764 visninger
|
Oprettet:
Første galop ! :P {{forumTopicSubject}}
Heeij Folkens
Jeg er ved at tilride min 4-årige barockpinto og vi er nu ved at være der hvor vi snart ska igang med galoppen. Men jeg må indrømme at jeg er en smule nervøs. Jeg vil høre jer hvad i gør med den første galop? I longen? Alm. på banen? På tur? Min første succesfulde trav fik jeg på en tur på vej hvem, da det driver ham frem. Og hvad syntes i hesten skal kunne før man kaster sig ud i galoppen ??
Han er trekvart frieser, og det kan tydeligt mærkes på hans trav. Han er svær at få i galop i longen da han stærkt forstrækker at trave meget, meget hurtigt !
Håber i kan give mig nogle gode råd?
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Jeg plejer at galoppere når jeg har travet 4-5 gange løs, de har lært at stemmekommandoen "galop" betyder at de skal slå over i galop også går det oftest ret nemt.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 542
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Jeg ville bruge sædet, skubbe fremad med indvendige sædeben, i samme takt, som når man galoperer. Det lærte jeg på ARR (skævhedsterapi) kursus, og Gitte sagde, tilridnings heste lystrer på det.
Jeg prøvede det derefter med min 14-års, som jeg altid havde brugt at lægge benet tilbage, og hun gik i galop fra skridt - normalt skal hun være i form for at gøre det!!
Men hun forstod det bare, uden jeg brugte min normale hjælp. Normalt overreagerer hun, når jeg lægger benet tilbage, svinger med halen, ser sur ud. Men når det bare er med sædet, var der ingen surhed!
Så det vil jeg også gøre ved min 3-års, og ja, hun lystrer ret godt på "galop" i longen. Måske kan der også stå en fra jorden og sige GALOP, det må bare ikke blive for rodet.
Første galop ! :P
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside