{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.079 visninger | Oprettet:

Hest bidt noget af tungen af {{forumTopicSubject}}

Hej Hestefolk
Jeg er meget forvirret.
Jeg fik min nye heste hjem d. 1-3. han har så stået frem til mandag hvor jeg var på ham for første gang. utrolig sød og ingen ballade. tirsdag havde han fri. onsdag løb han igennem den første stald og ind i boksen hvor han vælter. stald ejer undersøger ham og finder ikke noget på ham. da jeg kommer 1 time efter uheldet kan jeg hellere ikke finde noget ud over en hudafskrabning i hovedet hvor han har ramt væggen. så jeg rider ham uden problemer. torsdag rider jeg ham igen uden problemer. da jeg er færdig med at ride, gaber han da jeg er ved at sadle ham af. ser så pludselig at han mangler noget af hans tunge. jeg kigger nærmer på det og tror faktisk det er noget der er meget gammel, men ville tale med hans ejer om det. i dag skulle han så til tandlæge for at få ordnet tænder. Der er jo så en dyrlæge som kikker på ham, hun fortæller så at denne skade ikke er mere end en uge gammel og vi fortæller så om ulykken i onsdags og vi konstatere at det kun kan være sket der. hun syer en lille flap fast som sidder løst. Så nu får han fri frem til midt næste uge.

Men vi står rigtig mange uforstående mennesker og kan ikke forstå vi ikke har set noget blod overhovedet fra hans mund.
jeg ligger lige et billed ind om hvordan hans "savl" så ud under ridning i onsdags hvor det kunne være sket. og et billed af hvordan tungene ser ud før og efter syning.

er der andre der har prøvet at deres hest har "ødelagt" noget inde i munden hvor man ikke har set blod?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest bidt noget af tungen af
  • #1   13. mar 2015 Inden den blev syet

profilbillede
  • #2   13. mar 2015 Efter den blev syet

profilbillede
  • #3   13. mar 2015 Av av. God bedring med ham smiley

Min mors hest havde fået et spark i hovedet, min vi opdagede det først da hun gabte også sad hendes tænder helt skæve. De var helt løse, så vi ventede en uge og så skulle dyrlægen trække dem ud. Den ene var allerede faldet ud af sig selv, og han måtte rive den ene fortand helt ud. Der er stadig en enkelt en der rokker, men dyrlægen vil komme og tjekke om den genere hende.. Så surt..

• #4   14. mar 2015 Ser sørme voldsomt ud, forstår dog ikke helt du sket intet har bemærket når du har lagt bid i munden på ham. God bedring

• #5   14. mar 2015 Puha da, det ser godt nok ikke rart ud! Stakkels lille hest da! Har aldrig hørt om en hest før, der har bidt noget af tungen af? Er det ikke ret sjældent?

Har heldigvis ikke selv prøvet, at hesten har haft ødelagt noget inde i munden før. God bedring med ham! smiley

• #6   14. mar 2015 Har ikke prøvet at en hest slår noget i stykker i munden, men min hest mangler en stykke af venstre øre. Jeg har fået fortalt fra tidl. ejer at det var en anden hest der havde gjort det på fold smiley

• #7   14. mar 2015 Hvor er det underligt den ikke blødte da det var sket... Det er da et stort stykke den har mistet.
    Men den skal nok klare sig:-)

• #9   14. mar 2015 Når jeg ligger bid i munden på ham står jeg mellem hals og hoved og han åbnet selv munden. Derfor har jeg nok ikke set noget der.
    Men ja forstår ingen ting af hvad der er sket smiley
    Dog virker han bestemt ikke til at have ondt, han spiser alt og er stadigvæk sig selv på alle måder. Kunne se på ham i går da vi var på vej hjem efter han var blevet syet og lokal bedøvet i tungen at det irriterede ham og derfor slikkede han hele tiden med tungen.
    Har virkelig dårlig samvittighed over jeg for det første ikke har set det og så ar jeg har redet med det. smiley

• #11   14. mar 2015 anna - min den store har kommet til at spise en helt leverpostejs mad og der skete intet.
    Havde også en meget skør pony engang som spiste alt. så den hapsede min brandvarme toast med skinke og smeltet ost i. smiley men der skete der heller ej noget smiley

• #12   14. mar 2015 Min gamle part fik en relativt tyk grønt til at sidde fast inde i hans mund (bagerst i ganen vidst nok), det blødte faktisk heller ikke. Han savlede rigtigt meget, gabte og stak tungen ud, men ingen blod smiley

• #13   14. mar 2015 Det behøver ikke bløde særlig meget faktisk, hesten har nemlig ikke store blodåre i tungen.
    Så den smugle det har blødt er nok bare blevet i munden.

Men godt i opdagede det, selvom det først blev opdaget lidt sent

Kommentér på:
Hest bidt noget af tungen af

Annonce