3.205 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kartoffelmel og hvide heste Kartoffelmel og hvide heste

Hej HG!
Jeg er jo så heldig at eje en hvid hest (mega irriterende når det er dårligt vejr!)
Jeg har hørt meget om at man kan "gøre en hest hvid igen" ved en blanding af kartofelmel og vandblanding?
Hvad er det helt præcist det gør og har det også virkning i halen?
Håber i kan hjælpe mig for det er en billigwere løsning end de dyre produkter!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kartoffelmel og hvide heste
  • #1   5. jan 2015 jeg plejer, til stævner at sprøjte showshine I man hale og benene på min haflinger, og så drysse kartoffel mel i smiley det virker super godt smiley

• #2   5. jan 2015 skal man ikke børste kartoffelmelen ud igen?

• #3   5. jan 2015 Vask halen på almindeligvis og kom kartoffelmel i den, og lad det tørre, det drysser selv ud når halen er tør, kan også børstes ud. det suger fedt og snavs med sig, men bleger ikke som sådan, foderkridt har samme effekt og gør halen mere hvid en kartoffelmel.

jeg ville ikke bruge nogle af delene på hestens krop her i vinterhalvåret, netop fordi det suger fedtet med sig, og fjerne den naturlige imprægnering hesten har i pelsen.
    ben, man og hale er dog ikke et problem.

• #4   5. jan 2015 tak for hjælpen!

• #5   5. jan 2015 Det bedste du kan gøre om vinteren er at boksen er ren hver eneste dag, og hesten bliver striglet.
    Hvis den skal ud og vises frem og har uheldigvis fået en lille plet på bagen kan du gøre det vådt, vaske og gnide kartoffelmel på den våde plet. Strigl det af dagen efter og pletten er væk/ikke så synlig mere.

Man og hale kan vaskes som normalt forsat! smiley

Så brug showshine på hele kroppen, dog ikke i sadel lejret. Det er altså smud og støv afvisende det gør din hvide hest nemmere og holde ren.

• #6   5. jan 2015 Hej
    Jeg har hørt at sæbespåner skulle være godt til at få din hest hvid igen. Har ikke selv prøvet det.:)

• #7   6. jan 2015 Jeg har samme problem smiley jeg bruger sådan en fluesten, til at fjerne flueæg, den er super god til at fjerne skidt. Selvfølgelig bliver det ikke helt perfekt Hvidt, men nær det er til hverdag, så virker det ganske fint smiley

• Hopsi :-)
    Hopsi :-) Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 140
    #8   6. jan 2015 Jeg bruger magic white. Det blander man med vand og det gør hesteb lige så hvid som hvis det var maling smiley

• #9   6. jan 2015 ikke brug sæbespåner! det er bestemt ikke sundt for huden
    det eneste tidspunkt sæbespåner er ok på er hvis hesten har en hovbyld der skal trækkes ud, men der er det også vigtigt at skylde godt efter, for ellers kan huden blive irriteret og hårene falde af

• #10   6. jan 2015 Jeg havde en hvid lånehest. Vi startede med at gøre hende våd, og nulrede derefter kartoffelmelet ind i pletterne, med lidt ekstra vand. Samme procedure med man og hale. Hesten får så lov til at tørre med kartoffelmelet i, og melet børstes ud efter den er tør.
    Dette fungerede rigtig godt! Men vi gjorde det også til foråret og ikke om vinteren.

profilbillede
  • #11   6. jan 2015 Jeg har haft hvid pony i 5½ år og jeg har altid været rigtigt glad for at bruge en "tech trimmesten" til når ponyen havde lagt sig oveni en lort. Halen har jeg vasket med almindeligt shampoo, som er købt i Spar eller lign. og så kommet balsam oveni fordi den altid har haft tynd hale. smiley

- Har også hørt om kartoffelmel-metoden, men jeg har aldrig brugt den da en Trimmesten har været rigeligt for mig.

profilbillede
Kommentér på:
Kartoffelmel og hvide heste

Annonce