Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den første galop med rytter..
  • #1   27. maj 2015 Min første galop på min unghest, var på en dressurbane, da jeg der havde en underviser til at hjælpe mig smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #2   27. maj 2015 Vi havde det på en mark smiley travede, også satte den i Gallop af sig selv.

• #3   27. maj 2015 Jeg har haft en del uplanlagte galopper på banen med min hest, da han er god til at stikke af, hvis han bliver forskrækket. Han er dog heldigvis også god til at stoppe igen efter et par skridt smiley
    Første planlagte galop foregik i longe. Første planlagte galop uden longe foregik sammen med min underviser i et ridehus.
    Her bad min underviser mig om at sige "galop" til ham, et signal han kender, samt bede ham gå frem for schenklen, mens jeg stadig holde ham tilbage på tøjlen, så han ikke bare løb. Virker måske modstridende, men det virkede på min hest. For hvis jeg bare bad ham gå frem uden at holde igen, så lavede han bare travræs med 100 km i timen. Han har svært ved højre galop, så der viste min underviser mig et trick hvor man beder hesten om at sætte i galop under en volte tilbage.

Hvis jeg skulle gøre om, så tror jeg, jeg droppede longen, for det kom der ikke noget godt ud af.

• #4   27. maj 2015 Det var i skoven. Han havde slet ikke muskler til det på banen alt for lidt plads:)

• #5   27. maj 2015 På bane i røven af en anden rolig hest.. smiley Og så bare afsted i letsæde..

• #6   27. maj 2015 Jeg har ikke galoperet på Cadeaux endnu, men når det sker, så gør vi det nok på tur ude i rabatten, for på banen er der ret stor chance for han smider mig af smiley

• #7   27. maj 2015 smiley

• #9   27. maj 2015 rider alle gangarter mere eller mindre fra første gang på ryggen af hesten;-)

• #10   27. maj 2015 Som Annabell skriver. smiley
    Den første galop var på en mark, da hesten ikke havde balancen i orden til en lille dressur bane..

• #11   27. maj 2015 Havde min første galop på banen, gjorde ikke så meget andet end at sige gallop og ligge benene lidt til hende.
    Jeg har indlært galop kommandoen fra jorden så den sidder på rygraden af hende smiley

Billede fra første galop med rytter.

profilbillede
  • #12   28. maj 2015 Hvis hesten er vant til at komme ud og er stabil i naturen synes jeg tit det er nemmest at starte der - primært for hesten selv smiley

Men ellers vil jeg foretrække en relativt stor bane - det gør der altså nemmere for dem når de kan lave nogle gode, store sving smiley

... Skal dig og tindur snart være 3-gængere smiley ?

• #13   28. maj 2015 Det har vi jo været mere end en gang.. Dog ikke med vilje fra min side smiley så jeg synes jo egentligt ikke at det tæller.. Men jeg går og leger lidt med tanken men kan ikke bestemme mig for om det skal være på banen hvor vi begynder at øve på anspring eller lade ham lege lidt i naturen og så gå i gang med anspring. Eller bare vente på min underviser.. Men det sidste ved jeg ikke om jeg har tålmodighed til da jeg stadig sparer op til hende.. smiley

Mvh TT

• #14   28. maj 2015 Uha hvor spændende smiley glæder jeg mig til at høre mere om smiley !

Kommentér på:
Den første galop med rytter..

Annonce