1.001 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

min x vil ha børn min x vil ha børn

Jeg er gået fra min mand for godt og vel 3 mdr siden. Han har nu fundet sammen med hende han var utro med det os. Ok men de snakker børn og jeg kan mærke at det kan jeg slet Ik ha. Vi kæmpede med spontane aborter og svære graviditeter og en søn der kom før tid og var næsten død. Og jeg kan Ik få flere børn med en evt ny mand det gør mig Ik noget og så alligevel. Jeg kan jo Ik få et mere men har to dejlige unger og dem er jeg glade for. Og faktisk. Og glad for det Ik kan gi flere da jeg Ik kan fulde føre en ny graviditet, men hvordan kommer jeg lige gennem det andet? ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min x vil ha børn
  • #1   12. nov 2014 Jeg forstår dig
    Jeg ville tage så meget afstand fra mand og hans ny dame som mulig
    Og mine samtaler med ham ville kun dreje sig om de rent praktiske ting
    Ikke så personlige ting om han vil have børn og med hvem
    Men sådan er jeg hvordan andre gør ved jeg ikke
    VH
    Annette

• #2   12. nov 2014 Hvor er det flot at du deler din problemstilling med os. Jeg ved ikke om jeg kan give dig nogen konkrete redskaber til hjælp. For det første er jeg ked af at høre du er blevet røvrendt af din tidligere mand. Og det må være svært at se ham sammen med hans nye flamme.
    Jeg har ingen børn selv og er ved at blive indstillet til en abort. Det er ikke tid for mig at få børn. Så jeg kender nok ikke helt følelsen. Men har snakket meget med min mor om hendes spontane aborter og det var meget hårdt for hende. Mit eneste råd til dig er at kigge omkring dig. Saml dine dejlige unger og tænk nogle ekstra gange når du er sammen med dem hvor fantastiske de er... Så tror jeg snart at du vil forstå at du har fået alt hvad du kunne ønske dig. Jeg har en søster som aldrig har fået sit eget barn. Så husk at du er heldig. Og vil din x have flere børn? Så står det måske mere på ønske listen end dig. Det er også noget at overveje. Men held og lykke med de modstridende følelser smiley

• #3   12. nov 2014 Vi meget gode. Venner stadig og har det faktisk. Ok med De. Er sammen det bare tanken at de skal ha børn selvom jeg godt ved han aldrig ville sætte et nyt barn foran de to vi har sammen bliver jeg da nervøs. Min x har det at han behøver Ik flere men hvis hun gerne. Vil ha et så få de et hvis de kan. Men er faktisk både nervøs. Og bange på jeres vejne. For ved hvor meget det tager på et forhold. Og ens psyke. Og miste et barn og vi har 3 børn sammen et med vinger og to små og hvoRdan skal jeg fortælle dem hvis deres lille bror eller søster dør når de har nusset maven osv. Den tanke er så svær for mig

• #4   12. nov 2014 Du skal tage afstand til din ex, og begræns samtaler og møder til at dreje sig om fælles børn.
    Hvad han laver og ikke laver i hans hverdag kommer i princippet ikke dig ved.
    Får de (x og ny kæreste) udfordringer sammen i deres eventuelle graviditet er det deres opgave at tage snakken med jeres fælles børn og ikke dig.
    Du er ude af hans liv og tilsyneladende er han kommet videre, det skal du også.
    I kan sagtens have et platonisk forhold hvor jeres fælles børn er i centrum, samtaler skole/børnehave o.s.v. samværs-planlægning m.m.
    Alt hvad du og han foretager jer ud over børnene, i jeres fritid, kommer ikke hinanden ved.

• #5   12. nov 2014 Nej jeg har ondt af dig
    Mange tanker her fra
    VH
    Annette

• #6   12. nov 2014 Det lyder også som noget af en omgang du og din tidligere mand har været igennem - med hensyn til at få børn og stifte familie. Når det så er sagt, vil jeg sige - selvom det er utrolig svært - at du må se tiden an.
    Jeg kan godt forstå dine følelser omkring hvis nu at dine to børn skal gennemleve et mareridt omkring at miste en ufødt bror eller søster. Men det er jo svært og sige, og man kan jo ikke beskytte sig imod alt ved bare at gemme sig væk og lade helt være med at forsøge på at lave børn...
    Dog vil jeg give Annette H ret i, at du måske bør tage en smule afstand til din X, for at ebskytte dig selv mere. Du har måske ikke brug for lige nu, i din situation, at høre at din X vil have børn med sin nye flamme. Selv ville jeg føle mig både forrådt og næsten ligegyldig. Dog siger du I endnu er gode venner, hvilket er super dejligt. Men måske I skulle fravælge mere personlig kommunikation for en tid...? Dog vil jeg(selv som skilsmissebarn), anbefale at du og din mand ikke opfører jer fjerne overfor hinanden i selskab med børnene. Da de kan mærke alt sådanne nogle små smiley

Og så som DH siger... pris dig lykkelig over dine to guldklumper. Lav noget mere med dem(end du måske allerede gør (: ), for selv at fjerne fokus for dine grubler omkring din X og hans valg, såvel som a give dine egne børn din kærlighed og opmærksomhed... Nyd hvad du har, og tag ikke sorgerne forskud.. Bedre råd kan jeg nok ikke give (:

• #7   12. nov 2014 Jeg er skam videre men jeg lider af pstd. Pga gentagne aborter efter uge 11 og et barn med vinger. Vi blander os Ik i hinandens liv men spørger hinanden til råds og har det bedst med det på den måde

• #8   12. nov 2014 Som du skriver virker det ikke som om du har det bedst på den måde, spørge til råds uden at blande sig.
    Det går dig jo på, du tager det til dig. Tror for din egen skyld du skal lukke lidt mere af over for ham, du har ikke behov for at vide hvad han vil og ikke vil, når det ikke vedrører jeres børn.
    Hvad kan du bruge det til, ud over at gruble og blive trist. Han vil læsse af og høre din mening, for det er kendt og bekvemt, han tænker ikke på hvad det gør ved dig.
    Luk for de gode råd og medfølelse, du har ikke brug for det.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #9   12. nov 2014 Først så skal du være 100% afklaret med at det ikke er dig og din eks-mand mere, men at han har fundet en ny, og at de nu har et liv uden dig.

Først når du har accepteret at han er sammen med en anden, vil du kunne leve med at han skal have børn med en anden..

Et skridt af gangen.

• #10   12. nov 2014 Ej undskyld mig, men hvor er du altså egoistisk...

Du har to børn i forvejen, og kan ikke få flere. Du skal bare prise dig lykkelig for de to du har. Tænk på os andre der slet ikke kan få nogen...

Din mand og dig er gået fra hinanden, fordi at han har fundet en anden. Og nu vil han gerne have børn med hans nye kæreste/kone. Det er han da i sin gode ret til, og særligt hvis hun ikke har nogen i forvejen.
    Og du skriver at du alligevel ikke er interesseret i at få flere børn, hvordan kan du så tillade dig at blive sur over at han gerne vil stifte familie med sin nye dame?!!

Jeg syns det lyder som om du er bitter over at han har forladt dig til fordel for en anden og nu vil til at lege far, mor og børn med hende. Og at han ikke vil lege far, mor og børn med dig længere.

Ja du må meget have mig undskyldt, men jeg syns at det er meget småligt af dig.

I er ikke sammen mere, og hvad han gør med sit liv, kan du ikke tillade dig at blande dig i.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #11   12. nov 2014 Godt skrevet Mette s

• #12   12. nov 2014 Jeg bliver nødt til at give Anette ret. Du er nødt til at komme videre med dit liv, og det vil din x forhindre dig i at kunne så længe I bruger hinanden som I nu gør! En mand kan sagtens have det sådan da de ikke er så kompliceret som os kvinder. Men vi vil ikke kunne fortsætte vores liv på den måde. Hvis du stadig bor hjemme(hos dine forældre) så sørg for når du flytter ud, at flyt til en anden by end din x og kom i gang med dit nye liv uden at skulle møde ham/hende i butikken osv. begræns Jeres samtaler til at KUN dreje sig om børnene. Kom videre med dit liv søde ven. Så længe du har ham i hånden så kan du ikke selv om du måske tror det! smiley

Mvh TT

• #13   12. nov 2014 Det jo Ik det de vil ha dem men mere der kan gå galt under sådan en graviditet. Både med hende og barnet jeg lider jo lige som af pstd. Pga graviditer. Så det da frygten for at de skal igennem det jeg har været igennem med ham der gør mig bange så det var mere råd om hvordan fanden jeg får de tanker ud af hovedet

• #14   12. nov 2014 Nr. 1. Du kan ikke gå resten af livet og være bange på andres vegne når det drejer sig om en graviditet.
    Nr. 2. Det er i bund og grund ikke dit problem! Du kan intet gøre fra eller til, andet end at støtte dine børn og snakke med de HVIS de skulle miste sin kommende bror/søster.

Mvh TT smiley

• #15   13. nov 2014 Fordi du har haft problemer med dine graviditeter, er det jo ikke ensbetydende med at hans nye kæreste vil få de samme problemer. de fleste graviditeter forløber jo helt problem frit.
    Jeg tror ikke at det er det der er årsagen til din bekymring. jeg tror at det er fordi det for alvor er ved at gå op for dig at han er kommet vidre og vil til at starte familie med sin nye kæreste, og så føler du at du sidder alene tilbage.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #16   13. nov 2014 Kære TS, uanset hvad der måtte ske hos din x så tror jeg det er vigtigt at du kommer i gang med at få bearbejdet dine egne oplevelser så det ikke behøver at betyde unødig bekymring for andre, PSTD er ikke nødvendigvis en kronisk sygdom der er hjælp at hente så derfor giver jeg dig et link som du kan kigge på hvis du har lyst til det smiley

http://www.emdr.dk

• #17   13. nov 2014 Tror faktisk det bedste ville være helt at bryde med din ex, altså heller ikke være venner med ham, men helt stoppe med at snakke med/omgåes ham.

• #18   13. nov 2014 Jeg er skam videre. Jeg har selv nye mand så det handler kun og frygten for det går galt og vil ha svært ved og se ham ked og mine børn mit ptsd. Er kronisk har haft det i snart syv år har lært og leve med det men det bryder af og til ud har været i behandling for det der dog ikke mere man kan hjælpe mig med

Kommentér på:
min x vil ha børn

Annonce