{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Er vi blevet moralsk dovne? {{forumTopicSubject}}

Muligvis taler jeg ud fra forkerte forudsætninger, men; jeg synes der er kommet en tendens i samfundet til at man gør mindre og mindre, og forventer mere og mere etik af andre. Jeg tænker her på, at der er mange der har krav eller ønsker til samfundet/andre/virksomheder (der er selvfølgelig også en masse dedikerede, fantastiske ildsjæle der kæmper den gode sag derude, men her taler jeg om alle os andre), men ikke gør noget aktivt for at ændre det.

Det er fuldt ud fair og skønt at vi bor i et samfund hvor det er lovligt og acceptabelt at kritisere f.eks. staten, men hvis man vil gøre en forskel bliver man nødt til at gøre andet end et trykke "Like" på FB. skrive under på en underskriftsindsamling eller dele nogens holdning på sociale medier.
Jeg synes der er en bevægelse imod at det er andre der skal gøre noget, og at det er nok at give udtryk for sin utilfredshed, fremfor reelt at gøre noget.
Jeg er klar over at denne tråd kan opfattes på samme måde, men jeg søger egentlig mest oplysning om hvorvidt min opfattelse deles af andre smiley

Så del endelig din opfattelse: Er vi blevet "dovne" rent moralsk, og kæmper kun de kampe der ikke kræver særlig meget af os andet end et museklik?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi blevet moralsk dovne?
Kommentér på:
Er vi blevet moralsk dovne?

Annonce