{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.648 visninger | Oprettet:

Sophie Amalie
Sophie Amalie
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 97

Hunde der snuser en i de nedre regioner...!? {{forumTopicSubject}}

Var hjemme hos en veninde i dag, og hun har en stor sort labrador, som selvfølgelig ville hilse da jeg kom.. Men den vælger at stikke hele sit fjæs ind skridtet, og så skubber jeg den selvfølgelig væk og siger nej, hvilket var ret svært, fordi den maste sådan for at komme til at snuse til mig. Det var over mine grænser og vil ikke have hunde gør sådan noget. Min veninde bliver så sur, fordi hun mener at det er sådan den hilser og det skal den åbenbart have lov til?? Hvad ville i andre sige? Er det bare mig der er helt sær eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde der snuser en i de nedre regioner...!?
  • #2   8. jul 2015 Nej det dig der har ret her og handlet rigtig

• #3   8. jul 2015 Det er normal hanhunde adfærd, især hvis de ikke er kastreret. Du udskiller hormoner og den duft kan hanhunde gode lide, da det jo er de samme hormoner som en tæve udskiller smiley
    Men nej det er ikke i orden, men du skal så heller ikke opdrage på andres hunde - så skub hunden væk og lad vær med at kommentere på det til din veninde.

• #4   8. jul 2015 Det var bare en refleks at skynde mig at skubbe den væk og sige nej, havde ikke gjort det hvis det var noget jeg havde tænkt over først, så havde jeg nok bare prøvet at lede den væk fordi jeg er så genert af mig smiley

• #5   8. jul 2015 Havde sgu gjort det samme smiley

• #6   8. jul 2015 Jeg synes det er i orden at du skubber den væk og siger nej - jeg gør det selv, hvis andre hunde gør det ved mig.
    Det er grænseoverskridende, jeg bryder mig ikke om det og jeg tolererer det IKKE. Så er jeg faktisk lidt ligeglad med hvad ejeren siger - hunden dør ikke af at få et nej i ny og næ smiley

• #7   8. jul 2015 Jeg synes det helt ok, både at du skubber hunden væk og siger nej.
    Det overskred tydeligvis dine grænser, og hvis din veninde ikke vil have at du ''opdrager'' på hendes hund, så må hun fjerne den når du kommer på besøg.

Jeg gør da det samme hvis en hund gør det ved mig. Jeg synes hunden overskrider nogle grænser. Jeg ved godt at hunde gør det indbyrdes, og fred være med det. Men selv hunde indbyrdes siger fra, og derfor har man som menneske selvfølgelig lov til at sige fra og sætte en grænse.

• #8   8. jul 2015 Jeg syntes også selv det er over grænsen, og skubber dem væk når de gør det - for som regel derefter at nusse med dem xD
    Men jeg syntes ikke at din veninde kan blive sur på dig over det smiley

• #9   8. jul 2015 Jeg vil ikke have at andre opdrager på min hund i mit hjem. Det er min opgave. Men på den anden side betyder det også at det er venindens opgave at få hunden til at forholde sig roligt, og hendes ansvar at du ikke skal opdrage på hunden. Forklarer du, at du ikke bryder dig om det, men hun stadig lader hunden gøre det, så er det dårlig stil af hende og hun lever ikke op til sit ansvar.

• #11   8. jul 2015 Ja, det er rigtigt at hunde hilser på den måde. Din veninde har dog glemt den detalje at det er sådan hunde hilser på andre hunde!
    Da du ikke er en hund er det ikke måden at hilse på og det er hendes ansvar at lære hunden at omgås mennesker på en ønskelig måde og det er bla. ved at lære den at hilse pænt på folk uden at den borer snuden op i skrævet på folk.
    Jeg mener helt klart at det er ejer der bør opdrage sin hund, men udviser hunden uønsket adfærd og ejer ikke reagerer, ja så irettesætter jeg den altså også

• #12   8. jul 2015 jeg synes selv det er grænseoverskridende, både når andres hunde gør det ved mig og når mine hunde gør det ved andre - så de får altså et nej.

jeg synes ikke du har handlet forkert smiley

• #13   8. jul 2015 Præcis det samme ville jeg gøre med andres børn hvis de overskred mine grænser og forældrene ikke sagde noget til dem! Også i deres eget hjem. Det er MIN grænse og mit personlige rum. Hunden overskrider dit personlige rum - du beder dem jo ikke fx lade være med at tigge eller gå hen og lægge sig fordi du synes det er træls den vader rundt.

• #14   8. jul 2015 Folk skal ikke opdrage på mine dyr for mig, men derved kræver det jo at jeg respektere at folk har andre grænser end jeg selv har og derved sørge for mit dyr ikke går over disse grænser - og om ikke andet sige nej og fjerne dyret hvis det alligevel forsøger.

• #15   8. jul 2015 Jeg ville nok have reageret på samme måde, kan godt følge dem der siger andre ikke skal opdrage deres hunde, men så er min holdning til det at så må de selv sørge for at lære hunden den ikke skal, eller sige noget til den når den gør det.. smiley

• #16   8. jul 2015 Det er din veninde som er hel gal på den. Ja det er instinktiv adfærd for en hund, men den skal lære ikke at omgås mennesker på den måde. Det er hendes pligt at irrettesætte den når der kommer gæster og dens opførsel er upassende. De fleste ønsker jo heller ikke at en hund hopper op ad en. Fint du sagde fra, da man ikke bare skal acceptere det og der er jo intet ondt eller voldsomt i at skubbe den væk når nu din veninde ikke selv tog affære overfor hunden.

• #17   8. jul 2015 Det, og så hunde der hopper op, gider jeg ik.
    En hund har 4 ben, og de ska blive på jorden.
    Jeg ka rigtig godt li velopdragne hunde, og det betegner jeg ik disse som at være.
    Ka godt forstå du reagere sån, det gør je osse selv.

• #18   8. jul 2015 Det er helt iorden det du har gjort. Jeg vil altså heller ikke have SÅ DIREKTE kontakt med dyrene. Selvfølgelig skal man ikke opdrage på andres dyr, men jeg ville til enhver tid også have sagt 'nej' præcis som hvis den ville have hoppet op af mig. Så afbryd kontakten med hunden, evt 'nej', derefter gør dig uinteressant ved at ignorerer den

• #19   8. jul 2015 Jeg synes simpelthen det er så pinligt når en hund kommer og gør sådan ved mig, jeg føler mig lidt på en måde krænket smiley Så jeg skubber dem altså også væk, om ejeren vil det eller ej, men det kan altså hurtigt blive ubehageligt smiley Så jeg synes det er helt fint det du gjorde smiley

• #20   8. jul 2015 Jeg må selv skubbe min venindes nye hund væk. Den har endnu ikke lært reglerne for huset så den skal lige se om den får lov. Jeg har ikke lyst til at have en hunds snude mellem benene, så jeg skubber den væk, kommer eventuelt med et lille nej.
    I starten tog det ham noget tid før han gav op, men nu skal man heldigvis bare puffe til hans hoved, så rykker han sig

• #22   9. jul 2015 Der er altså fandme forskel på om en hund snuser i skridtet - som er en fucking naturlig handling i deres natur, eller om den kommer vadende og skubber og kaster sig i ens skød.
    Det kan sagtens være du ikke tolererer det, men når det handler om opdragelse af hundens naturlige handlinger, så må du bare blive væk fra din venindes hjem eller bide det i dig, skubbe hunden væk, og lade være med at kommentere på det. Nogle hundes naturlige handlinger er stærkere end andres. Vi har 3 hunde, og Bella og Dobbie er ikke interesseret i at snuse (pånær at dobbie godt kan lide bryster...), mens Holly kun snuser fremmede mennesker i skridtet for en 10-15 sek og så er det overstået.

Du kan sige til din veninde hvis du synes det er pisse irriterende at hunden kaster sig i dit skød når i sidder i sofaen, men ikke når det omhandler naturlige handlinger.

Det ville være som at sige "din hund er skide farlig" fordi den har knurret af dig eller et barn, fordi personen tydeligvis IKKE har forstået at hunden har sagt STOP flere gange. Nej - hunden er ikke farlig. Det er igen en naturlig handling, og det skal den slet ikke opdrages på fordi nogle mennesker ikke forstår et nej - eller forstår hvordan hunde fungerer.

• #23   9. jul 2015 Selvfølgelig er der forskel på et diskret snus og dem der bore snuden i skridtet af en.

• #24   9. jul 2015 Jeg syntes så der er stor forskel på knurren ved ubehag, eller om den bare ikke har lært at man ikke snuser til mennesker som man gør ved hunde.
    Jeg accepterer fuldt ud hvis en fremmed hun knurrer af mig fordi den er utryg, men jeg bryder mig stadig ikke om at have en hundesnude mellem benene. Ligesom jeg også skubber heste væk hvis de tigger voldsomt og puffer

• #25   9. jul 2015 En hund hilser på den måde - til både hunde, katte, får og geder, og alle de dyr hvor den kan lugte hulen! Præcis som at heste også kan være interesseret, og de snuser nemlig også til hinanden mellem benene!

Der er også forskel på om hunden er i ens hjem - eller uden for ens hjem. Det samme med børn. I mit hjem gælder mine regler - og ja jeg kan da godt finde på a sige NEJ til et barn i et andet hjem, hvis vedkommende begynder at afbryde flere gange eller kaste med ting mod mig eller råbe og skrige - men det rager mig om de stjæler legetøj fra hinanden eller leger med maden eller sådan noget, selvom det også kan irritere mig. Det er deres børn, og jeg har heldigvis muligheden for at smutte eller sende dem ud af mit hjem.

• #26   9. jul 2015 Men Louise - at en hest tigger er ikke en naturlig handling. Det er en lært handling. Du vil kunne sammenligne det som at du ikke vil finde dig i af hesten kiggede modsatte vej af dig når i går, eller at den snuste til dig. Det er naturlig handling som vi ikke kan eller bør sætte en stopper for. smiley ja der er nogle hunde som GENNEMBORER - og det er også møg UBEHAGLIGT, og der kan man jo spørge flinkt om de ikke lige vil sige noget til hunden hvis den fortsætter i mere end en 15 sekunder, og ikke har forstået at nu har man skubbet den fra et par gange. En hunhund går hellere ikke i flæsket før hun hat sagt nej nogle gange.

• #27   9. jul 2015 Munk, jeg vil ikke have at folk opdrager på min hund - og derfor er det MIT ansvar at jeg ikke sætter den i en situation, hvor personen føler sig nødsaget til det.
    Der er nogle mennesker, der ikke bryder sig om at hunden snuser én i skridtet, og lever man op til sit ansvar så sørger man for at hunden ikke gør det.
    Når personen har givet udtryk for, at hun finder det ubehageligt (uanset hvad du så selv synes om de 15 sekunder den snuser personen i skridtet), så er det MIT ansvar at hunden forholder sig i ro, fordi JEG ikke vil have, at hun opdrager på min hund.
    Også selvom det er naturligt for hunden at snuse i skridtet. Det kan da også være naturligt for den at slikke folk i ansigtet, men det er ikke lig med, at man ikke må forhindre det smiley

• #28   9. jul 2015 At slikke i ansigtet er igen ikke en naturlig handling gennem rigtig mange tusinde år.

Det er ikke nogens ansvar at sørge for hvad hunden gør i ens eget hjem - så må gæsten bide det i sig eller mødes udenfor hjemmet!

Det svarer jo til at nogen retter på mig fordi jeg sidder i bare underhylder og med mine fødder/ben på StUebordet i MIT hjem - fordi nogen ikke synes det er ordentligt opførsel. Vel - så må de pickle ud og så må vi mødes et andet sted end i mot hjem.

• #29   9. jul 2015 Ej, man har aftalt at mødes hjemme hos én selv og gæsten giver udtryk for, at hun finder det ubehageligt at hunden snuser i skridtet UAGTET at man selv synes det er fint. Hvis man så siger "du kan finde dig i det eller skride", så er man sgu ikke ansvaret modent.

Det er forskel på om man har en "uopdragen" opførsel i andres øjne når man er hjemme, og så at nægte at tage hensyn til, at gæsten finder hundens snusen i skridtet ubehagelig fordi "det er ikke min pligt at tage NOGEN hensyn mht. hunden når den er i mit hjem" smiley

• #30   9. jul 2015 SELVFØLGELIG er hunden dit ansvar i alle sammenhænge. Du kan sgu ikke bare fralægge dig ansvaret fordi det er hjemme hos dig smiley

• #31   9. jul 2015 Jeg fralægger mig hellere ingen ansvar, langt fra, og jeg siger jo at der er forskel på om hunden gør noget som er tillært, eller noget som er naturligtr, men så er det jo kun godt at jeg omgås en vennekreds der har samme mening som jeg smiley

• #32   9. jul 2015 "Det er ikke nogens ansvar at sørge for hvad hunden gør i ens eget hjem" virker da som en klokkeklar undskyldning for at fralægge sig ansvaret smiley
    For mig er det alt for komplekst til at man bare så sort/hvidt og naivt kan sige "den skal have lov til det fordi det er et naturligt instinkt", altså du lader jo heller ikke din hund løbe efter dyr i skoven fordi det er et naturligt instinkt vs. noget tillært smiley

• #33   9. jul 2015 Nej - sku ikke når det drejer sig om at skade nogen - og det med at det ikke er nogens ansvar er at ingen skal blande sig. Min hund skal ikke lige opdrages anderledes 3/7 dage fordi jeg får gæster

• #34   9. jul 2015 Jeg vil heller ikke have at andre opdrager på min hund i mit hjem. Derfor er jeg mit ansvar voksent og kommer situationer i forkøbet, hvor personer føler sig nødsaget til at skulle opdrage på hunden - ergo lader jeg da ikke bare hunden blive ved når personen giver udtryk for, at det er ubehageligt.

Men mener du, at du ikke vil opdrage hunden anderledes i form af at den - når der er bestemte andre gæster - får lov til at snuse i skridtet mens den så ved nogle gæster ikke må, så kan jeg godt forstå det fordi det er hamrende forvirrende for hunden. Men så lader man være med at få gæster, hvis man nægter at respektere det når de føler sig ubehageligt tilpas smiley

• #35   9. jul 2015 Mht. naturligt vs. tillært, så mener jeg bare at man ikke så sort/hvidt kan ignorere en adfærd fordi det er "naturligt". At hunden løber efter en hare i skoven er ikke nødvendigvis altid lig med skade, men rigtig meget ubehag. At hunden snuser i skridtet på gæsten er også naturligt og fører til ubehag hos din gæst, men det er måske ligemeget? smiley
    At det er naturlig adfærd betyder ikke at man er forbudt at tage hensyn.

• #36   9. jul 2015 Det er også naturlig adfærd at urinere eller skide, men derfor skal hunden ikke gøre det i sofaen smiley
    For mig er det indlysende at mam respekterer sine gæster og sine dyr nok til at tage hensyn til begge. Så må man holde fast i hunden til der er hilst på en måde der kan accepteres af begge som en hyggelig hilsen (hunde kan sagtens hilse uden at have snuden helt oppe i grotten, det tager de ikke skade af) smiley

Kommentér på:
Hunde der snuser en i de nedre regioner...!?

Annonce