{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shetlænder
  • #2   9. dec 2014 Indtil nu har anbefaling været, at rytterens vægt ikke må overstige 20% af hestenes kropsvægt, dvs. at en heste, der vejer 500 kg ikke bør bære en rytter, der vejer mere end 100 kg. Man konkluderer imidlertid at en rytter, der kun vejer 10% af hestens kropsvægt er det ideelle hvis hesten skal præstere optimalt. Man konkludere yderligere, at en rytter, der vejer op til 15% af hestens kropsvægt er fuldt acceptabelt, men flere rapporter slår fast at en rytter, der vejer 20% af hestens kropsvægt må anses for udgøre en sundhedsrisiko for hesten.

Så det skal være en meget lille rytter.
    Hvad vejer en shetter 100 kg. Så er det en rytter på 12-15 kg smiley

• #4   9. dec 2014 Suprise, det kommer helt an på størrelsen og dens bygning.
    På vores egen 115 cm høje pony har vi sagt 35, absolut maks 40 kilo. En shetlænder er vel ca 20 centimeter lavere så jeg ville nok sige en små 25, maks 30 kilo.

• #5   9. dec 2014 de fleste shetter vejer mellem 100-200 kg an på str og bygning..

Men sys også ca 30 kilo er en fin vægt for sådan en som max =)

• #6   9. dec 2014 Men sys det kommer an på så meget jeg må jo faktisk godt ride min 3 pony ifølge 20 % vægten hun vejer lige knap 300 kg det lige omkring 60 kg hun må bære og det er mig dog har jeg kun været oppe og sid epå hende og vil ejg gøre et par gange i skridt til hun er mere sikker og gøre det på d jeg ikke tør de mindre unger gøre hende ryttervant hehe =) men kunne aldrig finde på og ride hende

Kommentér på:
Shetlænder

Annonce