{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Hvilken sikkerhedsvest?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter en ny sikkerhedsvest. Jeg er selvfølgelig mest til hit air'en, men jeg synes den er lige dyr nok til min pengepung.
Hvilke kan i anbefale? Og er der nogen som har den her? http://www.horze.dk/sikkerhedsvest/komperdell-cross-vest-light-damemodel/300020.html?color=BL? Og som kan fortælle lidt om den? smiley

Pft smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sikkerhedsvest??
  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
    #1   11. jun 2015 Jeg købte en Helite lidt brugt for 2000 kr den bedste investering den er så god at have på prøvede den du linkede til men for mig duede den ikke til min facon

• #2   11. jun 2015 Kunne jeg godt forestille mig smiley Ville også helst have en airbag vest smiley
    må ind og prøve om den vest passer min kropsform så. smiley

• #3   11. jun 2015 Ulempen ved airbag vestene er det smæld det giver når rytteren falder af.. Har endnu ikke set en hest blive stående ved siden af en rytter med sådan en vest..
    De er også dyre i drift hvis man ikke lige tænker over at tage karbinhagen af inden man stiger af hesten..

Jeg hælder til en hver tid til en standard sikkerhedsvest med lameller..
    Der er ikke noget der skal udløses eller sådan noget..

Så en på mors et år, som røg ret langsomt af hesten og landede egentlig på benene.. Så karbinhagen blev ikke trukket ud, så der hang hun så, og kunne ikke komme til at løsne sig fra sadlen fordi der var for langt op og den gik ikke af..

• #4   11. jun 2015 Sanne, tak for stof til eftertanke smiley
    Hvilke lamelveste anbefaler folk? smiley
    Jeg har i tankerne at tage ind og prøve den jeg har linket til. Det er vigtigt for mig vesten er behagelig og ikke fylder for meget.

• #5   11. jun 2015 Kender ikke den du linker til, men den ser godt nok dejlig ud..

Jeg har ikke brugt sikkerhedsvest i mange år, da jeg har investeret i en dressurhest..

• #6   11. jun 2015 ja den ser nemlig rigtig behagelig ud smiley
    Hehe, ja det kunne være man skulle konvertere til dressuren, så var det problem løst smiley smiley

• #7   12. jun 2015 Hvordan kan man ikke nå sin hit air selv om man står på jorden? Man spænder den jo af på vesten og ikke sadlen. Desuden så er jeg altså aldrig hoppet af uden at spænde op det jo bare en vane sag jeg spænder den altid op når jeg skridter af eksempelvis. Min veninde hoppede af med hendes ved siden af sin mega kylline hest Dee er bange for alt og den stod stille og gloede, de larmer ikke så voldsomt som folk siger. Desuden synes jeg lamel veste gør mere skade end gavn i de fleste tilfælde. Vil til enhver tid vælge hit air smiley ;)

• #8   12. jun 2015 Mht. lamelveste er rigtig mange springryttere glade for dem der hedder 'racesafe' mener jeg smiley

• #9   12. jun 2015 Jeg har en lamelveat fra Riders Company, og den er jeg meget glad for. Den passer helt perfekt til min facon, og hvis det ikke var for varmen, kunne jeg godt glemme at jeg har den på.
    Den bruges især til kørsel, hvor jeg både kan sidde i kuskesædet uden at den genererr nogen steder, og hænge rundt bsgpå vognen. Aldrig er der noget, der snærer eller strammer.

• #10   12. jun 2015 http://www.horsepoint.dk/shop/komperdel-sikkerhedsvest-3843p.html

Jeg har den her fra Komperdell og den er fantastisk at have på i forhold til de stive lamelveste smiley Den former sig virkeligt godt (Kan dog være lidt stiv de første to minutter) og den er dejlig åndbar. Den er lidt dyr, men jeg fandt min til halv pris på JBK smiley

• #11   12. jun 2015 Jeg er springrytter og har bare en billig en fra Biltema. Den har holdt i 2 år nu og sidder godt. Mener de koster 200 kr! Køber aldrig en anden vest. Havde prøvet nogle af de dyre med airbag men den fra Biltema er bedre. ?

• #12   12. jun 2015 Af normale sikkerhedsveste kan jeg absolut anbefale Racesafe, selvfølgelig kommer det an på hvordan man er bygget osv, men på mig sidder den som støbt til min form smiley

Når jeg har pengene skal jeg uden tvivl have den her http://equestrian-comfort.dk/shop/point-two-proair-voksen-382p.html
    Den er lavet sådan at den både beskytter nakke og haleben, hvor mange andre airbags kun beskytter nakke.
    Desuden er stroppen udviklet så den i de fleste tilfælde ikke udløses hvis man glemmer at klikke den af inden man står af hesten, men udløses ved et hurtigt ryk, som når man falder af. Den her vest giver heller ikke så meget lyd når den udløses smiley og så er den bare så rar at have på, den er simpelthen så let i forhold til feks hit-air der alligevel vejer en lille smule smiley

Kommentér på:
Hvilken sikkerhedsvest??

Annonce