{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Aflivning - følelserne kom bag på mig {{forumTopicSubject}}

Phew, jeg må lige ud med lidt ...

Jeg har netop været til dyrlæge med min mors gamle undulat. Den var simpelthen så syg og tynd, at jeg mente, det var mishandling at have ham hængende. Hun sagde så, at jeg måtte tage stilling til, om han skulle med hjem eller aflives.

Diagnosen var en svulst i bughulen, og for at holde ham i live skulle han både i antibiotika-kur, tvangfodres og fyldes med medicin. Det er simpelthen ikke et liv, mente jeg, så jeg valgte at lade ham få sprøjten.

Den fugl har stået hjemme hos mine forældre i ... 13 år. Puha. Han var altså en rigtig fighter. Selvom jeg selvfølgelig holdt af ham, så kom det alligevel bag på mig, hvor overvældet jeg blev. Da den stakkels fighter fik sprøjten, sagde han ikke et pip. Puha, han har været så stærk gennem det hele. Jeg brast ud i tårer, da væsken begyndte at forlade sprøjten. Det havde jeg alligevel ikke troet smiley

Nu fik han så fred, det kære bæst. En bestemt og skrap gammel herre. smiley Min mor og ham havde altså et helt specielt bånd. Hun har også været helt ude af den her til aften, men da hun så, hvor tynd han faktisk var, så er hun også enig i min beslutning.

Har I prøvet lignende? At I egentlig blev overrasket over, hvor berørte I blev af noget? smiley
Havde simpelthen bare brug for at komme ud med den. Føler mig helt trykket ... Sikke en eftermiddag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning - følelserne kom bag på mig
  • #1   20. feb 2015 Ja, faktisk! for ikke så lang tid siden blev min undervisers hest aflivet.. han stod hjemme hos os og jeg havde vist han skulle aflives et godt stykke tid, men det var som om at det ikke gik op for mig før om morgenen da han skulle aflives.. Jeg gik ud med et æble til ham lige inden jeg skulle i skole og jeg begyndte bare at stor tude. Det gjorde jeg så hele dagen og da jeg kom hjem var han væk, heldigvis blev han først hentede dagen efter så jeg sad og sagde farvel til ham:')

• #2   20. feb 2015 Ja, det har jeg også prøvet. Mine forældre havde nogle halvvilde katte, som de satte foder ud til i stalden, men kattene så igennem længere tid skravlede ud (lignede kattesyge), så vi besluttede, at de måtte væk. Tog arbejdshandsker på, fik dem puttet i et bur og afsted til dyrlægen til aflivning. Jeg begyndte også at tude, da de fik sprøjten - havde trods alt nusset dem lidt, når jeg var hjemme igennem flere år. Men ja, det stak lidt dybere, end jeg havde forventet smiley

• #3   20. feb 2015 Jeg havde 2 års dag med min nu gamle pony i går:-)
    Det er min gamle pony, fordi at jeg har fået ny hest og min lillesøster nu ejer hende, men jeg føler stadig at hun er min på en måde :')
    Men jeg havde så 2 års dag med hende i går, og da vi havde taget rosetbilleder, brød jeg bare sammen og begyndte og stortude!! :')
    Den havde jeg ikke lige set komme! XD

• #4   20. feb 2015 Hej .
    Vi fik for nogle år siden , aflivet min datters hest , men den blev givet til Odense Zoo
    det var hendes valg , og det støttede vi hende i . Det var en travhest , som havde gået løb fra ung af , men den var slidt til sidst , og da vi var dens 6 ejer , havde vi valgt da den blev købt , at den ikke og aldrig skulle videre sælges , den skulle blive ved os , til det var slut , Aldrig har hun haft så dejlig en hest , Da dagen kom , kørte vi den ud til Zoo , og der blev den så skudt , og min datter var med ud og aflevere den , men så ikke den blev skudt . Jeg var der , og jo det gjorde ondt , og tårene trillede ned af kinderne , Og selv idag når vi ser billeder af ham , så kommer tårrene da frem . Min datter har valgt at hun ville have hans hår fra halen med hjem , som minde , og den hænger stadigvæk hjemme på hendes værelse . Så jo det gør ondt inde i en , men man skal også huske på , at når vi har sådan et dejligt dyr , skal vi også vælge hvad der er bedst for den , når det er den vej den skal på den ene eller andet måde når dens liv skal slutte .
    Så du har gjort det rigtige . smiley

• #6   20. feb 2015 red på en rideskole pony, som jeg fik at vide skulle aflives pga. en gammel skade der var brudt op igen. Var så ødelagt at jeg ikke kunne koncentrere mig om at ride resten af timen.

min ridelære ringede til mig aftenen inden den blev aflivet, så jeg kunne nå ned og sige farvel hvis jeg havde lyst. Sad og tudede, men tog ikke derned, følte det var lidt forkert, da det jo ikke var min og jeg har mine egne heste.

Kan stadig tude når jeg tænker på min gamle pony, som blev aflivet for ca. 4½ år siden smiley :'( smiley

Kommentér på:
Aflivning - følelserne kom bag på mig

Annonce