Hvad gør en blok populær? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Har tit gået og tænkt hvorfor bestemt personer bliver berømte vis deres Facebook blok, og hvad det egentlig er som gør bestemte bloks/sider populære?
Ofte tænker jeg om mange udelukkende følger sider med give aways, må da også erkende at jeg har liket en del sider pga give away, men der er jo også dem som bliver populære uden rigtig at lokke følgere med gennem diverse give aways.
Selv har jeg da også en lille Facebook side, men dette er udelukkende for hyggens skyld og måske dette også er grunden til jeg kun har 60 følgere
Hvorfor følger du så bestemt sider? Er det grundet give aways eller er du fascineret af personen bag?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Nogle af de facebook sider der er "store" synes jeg egentligt ikke har noget særligt fancy indhold, ingen person/rytter der kan noget specielt men det der så trækker folk til er de 117 give aways der bliver lavet, hvor det er et krav til at like siden for at deltage.
Og dermed får siden masser af likes.
Følger egentligt ikke sider fordi jeg er fascineret af dem, jeg er bare nysgerrig ;o)
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Tror min har ligget inde for de samme antal 5 +/- likes i et par måneder nærmest.
Men jeg reklamere så heller ikke rigtigt nogen steder, har ingen giwe aways og har egentligt lidt siden for min egen skyld og for evt. nysgerrige folks skyld ;o)
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 80
Gode billeder er også vigtige, altså ikke slørede og dårlige billeder
Jeg følger blogs der lever op til det - og der behøver ikke være giveaways
okt 2004
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
Og gerne hvor de kan få et grin frem en gang imellem xD Og at de siger deres mening og alt ikke svæver på en lille lyserød sky og er totalt perfekt men at man også hører om fx nedture, dårlige ting der sker osv gør en stor ting for om jeg gider at følge med
¨Jeg nægter at tro at ens hest bare er totalt perfekt hver eneste dag
Og det at folk ikke bare trisser rundt i et ridehus hver eneste dag og der aldrig sker noget ''nyt'' så gider jeg det egentlig ikke xD
Og billeder af god kvalitet. et stort, stort +! Jeg selv syntes det er irriterende at der kommer 117 opslag med forkskellige rystede mobil.billeder
Stavefejl irriterer mig også hvis der er for mange af dem xD
wow... Jeg har godt nok mange kriterier
Jeg er så også mest aktive på sider hvor det overnævnte er opfyldt xD
+ at hvis der er noget ''specielt'' med personen bag, så det ikke ''bare'' er en hvilken som helst rytter der futter rundt på sin hest eller pony xD
- min yndlingsside pt må være DD's Der er så dejlig meget variation på grund af de utroligt mange hyppere mm xD
okt 2004
Men hvordan finder i så disse sider? Jeg opdager kun nye sider gennem delinger af give aways f.eks
nov 2012
Jeg har selv en blog - dog med mine armbånd hvor der også bliver solgt af dem osv - der har jeg lige over 3000 likes men ikke mere end 1000 der er aktive og ser opslagene, og de færreste liker
Der kom den ''frem'' lidt før jul med en giveaway på Fie og Pony - men det er nok lidt nemmere for folk der tilbyder en ydelse og ikke bare vil skrive om hestene
Men der er desværre så mange sider man går glip af som man faktisk rigtig gerne vil følge, men aldrig finder dem
Så lige der følger jeg gerne med og ser på det, for tænker lidt på at oprette noget selv xD
okt 2004
Selv er min jo noget anderledes, da jeg deler omkring min træning af min distance hest Og har da også fået følgere som jeg ikke kender privat
mar 2013
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 3 Svar: 64
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 769
Sidst men ikke mindst ELSKER jeg udstyr og finder ofte noget anderledes som jeg synes er sjovt at dele med andre, samt gode råd, fif mm. som jeg kan dele med andre.
At jeg så indimellem har giveaways er udelukkende fordi jeg godt kan li at give til folk og glæde dem, havde f.eks. julekalender sidste år - KÆMPE arbejde, men nøj hvor fedt at læse hvor glade folk blev
nov 2012
okt 2004
nov 2012
nov 2011
Følger: 64 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 1.188
Jeg følger da både Katrine og Shinner samt Fie & Pony - men kun for deres giveaways. I mens jeg følger Kaisa & Egon, Liv Wedervang og springhypperne og Bella 1 Cypressegård, de to sidstnævnte er veninder, som jeg følger for at holde lidt "øje" med hvad der sker i deres hverdag, og Kaisa følger jeg fordi jeg synes det er fedt, at de vil sætte fokus på børneleddegigten
Men hold nu op, hvor har jeg fået liket meget lort på facebook grundet giveaways, som man alligevel ikke har vundet Godt med den følg ikke knap
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Jeg nærmer mig 500 likes på min "hesteblog". Jeg prøver for så vidt muligt at opdatere med spændende ting, og gode billeder - men skisme svært når hesten har været i genoptræning on/off i et år nu - og det kniber med at få taget billeder, da jeg egentlig er "stedets fotograf".. Svært at tage billeder af sig selv der rider
Jeg forsøger også, ikke at lave for mange give aways. Dels fordi jeg ikke synes at det er dét, en side skal handle om, men også dels fordi jeg ikke får ting sponsoreret, og altså ikke har kæmpe økonomisk overskud selv. Har dog lavet julekonkurrencer 2 gange nu, med en lille præmie - én gang i form af et pandebånd af eget design, og én gang i form af armbånd af hestehår. Det er dét.
Jeg følger rigtig mange sider efterhånden. Størstedelen følger jeg grundet give aways (selvom jeg stadig har til gode at vinde noget som helst )
En del følger jeg, da det er venner (heriblandt Le Coeur, Julie og alle de andre rødder, Freja og co. mm)
Og så er der sider som fx Kaisa og Egon og After Eight Chanel, som jeg følger grundet de lidt mere specielle "tilstande" (håber virkelig ikke jeg træder nogen over tæerne, mit danske ordforråd er midlertidigt gået ned og tilstand var det nærmeste jeg kunne komme), som virkelig inspirerer og motiverer mig.
okt 2004
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.567
Det der trækker en blog op, er for mig gode billeder, fin beskrivelse og sidst men ikke mindst, meget variation
Men Jasmins side (DD), Sofies side (Le Coeur) og Camilla Stormonts side, syntes jeg at give aways ikke er nødvendige, da de er gode sider i sig selv
Så er der jo Gemstone Walkin' horses, som jeg følger pga. en anderledes race, siden omhandler
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 53
Hvad gør en blok populær?