{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Ridning uden sadel.. Hmm nogensinde.. {{forumTopicSubject}}

Hej igen. Jeg undrer mig over hvor mange af jer der ville ride uden sadel på en hest der ofte bliver bange og ikke er helt trafik vænnet..? Jeg går også og undrer mig om jeg nogensinde kommer til at ride uden sadel på Tindur da han er så bange for diverse ting.. Jeg synes nemlig det er rigtig dejligt og hyggeligt at ride uden sadel en gang i mellem smiley hvor mange af jer rider uden sadel på en hoppende hest? smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning uden sadel.. Hmm nogensinde..
  • #1   6. jun 2015 Det gør jeg men hun falder faktisk også mere ned når hun bliver redet uden sadel smiley

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323
    #2   6. jun 2015 Jeg synes der er gevaldig forskel på at ride uden sadel i potentielt farlige omgivelser og så på en bane. Kan du ikke ride uden sadel på et mere sikkert område og så med, når du er på tur?

• #3   6. jun 2015 Jeg ville ikke ride uden sadel i naturen før end hesten var meget stabil her.

Men på banen har jeg ikke rigtigt nogle skrupler - jeg falder jo bare af, hvis den laver noget smiley

Min undervisers unghingst, som var meget stresset og som jeg hjalp med at omride, skridtede jeg stort set altid af uden sadel. Han blev meget mere rolig så snart sadlen kom af og han fik direkte kontakt. En dag prøvede jeg at sætte ham i trav og dét var sørme lidt for meget - så jeg havnede i en mudderklat smiley så vidste jeg jo bare at det var lidt for tidligt (han reagerede voldsomt kraftigt på al bevægelse og det er klart at der var mere bevægelse i min krop uden sadel) smiley

Moonwalk (som du jo ved at jeg er ved og tilride) vil jeg aller helst ride uden sadel. Vi har kun sadel på når jeg har planlagt at vi skal øve traven - og det er fordi jeg synes han fortjener den ekstra hjælp jeg kan tilbyde i form af let sæde og stabilitet, når han skal finde takt og balance (og så fordi han selvfølgelig skal lære at gå med sadel). Jeg hopper også op uden sadel når det er blæsevejr og han er i hopla - fordi jeg stoler så meget på ham. Tror ikke jeg havde været helt så large med enhver anden hest.

Jeg tænker at det handler meget om hvordan man er som menneske og som rytter. Jeg bliver ikke bange fordi jeg falder af - ikke på dagen og ikke fremadrettet. Og jeg kan godt grine når den der unghingst smider mig af - for det var faktisk min egen fejl (og rimelig dumdristigt) smiley men bliver man nervøs når man selv eller hesten mister balancen, har man ikke tillid til at det nok skal gå, bliver man utryg hvis først man falder af - så synes jeg da man skal mærke godt efter indeni sig selv om man vil hoppe op uden sadel eller ej.

Jeg rider meget og ofte uden sadel og min balance er god - men det er bare svært at ride uden sadel, hvis man normalt altid har sadel på. Og det kræver noget træning inden balancen er god - så jeg er da glad for at jeg var vant til at ride uden sadel på min gode, gamle Flicka inden jeg skulle op på sprælske, unge Moonwalk smiley

Hmm. Ved ikke om jeg overhovedet svarer på dit spørgsmål - jeg er sikker på at i nok skal komme til og ride uden sadel en dag. Om det så er tid allerede nu må du jo mærke efter i dig selv. Det faktum at du spørger herinde fortæller mig at du måske er mere klar til udfordringer end du vil indrømme smiley

Knus F&F

• #4   6. jun 2015 Jeg er ikke en der bliver bange for at sætte mig op og ride hvis jeg falder af.. Men når der sker noget (feks han løber) så når det hele er overstået så bliver jeg gele agtigt i benene og jeg skal så falde ned igen. Jeg kan godt sidde ovenpå ham og hygge uden noget på folden og jeg har redet ham i grimen på gården..
    Jeg ved jeg ikke er klar til at ride ham uden sadel endnu da han også hurtigt bliver bange på banen (mere end inde i skoven) men jeg håber da at det kommer.. Jeg kunne jo måske en gang i mellem ride på gården.. Dog vil det gøre nas at falde på grusen.. smiley

Mvh TT

• #6   6. jun 2015 TT jeg kan godt fortælle dig at jeg var mega bange da jeg satte mig op på min første gang uden sadle XD men jeg ville simpelhent, osse selvom hesten ikke var til at stole på (løb, bukkede og stejlede når man mindst ventede) og så kunne han være bange for sin egen skygge, se det var nogle hyggelige ture XD 4 år sener og jeg rider uden sadle og bid når jeg lyster, osse på tur, Sam er til at stole på og ser ikke længere spøgelser smiley

• #8   6. jun 2015 Mig xD men vil ikke kalde det hoppende han går bare meget hurtigt i skridt smiley

• #9   6. jun 2015 Jeg gør nogen gange!
    Det er da bare sjovere, og man får bedere balance! smiley

• #10   6. jun 2015 Rider med sadel på tur -altid
    Men på banen smider jeg tit sadlen smiley

• #11   6. jun 2015 Red på et tidspunkt en hest der bukkede hele tiden og det var ikke bare et lille buk. Den red jeg tit uden sadel

• #12   6. jun 2015 Jeg skridter for det meste af uden sadel. smiley elsker den kontakt man får når man ikke har saddel på. smiley

• #13   6. jun 2015
    Tja, det vænner man sig til ;o). Kan godt komme galoperende også klodser damen bremserne i eller hopper uden om, men det nåede jeg og vænne mig til på det ½ år jeg red uden sadel.

Hun er trafik sikker om end hun da godt kan hoppe ved en trailer der bumper og larmer eller sådan.

• #14   6. jun 2015 Rider en gang i mellem uden sadel, men ville ikke gøre det hvis hesten ikke var stabil,
    så indtil da er det sadel på.

• #15   6. jun 2015 Jeg rider tit uden sadel... smiley

Både i dressur men også på tur, og når vi en sjælden gang springer. Kan også godt finde på at tage en galop tur uden sadel.. smiley

• #16   6. jun 2015 Jeg tilred jo lille Mini i naturen uden sadel. Hvis du kan få dig selv til at ride på Tindur uden sadel, vil det give dig en fantastisk balance. Jeg red kun uden sadel, fordi jeg ingen havde. Jeg faldt ikke af en eneste gang! smiley Jo mere SU rider uden, jo mere balance får du. Mini hoppede også til siden og alt muligt, men ja, jeg holdt mig på!

• #17   6. jun 2015 Jeg har redet meget uden sadel tidligere og da jeg tilred min veninde sin Fell pony var det uden sadel det meste af tiden. Men den var en pony, hun var roligere og havde ikke de kræfter i sine buk og hop som Tindur har. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Ridning uden sadel.. Hmm nogensinde..

Annonce