{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Han kan pludselig ikke være alene? {{forumTopicSubject}}

Min part og jeg er begyndt at få lidt problemer med min hest på 5 år, Jeg flyttede ham for 25 dage siden, til en mindre stald, tætter, på mig. Der er intet ridehus og det er en lille selvpas. Jeg har eksame i december Og skal jeg ride nu skal det være i skoven, jeg får der for ikke redet så meget grundet tid og vejr, min hest Apollo er begyndt at vende om på tur, han kan ikke være alene og han kalder på de andre, Jeg ved ikke om det bare handler om træning fordi jeg har været så lidt ved ham? Han har ikke været sådan før. Vi har ikke redet seriøst siden jeg flyttedet ham og det er meget lidt jeg har været ved ham, nok kun 2 gange om ugen nogen gange mindre.

Hvad forslår i? Lige nu har jeg bare ikke mere tid..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han kan pludselig ikke være alene?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   25. nov 2014 Jeg tænker en masse overskudsenergi der har ophobet sig inden i ham..

• #2   25. nov 2014 Fordi han ikke bliver redet eller? smiley Han har foresten også skiftet til fodder til nøjsomme heste. smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   25. nov 2014 Rikke s: ja, grundet manglende motion/aktivering, og muligvis også fordi der er begyndt at komme frost

• #4   25. nov 2014 Han har bare Aldrig haft problemer med at stå før, Han er en haflinger, ikke at det gør en forskel. Men hvad gør jeg så? Jeg har ikke tid til at ride mere lige nu..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   25. nov 2014 Rikke: arbejde, longering, aktivering. Han skal jo muligvis have forbrændt en masse krudt

• #6   25. nov 2014 Kan det ikke være fordi, at han netop er flyttet til et mindre sted med en mindre flok?? hvis altså det er tilfældet.. da jeg købte min hest for snart tre år siden stod hun et stort sted med massere af heste.. Hun kunne sagtens stå inde på stald alene uden at der var noget.. Da jeg købte hende flyttede vi i en mindre, privat stald med kun to-tre andre heste og de gik alle sammen på samme fold.. Nu kan hun ikke stå inde alene uden at gå helt agurk (kunne sikkert godt hvis man gad at træne det). De er så fasttømret i den lille flok, at hun ikke kan undvære dem i stalden. Jeg kan så til gengæld sagtens tage hende med ud alene, men i stalden er det no-go.

• #7   25. nov 2014 Vi har ingen bane om vinteren så det er desvære ikke en mulighed.. Men ja så kan jeg godt se der måske ikke rigtig er andet at gøre end bare at finde sig i det er sådan ind til jeg får jule ferie. smiley

• #8   25. nov 2014 Det lyder som om, at han endnu ikke føler sig tryg ved at være alene i sine nye omgivelser. Gåture plejer at hjælpe, og ellers rid med andre i begyndelsen.

• #9   25. nov 2014 Tror det ville hjælpe at starte ud med en masse gåture i skoven, og evt. hvis dette går godt, så hvor du sidder på ham og en anden trækker.. når man så har gjort det i en rum tid så plejer det at ende ud i man kan ride selv i skoven.
    Tror ikke det har en dyt at gøre med overskudsenergi at han vrinsker efter andre heste, og vender om i skoven - mere at han er usikker på det "nye". smiley håber du forstår mig smiley

• #10   25. nov 2014 Hej Rikke .
    Du skal bare have tålmodighed , for når man flytter sin hest / der kommer nye til . Så bliver hestene lidt stresset og det kan altså godt tage lidt over en måned . Så hyg med din hest helt nede ved jorden , altså strigle den , og tag den med ud på små ture , hvor den evt . nyder og spise lidt græs imens . derefter på med sadlen og skridttur . det skal nok komme igen .

Kommentér på:
Han kan pludselig ikke være alene?

Annonce