564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Sur søvngænger Sur søvngænger

Hej!

Jeg står med et kæmpe problem!:

Altså jeg går i seng før alle andre og det er helt fint, men jeg har det problem at jeg nogle gange "står op" senere hen på aftenen/midnat (ca 2 timer efter jeg er gået i seng) og skælder dem alle ud..
Det sker hyppigere og hyppigere efterhånden...
For ikke så længe siden "stod jeg op" og gik ind på min søsters værelse (lige ved siden af mit) og sagde at de (min mor, begge mine søstre og en veninde) ikke måtte tage mine øjne til højre og da min anden søster så sagde noget til mig skældte jeg så hende ud og gik tilbage i seng..
Jeg kan også skælde ud over nogle helt andre ting fx gjorde jeg det her i ferien; jeg sov sammen med en af mine søstre og jeg gik i seng før hende da hun skulle i bad.. Hun havde så taget lidt længere tid fordi hun havde snakket med min mor. Da hun så kom ind i seng vågnede jeg og vi snakkede lidt (jeg var vidst lidt gnaven) og så fik hun grineflip og jeg flippede bare fuldstændig ud...

Min anden del af problemet er så at jeg intet kan huske. Overhovedet.
Jeg kan huske fra jeg går i seng til jeg vågner op om morgenen...

De siger at jeg er rimelig barsk når det sker og de ved ikke helt hvad de skal gøre (altså de er ikke bange for mig, de kan bare være lidt chokeret over de ting jeg siger og de synes nogle gange at det jeg siger er sjov selvom jeg bliver mega sur når de griner e.l., fx. det med øjnene..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da jeg jo på ingen måde selv kan styre det. Jeg er bange for hvad jeg gør... Der på ferien sagde de at jeg var ved at slå.. Jeg kan ikke lide det - og da slet ikke da et kun er sure/irriterende anklager/udbrud jeg kommer med..
Jeg ville godt stoppe med at gøre det!!

- Nogen der har oplevet noget lignende? Eller kender nogen der har?
- Nogle forslag til hvad jeg skal gøre, uden at søge hjælp udefra (læger, psykologer o.l.)
- Ellers hvis jeg skal søge hjælp udefra: fra hvem?

Alle forslag er velkomne smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sur søvngænger
  • #2   16. aug 2015 Hold da op, ja det lyder godt nok også ubehageligt. Jeg har ingen anelse om hvad man gør ved sådanne situationer (hypnotisør?) men som Azyr siger er din læge nok et godt sted at starte - forklar dit problem og spørg hvad du kan gøre ved det smiley

• #3   16. aug 2015 Din mønster som søvngænger er meget typisk. De fleste der går i søvne er børn og du vil derfor nok vokse dig fra det. De fleste der går i søvne gør det inden for et par timer efter de er faldet i søvn da de her rammer den dybe søvn. Derfor er søvngængere ofte også svære at vække.
    Man kan ikke kurere søvngængeri med piller eller lignende, men du skal starte med at gå til din læge. Han/hun vil forsøge at klarlægge årsagen til at du går i søvne og give dig nogle redskaber til at skabe nogle aftenrutiner der kan være med til at dæmpe det.
    Jeg har været det igennem med min ældste søn da han var 3-4 år. Han fik anfald af såkaldt Night terror. Dvs han stod op i søvne og var helt ude af den. Råbte og skreg og skældte ud, var ukontaktbar og kunne ikke vækkes. Det stod på næsten hver aften i et par timer og det var rigtig uhyggeligt at opleve sit ellers glade og veltilpassede barn være helt ude af den og ikke kunne hjælpe ham ud af det.

Kommentér på:
Sur søvngænger

Annonce