1.223 visninger
|
Oprettet:
Sikkerhedsvest, hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal i gang med at tilmelde min hest næste år, og ønsker i den forbindelse at købe en sikkerhedsvest, men hvilken? Jeg har ingen erfaring med sådan en. Den skal være behagelig at have på og bevæge sig i. Hvad er jeres anbefalinger?
aug 2015
Følger: 8 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 346
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
Men jeg tænker du skal tænke over hvad level du vil have?
For ønsker du at starte springstævner så vil det da være en fordel allerede nu at købe en min. level 2, så du slipper for at skulle investere i en mere.
Jeg hverken springer eller rider military men har lige været ude og købe en Komperdell Balistic Flex Fit som er en level 2 vest. Jeg skulle bruge den på tur og skulle have en der var behagelig og med bevægelsesfrihed. Jeg har aldrig redet med vest og dem jeg har prøvet har jeg syntes indskrænkede min bevægelsesfrihed, men komperdell vesten syntes jeg faktisk er behagelig. Jeg skal vænne mig til den, men det skal nok komme og jeg syntes den var prisen værd.
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Men lige til tilridning er der måske andre hensyn at tage end bare hvad man selv synes er rarest. Det kan nærmest være umuligt at ligge henover en hest med en reel vest, da den så bliver skubbet ind i brystkassen, så der kunne et rygskjold give mening, så længe man husker den beskytter mindre især hvis du skulle være i skudlinjen for et sæt bagben med brystkassen.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Jeg er ret forelsket i en level 3 fra Komperdell. Det er klart mit næste sikkerhedsvest-køb. De har noget enormt lækkert materiale, der bliver mere fleksibelt når det har fået kropsvarme i nogle minutter. Sådan en ville jeg vælge næste gang!
nov 2011
Følger: 354 Følgere: 412 Heste: 8 Emner: 65 Svar: 502
Sikkerhedsvest, hvilken?