Fortvilvet - vil i hjælpe? :/ Fortvilvet - vil i hjælpe? :/
Hej alle sammen.
LANG EMNE!
Sagen er den, at jeg lever i et forhold, som jo egentlig er fantastisk. Min kæreste fortæller mig hver dag, at jeg er smuk, dejlig, den sødeste på hele jorden osv. Han har dog haft problemer med at hjælpe til i hjemmet, hvor jeg har følt mig som hans mor, men dette er begyndt at blive lidt bedre. Han gør NOGLE ting af sig selv nu, på trods af, at det har stået på i flere år. Der er dog stadig konflikter om hvor hvidt man ikke sætter sin computer højest i forhold til pligter osv. Han snakker også om at han gerne vil have børn. Vi er begge to under 25, og jeg vil gerne have børn når jeg er 25-29 år - jeg vil gerne nå at leve livet, rejse osv.
Vi lever pt i en meget stram økonomi, da vi er har valgt at få os en bil. Vi er på SU da vi studere, men vi har et job som tilkalder, hvilket desværre har stået meget stille, så vores økonomi i denne måned er ikke god. Den er faktisk MEGET ringe.. Det går mig selvfølgelig også på. Vi søger begge to fuldtidsjob, og vi håber på, at nogen af dem kontakter os igen.
Nå, men en anden ting er så, at jeg følger, at jeg keder mig konstant og hele tiden:/ Vi er flyttet til en by udenfor den by vi plejede at bo i, hvor stort set alle venner og veninder befinder sig. Det vil sige, vi bor 30 min væk fra dem, og der er også nogen her hvor vi bor, men ikke nogen vi sådan "hænger ud med". Jeg føler, at jeg lukket inde i dette hus, og at jeg keder mig selv ihjel. Min kæreste keder sig ikke, for han spiller computer 3 timer om dagen, og det er stort set det første han gør, når han står op. I dag stod vi op klokken 12. Han sidder der inde nu (klokken er 12:55 og han har siddet der siden halv, så vi nåede lige at få morgenmad eller hvad man kan kalde det på den tid af dagen).
Jeg plejer at træne meget, men min lyst er bare VÆK. Når jeg vågner om morgenen føler jeg mig tom indeni, og har mest af alt lyst til enten ikke at stå op, eller ja, jeg ved ikke hvad jeg ellers ville.. Vi studere hjemme fra begge to, så vi går jo ikke i skole og møder andre mennesker der.
Alt i alt føler jeg mig som en zombie, og faktisk ved jeg heller ikke om jeg vil blive i dette forhold, da det computerspillen osv bare ikke er mig. Jeg kan mærke, at for hver dag bliver jeg mere irriteret over den computer. Den skal ALTID ind i vores skema og planer, og der skal altid være de 3 timer til den. Han gør den nærmest ligeså vigtig som et job.. Får han ikke lov eller har vi været lang tid hjemme hos mine forældre, og han godt ved at klokken bliver mange, kan han godt finde på at sige han gerne vil hjem eller hentyde til det. PGA DEN COMPUTER.
Jeg elsker ham, det gør jeg. Jeg kunne ikke ønske mig en bedre kæreste/mand. Han forguder mig jo helt op til skyerne - jeg ved bare ikke om det er den slags mand jeg skal have, for er virkelig kommet i tvivl.. Ja, han har problemer som mange mænd har med at indse det roder osv. Men der er godt nok også mange kvinder som ikke får ros og kærlige hints HVER dag. Han fortæller mig hele tiden, at han elsker mig - og dette er stadig på trods af, at vi har været sammen i snart 6 år.
Vi er flyttet rigtig meget og det er mest af alt på grund af mig. Mange unge mennesker flytter, i hvert fald af dem jeg kender, og det har jo ofte noget studier, større bolig osv, men jeg er ved at tro, at det er fordi jeg ikke kan "slå mig ned". Jeg føler jeg har gjort det, fordi SÅ SKER DER FAKTISK NOGET. Det er som om, at der bare SKAL ske noget, og det skal være NU og ja.. Jeg tror bare måske ikke jeg er det rigtige sted så?:-(
Altså, min kæreste ville være en perfekt far (selvom jeg godt ved, at computere vil blive et problem, men han siger det ikke gør). Jeg vil også gerne stifte familie, få mit eget hus som jeg kan gøre præcis med som JEG vil, og ingen andre bestemmer over det. Jeg vil bare gerne finde RO.
Hvis jeg går fra min kæreste, så er der jo lange udsigter til at få sit eget hus og stifte familie osv, og hvem siger jeg finder en igen? Hvem siger jeg finder en, som faktisk kan leve med den måde jeg er på og mine ønsker og drømme som ham jeg er sammen med nu? - Han er min første RIGTIGE kæreste, som jeg har boet sammen med og haft "drømme" med.
Tanken om at mit liv kunne blive så meget sjovere og federe hvis jeg selv fandt en lejlighed i byen igen, og jeg hver dag kunne være sammen med veninder uden at bekymre mig om nogen anden er meget tiltrækkende. Men jeg kunne egentlig også gøre det nu? Men det orker jeg ikke? Min kæreste er jo ikke en klods om benet, men jeg formår alligevel ikke at gøre det. Mit liv kunne jo være perfekt med både kæreste og veninder, men det er som om, at jeg tror, at græsset er grønnere på den anden side.. og er den det? For det vil jeg ikke vide, før jeg har prøvet det, også kan det være, at jeg aldrig kan få det her tilbage igen..
Undskyld det er så langt, men jeg håber i kan hjælpe
mar 2008
Følger: 220 Følgere: 182 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.346
Hvis i studere på skole, så ser i jo også nogle andre mennesker, kommer mere ud, og hænger ikke bare op af hinanden hjemme. Nu hvor du skriver du keder dig meget derhjemme.
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.858
Bare lige for at sige det, så synes jeg slet ikke 3 timers computer lyder af meget, hvis han er hjemme hele dagen. Selvfølgelig skal det ikke tage overhånd og han bør kunne undvære den også, men i hverdagen skal i vel ikke sidde og se hinanden dybt i øjnene hele dagen
aug 2015
Men sagen er nu også mere den, at jeg ikke tror jeg er til en "nørd" som jeg egentlig har været ligeglad med i lang tid. Ens hverdag er SÅ ensformig som noget kunne være. Stå op, han sætter sig ved computeren, jeg går rundt og rydder op fordi det er det eneste der er at lave, så bliver der aften, og vi skal nok lave nogle lektier osv. Spiser aftensmad, går i bad, går i seng. BUM.
Vi skal ikke flytte igen, det er mig der ville her op, fordi vi alligevel intet have i den by hvor vi var. Vi var heller ikke rigtig sammen med nogen der, og her er det billigere at bo, men i noget større. Vores økonomi kan ikke klare priserne i byen
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.858
Men må jeg spørge hvordan du gerne vil have hverdagen til at være?
For lige meget hvad, så vil der jo blive én eller anden form for hverdag, når man er i et forhold og bor sammen.
Men han stopper dig vel ikke i at tage afsted til byen, for at være sammen med dine veninder 1-2 gange i ugen? Eller alene hjem til din familie. Selvom det godt kan være svært at komme afsted, så er det bare lige at tage sig sammen, det burde helt klart hjælpe på det.
mar 2008
Følger: 220 Følgere: 182 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.346
aug 2015
- Han forhindre mig ikke i noget som helst, men jeg kommer bare ikke af sted, fordi så roder der her, også bliver jeg sur over det og magter ingen ting igen.
Jeg tror også det er meget svært at sætte sig ind i, for alle detaljer skal jo ikke på nettet, og derfor misses der også bare rigtig meget:/ Tror også mere jeg skriver, fordi jeg lige skal ud med det på skrift, så jeg måske får mere afklaring over tingene i mit hoved
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 535
har du overvejet at have en hobby lige som han har som pc
Ville der ikke have været mulighed for at bo i byen ? så ville du jo stadig have veninderne og han ville jo stadig kunne spille ?
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 760
Velkommen til hestegalleri **HELE DANMARKS BREVKASSE** for stort og småt
Det er helt logisk at man vælger HESTEGALLERI, hvor man opretter en annonym profil, for at snakke om personlige problemer
Kristina H
Tilmeldt 1 time siden .
aug 2015
Det kan godt være at en computer kan betyde rigtig meget og at det er et "frirum". Men et frirum behøver man ikke dyrke 5-8 timer om dagen. Det er jo noget af en sport så må jeg sige, og slet ikke noget jeg kan leve med. Jeg vokset fra det, og stod det til mig ville jeg hellere være på stranden lige nu, end at sidde her, SAMMEN med min kæreste..
Jeg har skam noget at "gå op i". Jeg har min pole, jeg har bøger og bare generelt træning, men her på det sidste er jeg bare drænet så meget, at jeg ikke magter noget af det:/ Det er som om min krop er gået total i stå..
aug 2015
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
Jeg er selv i et forhold, hvor jeg rider, har egen hest og hvor min kæreste går op i og bygge biler.
Jeg har den holdning, hvis jeg skal have plads til min hobby og position for min højt elske hest, skal min kæreste da bestemt også have hans hobby.
Men efter jeg har lavt at låne min hest ud grundet, jeg forhåbeligt skulle til at studier igen. Keder jeg mig også efter min kæreste er på arbejde og selvfølgelig dyrker hans hobby.
Så måske skulle du få dig en hobby?
nov 2011
nov 2011
Det er ganske få men troværdige venner også, måske man skulle snakke lidt med dem, over en kop kaffe eller lign.
aug 2015
Caroline: Kan ikke se hvor du får fat i, at jeg ikke acceptere hans hobby? Men at bruge 5-8 timer om dagen på den, hvor du INTET får ud af det, andet end et hus der roder og en kæreste der intet gør af sig selv ( er han dog begyndt på for en uges tid siden, og her er det stadig KUN at sætte tøj over og sætte sit eget i opvaskeren), så er det ikke OK mere.. En hobby skal alle da have, og jeg acceptere den også fuldt ud! Men ikke på den måde som det køre på. Fik han nu penge ud af det, ja, så var det jo en anden sag, men at han ikke engang selv laver sine jobansøgninger osv og søger job, men at det er MIG der skal sørge for det, fordi han bruger for meget tid på sin computer, så stopper legen altså;-) Jeg skal heller ikke være sammen med en, som bruger 5-8 timer om dagen foran en skærm, tænk når der kommer børn, hvordan skal tiden så se ud? Jeg er ikke sat her på jorden for at lave mad og varde en mand op i hoved og røv og sørge for han får job, fordi jeg skal acceptere hans hobby? En hobby er godt, det er sundt og helt i orden. Men så mange timer. NEJ ELLERS TAK!
aug 2015
Han sætter jo computeren først over arbejde, skole og pligter her hjemme. Ordnede han nu ALLE de ting først, ja, så måtte han da sidde til at visnede op foran den computer, men det er jo alle de ting der irritere mig og gør, at jeg føler mig slidt og intet kan få mig til. Hvis han mister sin SU fordi han ikke tager skolen seriøs nok og de ikke godkender hans afleveringer, så står ved med lån fra fødderne og op til hovedet som vi ikke kan betale og kommer i RKI.. Hans SU betyder altså også en del for vores hverdag, så nej, jeg kan ikke være ligeglad
nov 2011
Jeg har skam selv stået i sammen situtation med min parter! Og nu er jeg altså bare en sur kælling, som bare siger min mening og grænser og hvad jeg kan overskue fra dag et af!
aug 2015
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
nov 2011
Jeg beder admind om at kigge på din tråd
feb 2008
self skal han da gøre rent og sådan
og ja gaming er faktisk en sport
Folk er forskellige på det punkt :3 han vil jo måske ikke på stranden, men det behøver ikke kun være pc'en der stopper det, jeg er heller ikke strand menneske og ville 100 gange hellere sidde ved et tv/pc end at skulle der ud :3 hvor i mod min søster elsker stranden XD
det er jo at finde en måde at få den energi tilbage på uden at skulle blive irriteret over pc'en for det tror jeg næppe hjælper :3
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Jeg spiller selv computer... mere end min mand. Vi har to små børn og der bliver spillet når de sover. Jeg spillede på et tidspunkt mere end jeg gør nu, og det gjorde jeg fordi, når man spiller computer kan man "gemme" sig for alle bekymringerne... jeg siger ikke at det er derfor han gør det, men det kunne det vil være, hvis jeres økonomi også stresser ham, eller at han føler han ikke er nok for dig.
Du skriver til sidst "mit eget hus", "som jeg vil".... som jeg læser det mig mig mig, jeg jeg jeg... Hvad med i, jer og jeres? Er han "bare" et "redskab" så DU kan få det DU vil have? det lyder sådan, når du tænker at det er værd at nævne at det vil tage længere tid at få det du vil have uden ham.
hvorfor får du ikke en hobby så du kommer ud af huset? Hvis du er her på hestegalleri går jeg ud fra at du har hest, og der må da være nogen at snakke med?
aug 2015
Han har altid været til stranden, og jeg ville heller ikke acceptere at være i et forhold, hvor ikke vi havde samme interesser? Man skal ikke være hver for sig i et forhold, og hvis han pludselig siger, at han er mere til gaming og sin skærm end at hygge sig med mig ved en strand osv, ja, så var jeg da skreddet. Men i dag er der virkelig godt vejr, og jeg kunne sagtens have været ved stranden. Men vil ikke forstyrre ham - han må også gerne vise, at han VIL noget sammen med mig.
Stutteri: Det gør du bare, det rør altså ikke mig:D
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Har du ikke en hobby, du kan gå til? Finde nogen sportstilbud i byen hvis du godt kan lide at træne? Finde en løbeklub?
jan 2008
aug 2015
Han er ikke noget redskab. Det vil jeg nærmere beskrive mig selv som. Det er MIG der skal holde styr på vores økonomi, for han betaler INGEN regninger, for det tænker han ikke lige over når han sidder foran skærmen. Det er MIG der skriver HANS jobansøgninger og skaffer ham jobs? Hvor langt mere skal jeg gå?
nov 2011
aug 2015
Jeg tror bare, at hvis ikke han snart forstår noget alvor i det her, så smutter jeg. Jo mere jeg sidder her og skriver, jo mere lysner tingene op for mig.. Jeg er jo stadig som en mor, som siger hvad han skal, sørger for han får lavet sine afleveringer så vi ikke mister hans su. Sørger for at han får mad, arbejde osv, og alligevel gør han intet selv. Fedt han kan sætte tøj i vaskemaskinen, men når han så glemmer han har sat det i og det så begynder at mugne i stedet, så kunne ham ligeså godt have ladet være
mar 2007
Prøv at læse hele tråden igennem med et par objektive briller hvis du kan.
Du spørger hvor længe du skal lade det fortsætte, men hver gang vi siger noget der omhandler at der kunne være en løsning, så er du meget negativ og du skriver mere eller mindre at du føler dig udnyttet... måske har du allerede selv svaret på dit spørgsmål...
aug 2015
aug 2015
nov 2011
jan 2008
feb 2008
for jeg planlægger selv lan og ja jeg får da ikke ret meget mad (af andre årsager) og der hedder det lær og klar dig selv, for der er ingen kære mor. Forstår ikke hvorfor du henter mad til dem, da de faktisk kun lærer at være dovne pga. det.
jeg er personligt glad for at have andre interesser end min kæreste da jeg så har mine ting for mig selv :3 selvom vi også har vores gaming sammen. ja jeg ser ikke min kæreste meget men nu har jeg nogle lidelser der gør mange ting ved mit forhold men alt er snakket sammen med kæresten og han forstår mig :3
som man snakker om gaming XD muhahah hygge med kæresten over pc'en
mar 2007
aug 2015
Cookie: Fordi jeg er en god kæreste og vil have de skal hygge sig? Man kan altså godt gøre noget for hinanden, fordi den anden hygger sig med en ven?
Du bor jo heller ikke sammen med din kæreste, så du ved jo ikke hvordan det er at stå med et hus selv og skal rydde op for 2, på samme tid med du skal sørge for økonomi og en skolegang samt arbejde på samme tid? Så de ting du skriver, de holder altså bare ikke.. Da vi ikke boede sammen spillede vi sammen og hyggede os KUN . Vi var så glade og tingene kørte og vi lavede både ting sammen og hver for sig. For jeg skulle ikke se på hans rod. Jeg skulle ikke se på at vores økonomi kørte i jorden eller at han ikke fik betalt regninger? Så ja, jeg kan da sagtens forstå du har et dejligt forhold, for det havde vi også dengang
jan 2008
Hvis du ikke engang prøver, men bare siger "min livsenergi er suget ud af mig" og regner med at han skal ændre på det, så sker der intet.
Det lyder til at der virkelig skal ske en forandring i hverdagen, og om den kommer med et brud med din kæreste, eller en omlægning af jeres hverdag, det er svært at svare på. Men der sker i hvert fald ikke en skid, hvis du bare bliver ved med at køre rundt i det samme og brokke dig over hvordan det er
aug 2015
Jeg er en person. Jeg lever med en person. Engang kørte tingenes som de skulle, vi stort set samme normer og værdier. Vi gjorde ting sammen og hver for sig, men vi havde begge en hobby. Min kæreste og jeg flytter så sammen, og han kan ikke finde ud af at skille sin fantasiverden fra den virkelige verden. Han forstår ikke at han ikke kan miste sine su penge. Han forstår ikke, at magter han ikke skolen, så må han finde et job - Han vil gerne have et job, men han orker ikke skrive en ansøgning. Vi har haft 3 jobs begge to, det er ALLE sammen MIG der har fået de tre jobs til os.. Han har ALDRIG skaffet et selv.
Vi elskede engang stranden og at lave andre ting end at sidde foran skærmen. Hvis IKKE vi kan tage til stranden og lave ting sammen som et normalt par gør, som f.eks. at tage ud at spise, tage til stranden, i biografen, på en cykel tur osv, så er det jo ikke her JEG skal være. Jeg siger ikke han er forkert, jeg siger bare at den hverdag HAN vil køre, ikke fungere for MIG. Engang var han jo anderledes og det var jo det jeg forelskede mig i. Jeg kan jo ikke være sammen med en person, som jeg ikke ville kunne have forelsket mig i nu? Det er DET i har fået mig til at indse. Det er hårdt, men det er sandheden. I morges vågende jeg og mente det var fordi jeg kedede mig og vidste ikke hvorfor. NU sidder jeg med tåre ned af min kind, fordi i har åbnet op for det hele, og fået mig til at sige jer i mod med rigtig mange ting.
kunne han finde ud af selv at lave sine ansøgninger, rydde op efter sig selv, ikke gøre sin computer til noget man SKAL, men noget man KAN hvis der er tid, eller så spille mere dagen efter hvis man skal noget dagen inden, så ville tingene jo se helt anderledes ud. Men han kan jo ikke engang tage sig af sin skole og sig selv, hvordan skal han så kunne tage sig af mig, huset og et evt. barn??
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.447
Jeg synes, du gør rigtig meget for din kæreste - og du gør også mere, end jeg selv havde gjort, taget i betragtning, hvor lidt (det lader til) du får igen. Måske har du bare taget for meget på dine egne skuldre, i stedet for at han har fået chancen for at klare sig selv? Jeg tror han ville have rigtig godt af at tage en kold tyrker og klare alle de småting selv - lære at få sin egen hverdag til at fungere, inden I kan få en hverdag til at fungere sammen
aug 2015
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.002
Du må gøre op med dig selv hvad der vil gøre dig lykkelig og så handle ud fra det
Og så tror jeg det er vigtigt at spørge sig selv : hvor sjov er jeg egentlig selv at være sammen med.
nov 2011
Jeg arbejder på det, men man skal også vide hvad man skal arbejde på, før man kan gøre det.
aug 2015
Jeg mener ikke jeg er træls at leve sammen med, når jeg ordner alt for ham. Det er kun når jeg bliver sur og irriteret over han intet gør, at jeg nok er pisse træls og dum, men det er jo intet imod det han gør, når han godt ved hvad JEG vil.. Jeg har jo ofte sagt, at hvis ikke han føler han kan leve op til de krav jeg stiller, så skal vi ikke være sammen, for sådan er jeg, og jeg vil ikke lave om på den han er. Men så siger han, at det VIL han og han vil ikke lade mig gå osv..
nov 2011
apr 2010
Hvorfor lader du det være op til ham at træffe valget om at han ikke kan leve op til dine krav?
Hvorfor går du ikke når han så åbenlyst ikke lever op til dine krav, og han er en kilde til nærmest konstant irritation?
Jeg er godt klar over at usikkerheden på fremtiden, vil jeg møde en ny osv vejer tungt, men jeg synes du spilder dit liv.
Han vil aldrig forandre sig, og lur mig om han ikke synes det er skønt at du rydder op, gør rent, servicerer ham og vennerne, og skriver hans ansøgninger.
Det er bare ikke det der gør dig til en god kæreste, kun en trædemåtte.
aug 2015
apr 2010
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 6 Svar: 2.447
aug 2015
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.684
sjovt at kvinder godt må bruge flere timer dagligt ved hesten, men så snart det er manden der har en hobby, som tager mere end 1 minut om dagen, så ødelægger han nærmest forholdet. hmmm
okt 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 137 Svar: 968
jeg fik mig en hest og sørgede for at komme til at stå damme sted som mine veninder der bruger jeg mange timer hver dag
prøv at være med i hans hverdag ved selv hvor kedeligt det er
jeg har en kæreste der elsker ps4 med FIFA og GTA men Jwg hader begge dele
Men jeg spiller en gang imellem med ham
eller siddet selv og holder lan med ham en gang imellem så han også får noget ud af det
Så begyndte jeg at kræve at hvis vi skulle hygge os og lave ingenting så skulle han begynde at hjælpe til derhjemme
Så en dag kom jeg hjem fra stalden Drr havde han vasket tøj. vasket op og støvsuget samt renset kaninbur uden jeg bad ham om noget
da jeg skulle besøge en veninde i weekenden passede han min hest for mig
lad ham evt inviterer nogle venner eller bekendte hjem så de kan spille sammen!
eller finde dog en hobby
har mange ideer da jeg selv har kæmpet med mig forhold i 4 år
Håber det hjælper lidt og du skal være velkommen til at skrive til mig for flere bud på hvad man kan gøre
og i starten vil det føles som om du ofre dig selv 100 % inden at kæresten forstår hentydningen drenge kan nemlig være lidt langsommere til at opfatte tingene
knus og held og lykke fra mig
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 535
På den anden side lyder din kæreste forfærdelig umoden!! puha det ville jeg på ingen måde kunne holde ud! Personligt var jeg nok blevet single i en fart og fundet en kæreste som jeg vidste ville overleve uden en kvinde til at klare husholdning, økonomi osv.
Men det lyder jo til at du bag brokkeriet elsker din kæreste, så hvad med at give ham en chance og stoppe med at gøre det muligt for ham at opføre sig som et ansvarsløst barn? Hvad med at stille nogle krav?
Sig fx jeg vil have at du har et job om 2 måneder. Nu sætter du dig ned og skriver et CV og så skal jeg nok støtte, men det er dig der skal gøre det. Du skal hver dag aflevere mindst en ansøgning og jeg forventer at du er til jobsamtale mindst en gang om ugen. (Det er selvfølgelig lettere at sige hvis man også selv gør en indsats i sin jobsøgning, men det lyder som om I har brug for tid hver for sig, og derfor ikke bør søge jobs de samme steder)
Eller, den næste måned vil jeg gerne have at du ordner al vores økonomi og betaler alle regninger. Sæt ham ind i hvordan du normalt lægger jeres budget og hvordan jeres netbank fungerer. Støt og hjælp undervejs, men lad ham selv trykke på alle knapperne. Så kunne det være han fik øjnene op for for skidt det står til med jeres økonomi.
Det er i hvert fald et forsøg værd før du dropper ham helt.
sep 2012
Følger: 56 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 186
Der er sgu Intet at sige til at det her suger livet ud af dig! Alene det at jeres økonomi sejler er jo nok for nogen, til at man når et nulpunkt omkring energi! Hvis jeg var dig, så var han fandme røget ud! Måske forguder han dig, og siger en masse søde til dig osv? Men hvad er ord uden handlinger? I laver jo ikke noget sammen, han hjælper ikke til at det fungere. Du skriver at du gentagne gange har fortalt hvordan du har det.. Og han gør jo intet ved det? Han er nok ligeglad ellers er alvoren ikke gået op for ham, men det gør det nok den dag, hvor du får nok og skrider fra ham.. Han rammer han lyn hurtigt virkeligheden. Du gør jo alle disse ting, for at det skal fungere og i får det så bedst som muligt, men er du ikke bedre tjent uden sådan en umoden idiot? Kan han ikke tag vare på sig selv, hvordan fanden skal han så tag vare på et barn? Bliver du sammen med ham, er hus og familie fandme langt ude i fremtiden!
Tænk på dig selv! Kom videre, er sikker på at din familie og venner vil tag imod dig med kys hånd, og hjælpe dig videre! Er helt sikre på at de savner den 'gamle lykkelig dig med masser af energi' !!
nov 2011
Godt nok vil jeg hjælpe min kæreste med mange ting, men at ringe til hans læge er hans eget ansvar! Hans penge sager vedkommer heller ikke mig, så længe han betaler til de fællesudgifter vi har sammen!
Hvis min kæreste var så uansvarlig, så var han røget ud for længst!
jul 2014
Følger: 15 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 244
Jeg tror ikke det er sundt for et forhold at hænge på hinanden 24/7.
Selvom du ikke orker det, så synes jeg du skal finde dig en hoppy.. noget du elsker at lave. Evt ride? (Går ud fra du ikke rider, da det ikke er nævnt) ligeså snart man har noget i sin hverdag som man elsker, så tror jeg også at det gør noget positivt ved ens humør.
Jeg tror ikke du kan gøre noget ved hans spilleri, det er svært at ændre på andre mennesker... Hans computer er hans hoppy, det er os kun godt at han har noget for sig selv (selvom jeg synes der er mange andre sundere hoppyer, men nok om det) Jeg tror du skal finde noget at lave som du gør for din EGEN skyld. For som sagt er det vigtigt at have et liv sammen - men også et hver for sig
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 412
mar 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
jan 2008
Men det er måske også okay hvis kæresten en dag siger "det er simpelthen for meget, jeg inddrager din hest i en uge, og nu skal vi spille tennis sammen" ?
Ærlig talt var jeg sammen med en kontrolfreak der ville sætte tider på hvor meget man måtte være på computeren hver dag, og bestemme at "nu skal vi altså prøve den her meget bedre fælles hobby" så var personen røget ud ret hurtigt
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 412
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.297
Jeg har bare en del spørgsmål, og det er den måde JEG har sat tingene op på for mig selv, for at MIT forhold blev bedre..
1. Hvorfor er det DIG der skal betale regningerne? Hvorfor tager han sig ikke sammen og GØR det?
2. Hvorfor er det DIG der skal gå og rydde op og gøre sådanne ting, når ikke han gør det "ordenligt"? Har han ikke lært at gøre det hjemme fra?
3. Hvorfor er det dig der vækker ham? Kan han virkelig ikke stå op selv ved et ur? Ellers må du jo lade ham ligge, og lade ham komme for sent til hvad han nu skal?
4. 3 timer ER langt tid HVER dag foran en computer. Det er i alt 21 timer om ugen + mere når ikke i skal noget, og det vil sige i måske kun skal noget to gange om ugen eller noget i den stil, også spiller han 6-8 timer? så er det jo 55 timer ca. Det er GODT nok mange timer foran en skærm.. Så de 55 timer går DU og rydder op, og sørger for alle jeres ting køre rundt? Er han blind, eller har han bare ikke samme sans for at se, at tingene f.eks. roder, eller at han skal huske at betale sin regning, for ellers kommer han nemlig også i RKI? Jeg ved godt det også går ud over dig, men han kunne godt trænge til en øjnågner og have i RKI med en regning af hans egen, hvis IKKE han betaler.. Prøv at lade være med at betale HANS regninger? Det kan evt være hans mobil regning. Så får han breve som først advare, og gør han stadig ikke noget ved det, jamen så må han jo havne i RKI med den regning? Jeg tænker egentlig også, at havnede min kæreste sådan i RKI, valgte jeg IKKE at være sammen med ham. Så har han virkelig ikke noget mellem ørene, og det ville jeg ikke finde mig i.. Så jeg ville slet ikke være bekymret for, om han så ikke kunne købe eller eje noget i 5 år, for så var jeg skreddet.
Min historie lyder så næsten på det samme. Vi studere faktisk også hjemmefra. Vi har så en hund, som han ikke går med, selvom jeg gik fra ham i et par dage, fordi jeg virkelig ikke kunne orke det mere.. Han har ændret sig på mange punkter, og en af dem er vasketøj. Det gør han nu. Men før kom han og sagde "hvorfor er mit tøj ikke vasket" - hvor jeg så kunne gå og have en dårlig dag over det, fordi jeg bliver så indebrændt og gal indeni.. Men han er så også vokset op, hvor hans mor gør ALT for hans far, og hvor hans far bare sidder og sin flade R**. Så han skulle bare "opdrages" lidt på, og det to mig så 3 år. Nu har vi det okay godt, og tingene fungere.
Min kæreste spiller også, men han har så også fået fuldtidsjob nu, så der er ikke rigtig tid til computer. Jeg kan også godt li at spille computer, men det er ikke noget jeg gør hele tiden. Jeg kan sagtens bruge en dag på at spille med ham, og det er også over 3 timer. Men jeg kan ikke se at man HVER dag SKAL spille 3 timer, også selvom man skal noget der er vigtigere.. Hvis min kæreste gjorde sådan, PUHA, så var jeg ikke kommet tilbage efter de få dage:s Hvis bare min kæreste sørger for at ordne sine ting osv, som han nu er rigtig god til, så har jeg heller ikke noget imod han sidder og hygger sig. Men stilte han sig op som du skriver og gerne vil hjem fra sine forældre fordi han skal spille, så havde han godt nok fået "UUUUUUD!!!" af døren af mig.. Så afhængig skal man ikke være, en hobby er en hobby som du selv skriver. Men der skal også være grænser.. Hvad gør han hvis i skal på ferie? Overlever han der?
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Men det du skriver, får mig umiddelbart til at tænke, at du er trist - keder dig - og generelt utilfreds med dit liv lige nu.
I stedet for at forsøge at lave om på din kærste, må du nok starte med dig selv.
Lav en aftale med dig selv om at minimum 1 gang om ugen skal du et eller andet, ud og spise frokost med en veninde, løbe en tur, en tur i biografen. Bare et eller andet så DU kommer ud af huset.
DU skal ikke være afhængig af din kærsten, DU skal gører noget for DIG selv.
Husk nu at al begyndelse er svær
mar 2008
Kan se du er blevet frosset af hg. Går ud fra der var flere der havde ondt i numsen over hun gerne ville have hjælp og havde oprettet en bruger for det.
apr 2010
mar 2008
Denne her artikel er også 100% som mit liv var før vi kom til at studere hjemme fra, altså da vi gik på hver vores skole. Mig gymnasiet og ham på food collage. http://forum.woman.dk/sex/topics/problemer-med-kaeresten-rod-i-folelser-osv-s.
Han satte sig jo så bare ved computeren frem for på sofaen...
Jeg tror bare at mænd de ofte er sådan her, at det er kvinden der skal tage initiativ - ind til man virkelig har banket i bordet som jeg gjorde for en måneds tid siden. Havde jeg ikke gjort det, så var vi ikke sammen nu:s Så derfor synes jeg også TS skal banke i bordet. Virker det ikke, jamen så er man bare ikke det sted man skal være. Min kæreste spiller ikke så meget pt, han arbejder meget nu da han har fået job. Vi skal faktisk på arbejde nu her kl. 15 - 23 og grundet lektier har han ikke kunnet spille. Han spiller så ikke så meget WOW og LOL men mere CS go og skydespil pt. Men de er altså næsten ligeså tidskrævende, men det betyder ikke så meget for ham mere:-)
aug 2015
For lige at besvare dine spørgsmål.
1. Hvorfor er det DIG der skal betale regningerne? Hvorfor tager han sig ikke sammen og GØR det?: Fordi han ikke husker det:/ Og husker han det ikke, og gør jeg det ikke, bliver de bare IKKE betalt..
2. Hvorfor er det DIG der skal gå og rydde op og gøre sådanne ting, når ikke han gør det "ordenligt"? Har han ikke lært at gøre det hjemme fra?: Nej det har han ikke. Da han boede hjemme skulle han aldrig gøre noget og når han blev bedt om noget, så var det ikke gjort ordenligt men i stedet valgte hans mor ikke at sige noget til det, og ordnede det i stedet selv uden at konfrontere ham.
3. Hvorfor er det dig der vækker ham? Kan han virkelig ikke stå op selv ved et ur? Ellers må du jo lade ham ligge, og lade ham komme for sent til hvad han nu skal?: Har overvejet at lade ham ligge men så får vi intet ud af dagen sammen fordi det eneste han så kommer til at gøre fra han står op til han går i seng, er at spille:/
4. 3 timer ER langt tid HVER dag foran en computer.: Ja og nej. Kender mange af mine veninders kærester som spiller flere timer, men så har de selvfølgelig også dage hvor de slet ikke spiller, som min kæreste ikke har. Men jeg kan godt leve med 3 timer og lidt mere, bare tingene her i hjemmet bliver gjort og han passer hans skole som han ikke gør.. Men mange tak for dine svar, det har hjulpet meget!:-)
aug 2015
mar 2008
Fortvilvet - vil i hjælpe? :/