468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Frieser, PRE - hvor? Frieser, PRE - hvor?

Jeg er inde i en periode, hvor jeg virkelig overvejer hvad jeg vil med min ridning.
Pt er jeg militaryrytter og jeg elsker min sport... Men lysten er der bare ikke (i hvert fald ikke lige for tiden).
Jeg har altid ønsket mig at ride frieser eller PRE. Så overvejer, om tiden er til at sadle om nu smiley
Men hvor finder man en ung frieser eller PRE der har anlæg for de høje dressurklasser?
Kan man finde dem i DK eller skal man ud i import og er der nogen herinde, der selv har frieser/PRE - enten her fra DK eller som er importeret smiley
Smid gerne billeder ind i tråden smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frieser, PRE - hvor?
  • #1   6. feb 2015 Vi har en masse lækre på birtholm.dk smiley de er forholdsvis rå, men med super gener

• #2   6. feb 2015 Kan ikke finde siden smiley

• #3   6. feb 2015 http://www.birtholm.dk

• #4   6. feb 2015 Stutteri Sortemosegaard de har nogle helt fantastiske friesere, prøv og tage en snak med dem de har mange friesere selv også salgsheste og ellers skaffer de heste hjem fra Holland af smiley

• #5   6. feb 2015 Der er massere af både Frieser og P.R.E. smiley

Men først, så synes jeg du skal gøre op med dig selv, hvilken type du vil have, hvad skal den bruges til, og så læs op på det. smiley

Og ikke mindst, prøv om du kan komme ud og prøve nogle forskellige typer inden for begge racer, det er langt fra alle der kan med deres gang, da det er noget helt andet end andre racer (afhængigt af type). smiley

På Dansk P.R.E Avlsforening, kan du se stutterier, salgs heste mm, og jeg ved, at det er muligt at komme ud til flere P.R.E ejere/avlere og få en tur og en snak. smiley
    Og kunne ikke forestille mig andet, end at det kan man også med Frieserne. smiley

http://www.pre-horse.dk/

• #6   6. feb 2015 Hvis du søger på Google på birtholm stutteri kommer det frem smiley

• #7   6. feb 2015 Det er meget svært, at finde en frieser der har anlæg for de høje øvelser. Det er vigtigt at huske på, at det er en kørehest. Dette gør det bygningsmæssigt svært for den, at fungerer som dressurhest på højere plan. I hvert fald hvis man ønsker at undgå showdressuren. Ikke at det ikke kan lade sig gøre, men det er noget man klart skal have med i sine overvejelser! smiley

PRE'en derimod er bygget til det, og de fleste har let ved at sætte sig ordentligt bagtil, og dermed anlæg for de høje øvelser.

Hvis du vil have en frieser, tror jeg at det er bedst at tage til Holland. Jeg synes i hvert fald, at de bedste heste befinder sig dernede. Af PRE er der rigtig mange fine tilsalg på nettet - også i DK. Kender ikke lige umiddelbart noget stutteri smiley

• #8   6. feb 2015 Jeg har redet en pre for en mand i Nordjylland.. Stutteriet hed vist nok yeguada nobleza smiley

• #9   4. maj 2015 Som andre skriver så er PRE hjemmside et rigtigt godt bud..

Hvis du er i nærheden af mig skal du være velkommen til at kome forbi og se mere til racen. smiley

Kommentér på:
Frieser, PRE - hvor?

Annonce