Min hemmelige kæreste! av {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg fejrede i onsdags 3 års dag, og vi står til at skulle flytte sammen snart når vi er færdige med gym om 1 måneds tid. Det er lyder helt fantastisk..
Problemet er bare at ingen i min familie ved at min kæreste og jeg har været sammen de seneste 2 år. De afviste ham ret hurtigt efter at jeg introducerede ham, og jeg blev forbudt at se ham.
- trust me han er ikke en skummel fyr overhovedet! Han er intelligent, ambitøs og omsorgfuld. De afviste ham fordi jeg røg en tur på psygiatrisk afdeling (pga angst), og de mente at det måtte være men kærestes skyld fordi mine dårligdomme først blomstrede op efter at jeg mødte ham. I virkeligheden var det nok lidt mere at der for første gang der var en der fik hul på mig, og jeg blev ærlig omkring hvordan jeg havde det.
Nå men altså, han har boet en smule hos mig det sidste år (jeg er udeboende), men nu er jeg jo lidt nødt til at breake the news til mine forældre.. jeg ved bare ikke hvordan..
Jeg har forsøgt tidligere og der blev jeg smidt ud hjemmefra. Mine forældre er ellers søde, men de er meget lidt forstående og har ingen interesse i at lytte til hvad jeg har at sige.
Min lillebror har lugtet det, men han er en god fyr som godt kan lide min kæreste, så han har lovet at holde tæt. Min storebror HADER ham, og min storesøster har givet lidt op på situationen.
Min mor blæser situationen meget op, og hun vil næsten helt sikkert afvise mig og forbyde mig mod at flytte sammen med min kæreste. Min far vil nok blive meget, meget skuffet.
- jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere situationen, og jeg har konstant ondt i maven og stresser over det.
Hvordan gør jeg det her? Hvordan siger jeg det til mine forældre uden at få den kolde skulder? Jeg vil ikke have at min familie beder mig om at vælge mellem dem og min kæreste...
undskyld at det blev lidt lang! jeg vil virkelig gerne høre nogle inputs.
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
Men jeg tænker også at fortælle det hele som det er - det er vel den eneste løsning der holder i længden... Det vil jo komme til at du skal fortælle det før eller siden?
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
maj 2015
Emner: 1 Svar: 13
Har du gjort op med dig selv, om din kæreste er det værd? Hvis det var min kæreste, der ville få et dårligt forhold til sine forældre, ved jeg ikke om jeg ville fortsætte, ens familie er jo vigtige, også selvom man er voksen.
Måske hvis du starter med et familiemedlem af gangen? Måske det bliver nemmere nu flere der kan lide ham?
Bare lidt tanker, håber du kan bruge noget.
jun 2011
Følger: 47 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 433
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 28 Svar: 6
Synes de mangler respekt på dig som person og tænker om det er de krav og forventninger til dig der gør at du de får angsten frem i dig. Du lever jo et dobbeltliv og tør ikke stå ved hvem du er.
Vær ærlig og tro mod dig selv, dine egne ønsker og drømme og stil en forventning til din familie.
Denne gang er det vidst på tide at DU stiller krav til dem.
Du blive nødt til at gøre dem klart at du er din egen og selv træffer dine valg. Og du vil selvfølgelig forstå hvis de forsøger at fortælle når noget ikke er går i en god retning, men at indtil da, må de respektere det menneske du er.....
Og respektere dine valg....
Du elsker dem og håber de vil forstå at du også er voksen og har fundet kærligheden for længe siden....
Pøj pøj med det
Vil gerne læse en opdatering, når du har truffet din beslutning
Måske du skulle skrive et brev til dem og overrække hvor du får dig forklaret....
For ellers kan der opstå et værn mod dine valg, så de ikke lytter ordenligt til det du har at sige.
Evt. Bede dem alle komme hjem og sætte jer ved et bord, hvor kun en person må have ordet ad gangen og ingen må hæve stemmen....
Håber din bekymring var unødig, for synes virkelig det er trist....
Og vil helt klart have din historie i tankerne når min teenage-søn når til det punkt....
Forældre passer på deres børn af kærlighed, angst og bekymring. Der er dog ikke så lang vej ml. at være kærlig og beskyttende og nærmest etablere et fængsel......
Du er en fornuftig pige med gode instinkter og drømme. Det skal nok blive godt. Held og lykke med at flytte sammen
jul 2006
Følger: 54 Følgere: 56 Svar: 1.279
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Du er et voksent menneske, så din mor kan ikke forbyde dig noget.
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 28 Svar: 6
Tænker her på dem der skriver om du kan leve med at de måske aldrig accepterer ham.....
Tror de ser dug som den lille pige som de stadig har ansvar for. Og her gør du nok klogt i at åbne deres øjne. Du kan ikke ændre på andre mennesker, men du kan ændre deres syn på dig.
Så lad vær med at gemme dig. Ret ryggen, tag ansvar og vis dem at du er voksen. Du er myndig, du bestemmer selv din egen skæbne.
Er dine forældres liv de perfekte, har de aldrig forsøgt sig i livet og lavet fejl men også succeser. Det er den erfaring man ikke kan drage fra andre, men selv med livet livet skal erfare. Ingen er nemlig ens!
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Det er dig der skal bo og leve sammen med ham, ikke din familie
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
min familie kommer ALDRIG til at diktere hvem jeg kommer sammen med eller omgås. De har bare at opføre sig ordentligt og respektere mit valg. ikke at det nogensinde vil være et problem i min familie.
Min hemmelige kæreste! av