ham, så han kan blive vist frem på stævnepladserne alligevel. Det fortjener han, han er sådan en fin pony smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#11   10. sep 2015 beklager hvis jeg misforstod ihvertfald.

men hvis han bare er PONYEN, så køb ham da.
    stævnerne er hesten jo ligeglad med, men når du har en stævnehest, så er det vel fedt nok bare at have en hest som giver en fed fornemmelse når man rider + det øger din selvtillid og tro på din evne, h iltet har en god effekt på den anden hest smiley

• #12   10. sep 2015 Det kan man jo også sagtens at du rider ham derhjemme for hyggens skyld og fordi du er glad for ham, også finde en Part et par gange om ugen som kan starte stævner på ham smiley

• #13   10. sep 2015 Du skal nok gøre op med dig selv hvor vigtige stævnerne er for dig.. Lige så snart i kommer over LA-klasserne bliver det jo begrænset hvor meget du kan starte på den.
    Men så kan du jo altid overveje at sælge den til den tid. Jeg havde nok ikke valgt at købe den smiley

• #14   10. sep 2015 Du kunne jo måle ham op til en etter pony og derefter til hest. Så må han jo starte C-stævner. smiley

• #15   11. sep 2015 Michelle: man kan kun måle 1er ponyer op, ikke 2er smiley

• #16   11. sep 2015 I know men hvis ponyen er en stor 2'er pony kan man måle den op til en lille 1'er pony og derefter en hest. Kender flere der har gjort det nummer for at ride ponyen længere tid. smiley

• #17   11. sep 2015 Hvordan gør man lige det? Han er omkring 138-139 cm men skulle jo gerne vokse lidt endnu? smiley

• #18   11. sep 2015 Hvis ponyen ikke er færdigmålt og den går over kan man på den måde måle den op til etter. Fx skal den ikke lige have haft smed da det gpdt kan give 1/2-1 cm hvilket har meget at sige. smiley

• #19   11. sep 2015 Ja den kan gå over målet op kat. 2 og så blive kat. 1 (omend en lille kat.1, men det er jo underordnet smiley ), det er set før - MEN så vi lige får det på det rene: en pony (uanset kategori) kan IKKE MÅLES op! En kat. 1 kan KLASSES op til hest, men en kat. 2 kan ikke måles op til en kat. 1, ligesom en kat. 1 ikke kan måles op til en hest. Og det samme gælder selvfølgelig for en kat. 3 smiley

Nogle folk tror fejlagtigt at du kan måle dem op/ned - f.eks. er der mange der ønsker at måle små heste ned til kat. 1, men det kan man ikke, man må bare finde sig i den kategori ens pony nu ender i smiley

Hvis den ikke kommer over kat. 2 målet og ender med at blive færdigmålt som kat. 2 er der intet at gøre ved det, så kan den ikke pludselig blive til en kat. 1 og så til en hest, sådan fungerer det ikke smiley

• #20   11. sep 2015 Synes det Cecilie siger lyder mest rigtig smiley
    Det ville da også være noget bøvl hvis man kunne måle dem op og ned som det passende en smiley

• #21   12. sep 2015 Mente heller ikke man kunne måle dem op og ned som det passer en. Blot at den måske gik over mål og blev en lille etter pony som kunne startes som hest. smiley

Kommentér på:
Købe pony?

Annonce