Hest bidt noget af tungen af {{forumTopicSubject}}
Hej Hestefolk
Jeg er meget forvirret.
Jeg fik min nye heste hjem d. 1-3. han har så stået frem til mandag hvor jeg var på ham for første gang. utrolig sød og ingen ballade. tirsdag havde han fri. onsdag løb han igennem den første stald og ind i boksen hvor han vælter. stald ejer undersøger ham og finder ikke noget på ham. da jeg kommer 1 time efter uheldet kan jeg hellere ikke finde noget ud over en hudafskrabning i hovedet hvor han har ramt væggen. så jeg rider ham uden problemer. torsdag rider jeg ham igen uden problemer. da jeg er færdig med at ride, gaber han da jeg er ved at sadle ham af. ser så pludselig at han mangler noget af hans tunge. jeg kigger nærmer på det og tror faktisk det er noget der er meget gammel, men ville tale med hans ejer om det. i dag skulle han så til tandlæge for at få ordnet tænder. Der er jo så en dyrlæge som kikker på ham, hun fortæller så at denne skade ikke er mere end en uge gammel og vi fortæller så om ulykken i onsdags og vi konstatere at det kun kan være sket der. hun syer en lille flap fast som sidder løst. Så nu får han fri frem til midt næste uge.
Men vi står rigtig mange uforstående mennesker og kan ikke forstå vi ikke har set noget blod overhovedet fra hans mund.
jeg ligger lige et billed ind om hvordan hans "savl" så ud under ridning i onsdags hvor det kunne være sket. og et billed af hvordan tungene ser ud før og efter syning.
er der andre der har prøvet at deres hest har "ødelagt" noget inde i munden hvor man ikke har set blod?
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
mar 2007
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 5 Svar: 182
Min mors hest havde fået et spark i hovedet, min vi opdagede det først da hun gabte også sad hendes tænder helt skæve. De var helt løse, så vi ventede en uge og så skulle dyrlægen trække dem ud. Den ene var allerede faldet ud af sig selv, og han måtte rive den ene fortand helt ud. Der er stadig en enkelt en der rokker, men dyrlægen vil komme og tjekke om den genere hende.. Så surt..
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 273
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Har heldigvis ikke selv prøvet, at hesten har haft ødelagt noget inde i munden før. God bedring med ham!
okt 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 217
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Men den skal nok klare sig:-)
mar 2007
Men ja forstår ingen ting af hvad der er sket
Dog virker han bestemt ikke til at have ondt, han spiser alt og er stadigvæk sig selv på alle måder. Kunne se på ham i går da vi var på vej hjem efter han var blevet syet og lokal bedøvet i tungen at det irriterede ham og derfor slikkede han hele tiden med tungen.
Har virkelig dårlig samvittighed over jeg for det første ikke har set det og så ar jeg har redet med det.
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Havde også en meget skør pony engang som spiste alt. så den hapsede min brandvarme toast med skinke og smeltet ost i. men der skete der heller ej noget
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Så den smugle det har blødt er nok bare blevet i munden.
Men godt i opdagede det, selvom det først blev opdaget lidt sent
Hest bidt noget af tungen af