964 visninger
|
Oprettet:
hegn {{forumTopicSubject}}
Hej hg
ville høre om det er nogle af jer som har lave fold før og hvad får noget hegn som er beste til at lave folde med
håber at høre fra jer af
aug 2013
Følger: 22 Følgere: 14 Emner: 7 Svar: 57
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg har været med til at lave folde flere gang... Hvordan hegn der er bedst kommer jo an på hvad man har af penge.. Havde jeg nok penge ville jeg gerne have vedligeholdelsesfrit hegn med strøm tråd på indersiden.. Men det kan jeg bare glemme medmindre jeg vinder i lotto
Det mest brugte og billigste er almindeligt ryom tråd. Så har man bånd, men det går nemmere i stykker da det ikke er så vejr bestandigt. Så har man rimfaxe hegn (som jeg håber jeg kan få på min fold) som er stærkt (plastik agtig)og holder længere end ryom(navnet) tråd. Så har man almindelige træ hegn der både koster og skal vedligeholdes. Man kan også få elastik hegn. Ved disse hegn er afstanden mellem pælene utrolig vigtigt at det overholdes. Har hørt om heste der har ladet livet pga at de faldt ind i det og ikke kunne komme op så de lå der og fik støt til de døde men kender nogle der har et og er glade for det
Det vigtigste er nogle solide hjørne stolper og gerne nogle solide pæle imellem hvis det er et langt lige stykke. Jeg foretrækker så tykke pæle som muligt rundt om det hele. Mange bruger dog ø 6/7 og ø 10 i hjørner. Vi bruger for det meste en stor tung hammer til at slå pælene ned i jorden med. Men man kan nemt købe en pælehammer. Jeg synes dog ikke det er nemmere.. Spørg endelig løs hvis du ikke har fået svar på noget du lurer på
Billede er af mit drømme hegn
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 56
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Jeg har træstolpe hegn. Hjørnestolper Ø16, Ledstolper Ø 10 og alm. pæle Ø 7
Rebhegn. Der er 30 års rådgaranti på pælene. Rebtråden er valgt, fordi det er lettest for rådyrene at se, så de ikke springer ind i det.
Mit hegn er 5 år gammelt, og den eneste skade jeg har haft på det, er en knækket hjørnepæl, fordi naboen kørte på den med traktoren.
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 51 Emner: 100 Svar: 592
Hvis hestene går i panik og løber ind i hegnet, ja så knækker pæle og tråd.. Hellere det end at hesten bliver skåret midt over fordi hegnet så bom fast
mar 2011
jan 2011
Følger: 19 Følgere: 51 Emner: 100 Svar: 592
mar 2011
hegn