{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

HJÆLP Motion af hest, med brækket arm {{forumTopicSubject}}

Hej hg!!;-)
Jeg står i den meget trælse sidoation, at jeg har brækket armen.
Og har et meget vigtigt stævne om 1 1/2 månede, hvor det kræver min hest er i god form (trec) smiley
Hvordan ville i motionere? Har en rytter på, så hun ik går oh taber muskler!:)
Det skal re noget der gør hun holder sig i fin form, da det kræver meget fin form trec!
På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP Motion af hest, med brækket arm
  • #1   28. jan 2015 Jeg vil helt klart anbefale at lade en anden om pasningen af din hest ind til du er 100% rask - også selvom det måske går udover dit stævne. Jeg forstuvede nemlig min fod sidste forår, men ventede ikke til at jeg var helt rask (også pga. stævne), så jeg endte med at være on/off skadet i et halvt år.. Please vær ikke lige så dum som jeg smiley

Hvad med at få en anden til at ride intervaltræning i skoven? Det kræver jo ikke nogen særligt dygtig rytter, faktisk skal vedkommende kun kunne intervallerne samt få ryggen nogenunde op på hesten smiley

• #2   28. jan 2015 Trec kræver da ikke andet end en normal grund kondi, det er jo ikke fordi det er et krævende udholdenhed stævne.

• #3   28. jan 2015 Som de andre siger, lad vær. Du kommer til at fortryde det... Min fod har været forstuvet, og fordi jeg bare red alligevel har jeg nu en bule ovenpå foden og smerter i den hver gang jeg laver letridning smiley

• #4   28. jan 2015 Team grafik, hved ik hvad for en trec du rider så, men det jeg rider der skal hesten have en god form for at kunne holde til det!:)
    Det skal jo også være på hestens primiser..

• #5   28. jan 2015 Jeg brækkede min tommelfinger i august, og ville til stævne midt i september, og det kom jeg altså ikke, for jeg red først i slutningen af september igen - så ville ikke anbefale at gøre det - men det jo op til dig selv om du har lyst til det... Men jeg har også stadig problemer med min hånd / tommelfinger.

• #6   28. jan 2015 Hvis der er en roundpen på stedet eller du har mulighed for at lave en, så er det vel ikke et problem at longere hesten et par gange om ugen (evt over bomme, hvis du kan få en til at lægge dem ud for dig).

Det har jeg selv brugt, da jeg fik ny hofte og ikke måtte ride.

• #7   28. jan 2015 Vi har 60 * 40 bane, så den bruger jeg..:)
    Men stævnet er først sidst i marts, det er kvalifikation, så har ik lyst at fra melde det.:))

• #8   28. jan 2015 Jeg er selv TREC rytter, og det kræver blot at hesten er i god form - den skal kunne klare distancen, som jo ikke er voldsomt lang, men mere viser at hest og rytter kan klare en lidt længere tur.
    Så jeg ville (hvis jeg var dig) få en til at motionere hesten/holde den i form, og så ellers bare træne ligeudretning alle mulige steder, så i ikke trækkes ned på gangartstesten smiley

• #9   28. jan 2015 Altså da jeg havde brækket min arm, red jeg normalt efter en uges tid. smiley

• #10   28. jan 2015 Med armen i gips altså.

Kommentér på:
HJÆLP Motion af hest, med brækket arm

Annonce