648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Anatomisk pladegjord? Hvor Anatomisk pladegjord? Hvor

Hej,
Jeg søger virkelig med lys og lygter efter en anatomisk pladegjord, der vil kunne holde sadlen på plads, uden at gjorden glider frem pga. min hoppes gjordleje ligger relativt langt fremme. Kender i nogle steder hvor man vil kunne finde en, og gerne et sted hvor den ikke koster 1000 kr.+, da jeg ikke er millionær endnu. smiley

Jeg har en sadel der passer min hoppe, så det skal ikke kommenteres på, til trods for at hun er ret umulig at finde en sadel, der bare bliver liggende smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anatomisk pladegjord? Hvor
  • #1   5. maj 2015 Du er nok nød til at forklare hvad design det er du søger præcist, vi har jo svært ved at vide om den vil passe til din hests anatomi hvis sadelleje og gjordleje er forskudt. Hvis sadlen passer og det er gjorden der trækker frem kunne det være en mulighed at få rykket gjordstropperne så de efterkommer problemet med at 'gjordlejet' ligger længere fremme.

Så vidt jeg ved de fleste pladegjorde udformet anatomisk til en vis grad og det tænker jeg du har afprøvet. Det eneste andet jeg kan komme på er en equisoft model eller prestiges nye system, ved dog ikke om disse kan afhjælpe problemet men de er det eneste jeg kan komme på. De ligger så godt nok over dit umiddelbare budget men man kan jo spare sammen. smiley

• #2   5. maj 2015 Jeg kan godt forstå hvad du mener smiley

Hun har en meget lige ryg, hvor hun heller ingen skuldre har, til at holde sadlen tilbage. Så at hendes gjordeleje, er forskudt frem gør intet bedre smiley
    Jeg har nu fundet en sadel, der kommer bedre rundt om hende, men den bliver trukket frem af gjorden. Hvis man kan få en gjord ligende den på billedet, hvor gjorden sider (stropper), er forskudt lidt længere bagud, så vil det passe meget bedre både med sadlen og hendes gjordleje smiley

Hvis den eneste gjord jeg kan finde, der koster mere end hvad budgettet kan holde til lige nu, så må jeg bare ofre mig lidt ekstra, da det er møg irriterende, at gjorden kravler frem, for at ligge ordenligt smiley

profilbillede
  • #3   5. maj 2015 Du finder nok ikke en "billig" pladegjord hvor stopperne sidder midt siden af pladen, de laves jo stortset ud fra et standard design smiley

En midlertidig og billig løsning kunne måske være en løs plade på en almindelig gjord hvis den type gjord bliver liggende. Ellers er prestige mit bedste bud da selve gjorden ligger rimelig midt på pladen. smiley

http://rytterhusetviborg-shop.dk/shop/prestige-rp-spring-548p.html

• #4   5. maj 2015 Tænkte og håbede på, at jeg ikke er den eneste der havde det problem, så der var udviklet en gjord til formålet.

Det bliver også en løsning, jeg vil gøre brug af til sidst, da der er nogle gjorde, som har det svung, som jeg mangler lidt på en pladegjord smiley

Vil kigge nærmere på prestige gjorden! Tak for dit svar til indlægget, så har jeg lidt at gå ud fra smiley

• #5   5. maj 2015 Du kan godt finde gjorde som er mere tilbageskårne og giver mere plads til skulderne men når vægtpunktet ligger samme sted vil gjorden nok stadig glide frem til 'gjordlejet' selvom du har rykket den tilbage så den ligger lige under sadlen smiley

• #6   5. maj 2015 Det tror jeg ikke, når midterstykket på gjorden, ligger der hvor den skal, så kan den ikke glide længere. Lidt som denne passir gjord, jeg har vedhæftet. Den er lavet til sådan en hest jeg har mig, hvor at gjordlejet ligger længere fremme end sadlejet. smiley

http://rytterhusetviborg-shop.dk/shop/passier-anatomisk-laedergjord-234p.html

• #7   5. maj 2015 www.pegasusrideudstyr.dk

Hvis ikke du kan finde den der, så skriv til sascha@pegasusrideudstyr.dk så kan jeg helt sikkert godt finde ud af noget til dig. smiley

Kommentér på:
Anatomisk pladegjord? Hvor

Annonce