909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

"Overtale" "Overtale"

Hej HG smiley

Jeg står desværre i denne situation at min part snart skal sælges.. Dette knuser mit 17 årige hjerte, da jeg med en lidt barsk fortid med mange problemer, altid har kunne finde trøst i denne hest, og er bange for at min hverdag ramler sammen hvis ikke jeg har ham.
Ejeren af hesten har spurgt mig ad om ikke jeg havde lyst til at købe hesten, da hun syntes at vi passer så godt sammen - selvfølgelig har jeg det! MEN jeg er ikke så sikker på at mine forældre syntes at det er en god idé, da igen af dem kan lide heste, og gentagne gange i de 13 år jeg har redet, har sagt:"du får ikke lov til at få en hest, det er både for dyrt og hvor skal den stå henne".
Jeg gik på heste efterskole sidste år, og her fik vi selv det fulde ansvar for vores hest, med fodring, dyrelæge mugning osv. Så jeg ved godt hvordan man holder hest.

Efter jeg fik dette af vide af ejeren har jeg været ude og finde job og forsøgt at lægge et godt ord ind for hesten..

Hvordan fik i lov til at få hest?
//Laura smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Overtale"
  • #1   20. jan 2015 Jeg tror deværre ikke det bliver en mulighed, medmindre du selv sparer op og køber den - man kan have nok så meget ansvar og være klar, men det hjælper ikke, hvis ikke man har økonomien til det. Så det handler ikke om at få dine forældre "overtalt", for jeg tror nu nok gerne de ville se dig være glad for din part, de har bare ikke midlerne til det smiley

• #2   20. jan 2015 Overtale er måske også er hårdt ord at bruge, men jeg ved ikke hvordan jeg skal fremlægge det for dem...:-(

• #3   20. jan 2015 Jeg har altid haft hest fordi min mor er interreseret i heste og haft dem siden hun var 14 år, og også avlet en del år smiley
    Jeg syntes at eftersom du har et job kan du jo godt betale halvdelen af opstaldning, og så snakke med din mor om hun kan hjælpe med at købe den hvis du gør det?

• #4   20. jan 2015 Det kunne være en mulighed smiley

• #5   20. jan 2015 Vær ærlig over for dem og sig, at det er noget, der betyder meget for dig. Få et arbejde og vis, at du kan få tjent MINDST de 1500-2000 kr det koster at have hest (når i ikke har den stående hjemme). Hvis ikke du kan skaffe arbejde hvor du viser, at du SELV tjener mindst 2000 kr om måneden, så er det dine forældre der ultimativt bestemmer. De har jo før sagt, at det ikke er muligt for dem. Vi er mange med forældre, der ikke lige købte en hest, når man ellers brændte for at få sin egen smiley

• #6   20. jan 2015 Wow, jeg tror fuldkommen jeg overså sætningen med jobbet smiley Sorry. Tag nogle vagter og vis, at du kan tjene de penge det koster at have hesten om måneden, og så kan du måske låne de penge, hesten koster, af dine forældre? smiley

• #7   20. jan 2015 Det kunne jeg, Jeg ved bare ikke hvordan det skal fremlægges så det ikke kommer til at lyde som om at jeg bare vil have og have.. For det vil jeg ikke, jeg er bare interesseret i at beholde min bedste ven smiley

• #8   20. jan 2015 Fortæl dem det du fortæller os. Skriv at du selv vil tage ansvar for hesten, og at du selv vil betale det meste. Måske gør det en forskel?

• #9   20. jan 2015 lav et skema over økomien. vis dem, at det de skal betale er hesten og du dermed vil stå for alt andet.. smed, fodder, dyrlæge, udstyr, opstaldning. derefter vis et skema over hvordan du vil få arbejde, skole og hest til at hænge sammen. lov dem at du vil betale dem løbende tilbage for købet af hesten. derefter fortæl dem, hvor meget den her hest betyder for dig og sig, hvis de ikke gør det, så flytter du om på den anden side af jorden. (det sidste var en joke smiley ) men vis dem at du har styr på hvad det er du er ved at kaste dig ud i og vis dem, at du virkelig vil det her. smiley

• #10   20. jan 2015 Unge ender i så meget forfærdeligt.
    Heste sport er en fornuftig investering i sine børn. De bliver omsorgsfulde, selvstændige, lærer af samarbejde og at man skal knokle for det og ikke kommer sovende til noget. Særligt hvis du fik et arbejde og afbetalte på hest eller opstaldning.
    Krydser fingre

• #11   20. jan 2015 Da min parts ejer pludselig en dag sagde til mig "køb hende, ellers sælger jeg hende til en anden", var jeg hjerteknust.

Jeg sagde det til mine forældre - og de var meget skeptiske til at starte med, men så blev vi enige om, at hvis de betalte salgsprisen, så ville jeg betale dem tilbage, når jeg var blevet konfirmeret. Hvilket jeg gjorde.
    Jeg tror det handler meget om, at du skal finde et kompromis med dine forældre. Måske gøre ligesom vi gjorde? De betaler salgsprisen, og du betaler dem tilbage, når du engang har råd. smiley

Krydser fingre for dig!

• #12   20. jan 2015 Jeg ville ligge et budget, gerne et helt årsbudget for de udgifter du ved vil være der (opstaldning, foder, strøelse osv). Undersøg så hvad de bliver om måneden - kan du klare det alene eller skal du bruge deres hjælp?
    Kan du klare det alene, kan du jo spørge dem om du må låne penge til at købe hesten, og så selv betale det den koster + afbetaling på lån til dine forældre smiley

• #13   20. jan 2015 Sig det som det er, det er din bedste ven, der gør at du har noget at se frem til, den giver dig indhold i livet og du er sammen med andre mennesker, at det hjælper dig psykisk at have ham, lav et budget så de kan se udgifter, samt at du vil betale så meget du kan selv. At det er med til at modne dig , ved at tage ansvar for hesten og penge til den

Kommentér på:
"Overtale"

Annonce