{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Vælge mellem forældre til jul {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg står i lidt af et dilemma, som jeg håber nogle af jer har mulighed for at hjælpe mig lidt med at løse.
Sagen er den, at mine forældre er skilt og har været det i mange år - ingen problemer der, udover at jeg de sidste to år er blevet sat til at vælge hvor jeg vil holde jul, og i år er det bare gået galt for mig.
Begge sider af familien er samlet - den ene i Jylland den anden på Sjælland. Jeg bor til daglig hos min mor i Jylland og ser sjældent min far lige pt.
Sidste år skulle jeg have været med min far og hans daværende kæreste ned til hendes forældre, men de gik fra hinanden kort før jul og så tog vi hjem til min farmor hvor jeg også er inviteret hjem i år.
Året før var jeg sammen med min mors familie, hvor hele hendes side af familien var samlet. Det er i hvert fald 4-5 år siden jeg sidst har holdt jul med hele min fars side af familien.
Min mors side af familien ser jeg ofte til fødselsdage osv, da de alle bor ret tæt på. Min fars side ser jeg sjældent, kun et par gange om året.
Jeg vil gerne holde nytår i Jylland, da min kæreste holder nytår hjemme, og jeg gerne vil være sammen med ham til nytår.

Begge mine forældre har sagt, de ikke bliver sure hvis jeg vælger den anden, og det ved jeg godt de ikke gør - men de bliver helt sikkert skuffede hvis jeg vælger den ene frem for den anden.
Især min mor har skubbet på for at jeg holder jul hos hende, og har blandt andet sagt det ikke er sikkert jeg kan holde jul næste år, da jeg skal i værnepligt. Jeg kan selvfølgelig godt forstå hun gerne vil have mig hjemme til min sidste jul som hjemmeboende, men jeg har virkelig svært ved at vælge. Føler mig som en lus mellem to negle, og jeg kan kun komme ud af mit dilemma ved at såre en af dem, fordi jeg vælger den anden.

Så HG; hvad ville i gøre hvis i stod i samme situation som mig? Jeg ville jo helst, at jeg kunne samle begge sider af familien, og holde jul med dem alle på samme tid, men det er nok desværre ikke muligt..

På forhånd tak til jer der kommer igennem min lille roman og har et par råd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vælge mellem forældre til jul
  • #1   26. nov 2014 Jeg tror jeg ville vælge at tage til min far smiley
    Altså, når du skal i værnepligt kan du jo hverken holde jul hos din far eller mor, så jeg syntes det er et lidt dårligt argument hvis man kan kalde det det smiley

- Og eftersom at det er så længe siden du har holdt jul hvor hele din fars familie var samlet og du holdte hos din mor og ser dem oftere, ville jeg sige at du skulle stage til din far smiley Det ville jeg nok gøre smiley

Men det er jo egentlig en beslutning du selv skal tage som den afgørende - jeg håber du finder ud af det! smiley

• Emma L
    Emma L Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   26. nov 2014 Jeg havde også valgt min far, hvis det var sådan min situation var! smiley

• #4   26. nov 2014 Mine forældre er også skilt, og vi gør sådan at jeg fx. ved jul er jeg ved min mor og nytår ved min far, og så omvendt næste år smiley

• #5   26. nov 2014 Simpelt råd: skiftes mellem dine forældre. Hvis du var ved din far sidste år, så vær hos din mor dette år smiley

• #6   26. nov 2014 Hvorfor skulle du dog ikke kunne holde jul når du er i værnepligt? Selfølgelig kan du det...

• #7   26. nov 2014 Altså jeg holder hos min far dette år, plejer at bytte imellem dem men det har jeg ikke gjort de sidste 2 år, men syntes du skal vælge din far da du ikke ser ham ret tit (ud fra beskrivelsen) og så vælge den familie der giver flest gaver..ej hehe...men forstår det er et svært valg har nemlig selv været der smiley

• #8   26. nov 2014 Jeg ville føle godt efter inden i. Men det nemmeste er jo at skifte ligeligt mellem dem. Din mor må også kunne forstå, at du ser hendes familie oftere, selvom julen ikke er helt det samme.
    Mine forældre er også skilt. Jeg har det dog rigtig nemt, for selvom jeg er 20 år, så følger jeg bare min lillesøster. Vi skifter mellem vores forældre, så vi er sammen med dem hver i sær hvert andet år. Det er nemt, men så planlægger de jo også lidt efter hvor vi er henne.

• #9   26. nov 2014 Tak for alle jeres svar og jeres hjælp og råd smiley

Problemet med at skiftes mellem dem hvert år er jo, at begge familier er samlet samme år - næste år er det "alenejul" hvor familierne ikke er samlet, fordi alle mine fætre og kusiner er hos deres anden forælder.

Jeg tror det ender ud i, at jeg tager til Sjælland og holder jul smiley

• #10   26. nov 2014 Jeg skiftes til at holde jul med mine forældre den 24. smiley
    Så når jeg er ved den ene den 24. så holder jeg jul med den anden den 23. eller 25. smiley
    Men synes da du skulle holde jul med din far, nu du så sjældent ser den anden side af din familie, hvis du har lyst selvfølgelig! Det er vigtig at tænke på hvad du selv har lyst til! smiley

• #11   26. nov 2014 Mine kusiners forældre er også skilt, og når de holder jul ved deres mor, så er de ved deres far d. 23 - og omvendt.

Er der ikke mulighed for, at I kan gøre det sådan? At den du ikke vælger at være hos, kan du holde 'jul' med en anden dag?

Jeg er dog helt enig med Bettemus, og jeg synes også det lyder som om, at du helst vil være hos din far. :o)

• #12   26. nov 2014 Ved godt det ikke er det samme men mig og min kæreste skifter mellem min og hans famile i år bliver det min familie smiley
    Det fungerer for så ved alle parter hvem er hvor smiley

• #14   28. nov 2014 Hej allesammen,

Tak for alle jeres svar og jeres hjælp og råd. Jeg tog en snak med min mor igår, og er kommet frem til, at jeg holder jul hos min far.
    Igen tak for at i tog jer tid til at læse mit indlæg og kom med jeres meninger, råd og løsninger smiley

• #16   28. nov 2014 Det eneste råd jeg kan give dig er at tænke på dig selv og hvad du føler for i år. Mine forældre er også skilt, og jeg har hadet julen i mange år, fordi man ALTID skuffer nogen. Der er ALTID nogle der bliver kede af det, og jeg synes det er skide irriterende at være hende der siger "mor, du må nøjes med julefrokost i år".

Og jeg vil ikke sige at valget er blevet lettere efter jeg har fået kæreste (som nu må være ca. 6 år siden). Nu har jeg pludselig 3 familier at være sammen med i julen. Vi har gjort det sådan at hvert andet år er med min kærestes familie, og så omvendt med min familie. Og typisk når det er med min familie, så holder vi det hos min søster hvor så enten far eller mor bliver inviteret (med respektive kærester).

Vi har i en årrække gjort det sådan, at vi holdt lillejuleaften hos min mor, juleaften hos enten min far eller kærestens familie, og hvis ikke kærestens familie var juleaften, så var det første juledag. Derudover kommer så julefrokost med begge familier også. Og nytårsaften med den familie vi ikke holder juleaften med. Jeg har sagt stop nu - jeg gider simpelthen ikke det ræs frem og tilbage hver evig eneste dag i juletiden. Så i år bliver der 1 juleaften hos svigermekanikken, en julefrokost hos min mor, måske en julefrokost eller nytårsaften sammen med min far.

Jeg gider ikke have ødelagt min jul for at gøre andre glade.

Så igen. Tænk på dig selv, og hvad du vil have det bedst med.

• #17   28. nov 2014 Det smarte ville være at skifte mellem at holde jul hos hhenholdsvis din mor også din far. Sådan gør min kæreste ihvertfald og det giver ingen problemer, og kommer det heller ikke til så længde mig og kæresten ikke bringer et nyt familie medlem til verden. Når det sker må hans forældre enten holde en jul sammen hvert andet år, ellers må det blive hvert 4 år hos henholdvis hans far og mor. For i min familie samler vi hele familien (mine to søstre, deres mænd og børn) hvert andet år smiley

Kommentér på:
Vælge mellem forældre til jul

Annonce