western ryttere kom hid ;) {{forumTopicSubject}}
jeg har ledt og ledt efter western grupper på facebook, men der var kun en masse grupper om western udstyr der var tilsalg (så startede faktisk en gruppe op, selv om jeg "intet" ved om western, genialt ik'? xD)
når men jeg vil egentlig spørge om der var nogen der red western på de lidt tungere racer, som tinker, haflingere osv.?
jeg er selv igang med at købe en tinker, og overvejer at veksle lidt i ridningen med at ride western ind i mellem (igen aner intet om western, så vil selvfølgelig få lidt undervisning)
men vil gerne høre om der var nogen der red det, på de tungere racer, i behøver ikke at ride store shows og konkurrencer (i mår selvfølgelig gerne) og i evt. har nogle billeder af det? og hvordan er den i forhold til quarter hesten?
og om i har nogle gode ting man måske kan starte op på inden man begynder at få undervisning?
rigtig mange spørgsmål i know, men er blevet ret interesseret inde for western, og især horsemanship western
okt 2014
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 82 Svar: 966
Du skal ihverfald vide at hvis du har redet engelsk før er det helt anderledes,meget løsere tøjler,anderledes sidde stilling, andre bevægelser fx. når du traver i western rejser du dig aldrig i sadlen men bare rider med i sadlen. Hvad hedder din gruppe på FB
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Der er en gruppe på facebook der hedder De danske western ryttere med ca 900 medlemmer, men der sker desværre ikke så meget i den.
maj 2006
Følger: 139 Følgere: 165 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.007
mar 2010
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 83
jeps kommer nemlig lige fra engelsk dressur, men gud hvor kan jeg blive træt af alle de stramme tøjler alle vegne, så er gået lidt over til horsemaship, med cordeo, bidløst og intet udstyr, men det kunne være sjovt at udvide ens ridning lidt
gruppen er liiige startet men den hedder westernrytterne
Tanja & Galiana: det er også kun på hygge plan, men det er meget rart at vide, at det kan lade sig gøre
maj 2006
Følger: 139 Følgere: 165 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.007
Men jeg kender en western rytter fra Gottland som har en IC og han kom forholdsvist langt med den. Det var dog mest klasser med kvæg.
okt 2014
jan 2007
Jeg har redet engelsk fra jeg var 5 år, og skiftede så til western for 2-3 år siden. Har aldrig fortrudt det, jeg elsker det! og jeg syntes slet ikke det var så svært at lære, nu skiftede jeg før min hest var tilredet, så hun kender kun til western. Jeg skal ikke kunne sige hvordan det er at omskole en hest der er vant til engelsk.
Men nu skriver du "overvejer at veksle lidt i ridningen med at ride western ind i mellem" - dét tror jeg dog vil blive lidt forvirrende for hesten
okt 2014
mar 2010
tanja &Galina: hesten jeg er igang med at købe er 13 år, blev tilredet i dressur, for 3 år siden og er først startet op igen i sommerferien med hygge ridning og ture i skoven, så håber ikke det bliver så svært at omskole hende
ja tænkte også det der med at skifte rundt i det er en dårlig ide, men at det nok ville blive hovedsageligt western, og så lidt spring (50 cm) ind imellem, og så selvfølgelig ture og ridning i cordeo (som jeg har ladet mig fortælle også går under western?)
men absolut ikke dressur ridning med at spænde hesten helt ind
okt 2014
mar 2010
men ja, må nok en tur på biblioteket, og forbi youtube og så er der jo en masse julegave ønsker
jan 2007
En rytter jeg har haft meget glæde af at følge på youtube er Stacy Westfall, hun er super dygtig og har en hel videoserie hvor hun starter en ung quarter op fra bunden af. Der er dog, som med alt andet, nogle ting som man muligvis ikke er helt enig i og må sortere fra.
Men vil bestemt anbefale dig at få en underviser ud, desværre findes der dog, så vidt jeg ved, ikke særlig mange. Jeg regner selv med at kunne uddanne mig til at undervise i western ridning engang, men der går jo en del år endnu
Når du skal til at finde en sadel, vil jeg også anbefale dig at få en ud at hjælpe dig med det.
Du skal være velkommen til at skrive PB til mig hvis du har flere spørgsmål omkring det hele
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Træner selv en smule western (trail og showmanship) med min egen part som er en welsh/shetlænder. Det er hun super til og tror da alle heste kan lære det :)!
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Når det så er sagt, så har vi i vores stald alt fra araber til haflinger, og de bliver alle redet western. Hvis det er hyggeplan (kan også sagtens være mindre stævner), er en haflinger perfekt. Den er ofte også cool i hovedet, hvilket er super i fx trail. Nu ved jeg ikke om det er alle haflingere der kan dette, men vores Ashton har ligeledes en helt suveræn jog. Alle heste kan lære at gå western
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 23 Heste: 7 Emner: 14 Svar: 89
(Pingo paint hoppe)
okt 2014
dec 2006
Følger: 217 Følgere: 208 Heste: 2 Emner: 322 Svar: 1.997
dec 2006
Følger: 217 Følgere: 208 Heste: 2 Emner: 322 Svar: 1.997
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 693
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.220
Jeg skiftede egentlig fra engelsk til western, dels fordi jeg ikke ville sidde og skulle have så meget tøjlekontakt, dels fordi jeg virkelig beundrer den ridestil og synes den er så fantastisk, og dels fordi min araber simpelthen ikke fungerer med tøjlekontakt. Han kommer til at se trist ud i øjnene, åbner munden og spænder op. Lige så snart jeg slipper tøjlerne og rider for sædet, går han så fint afslappet til biddet - godt nok åbner han også munden, men slet ikke så meget og blot for at tygge på biddet.
Jeg har redet på en rigtig westernhest én gang, hvilket virkelig var fedt og skal klart prøves igen! Jeg regner også med at få lidt undervisning
Men min pointe med denne besked, er egentlig bare at hvis du undersøger ridestilen og træningsmetoder først, kan du godt selv omskole den i en hvis grad
mar 2010
dette er gruppen jeg har lavet
https://www.facebook.com/groups/563975120370800/
jan 2010
Følger: 52 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 112
Jeg har ansøgt din gruppe
western ryttere kom hid ;)