min x vil ha børn min x vil ha børn
Jeg er gået fra min mand for godt og vel 3 mdr siden. Han har nu fundet sammen med hende han var utro med det os. Ok men de snakker børn og jeg kan mærke at det kan jeg slet Ik ha. Vi kæmpede med spontane aborter og svære graviditeter og en søn der kom før tid og var næsten død. Og jeg kan Ik få flere børn med en evt ny mand det gør mig Ik noget og så alligevel. Jeg kan jo Ik få et mere men har to dejlige unger og dem er jeg glade for. Og faktisk. Og glad for det Ik kan gi flere da jeg Ik kan fulde føre en ny graviditet, men hvordan kommer jeg lige gennem det andet? ??
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Jeg ville tage så meget afstand fra mand og hans ny dame som mulig
Og mine samtaler med ham ville kun dreje sig om de rent praktiske ting
Ikke så personlige ting om han vil have børn og med hvem
Men sådan er jeg hvordan andre gør ved jeg ikke
VH
Annette
feb 2013
Følger: 40 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 42
Jeg har ingen børn selv og er ved at blive indstillet til en abort. Det er ikke tid for mig at få børn. Så jeg kender nok ikke helt følelsen. Men har snakket meget med min mor om hendes spontane aborter og det var meget hårdt for hende. Mit eneste råd til dig er at kigge omkring dig. Saml dine dejlige unger og tænk nogle ekstra gange når du er sammen med dem hvor fantastiske de er... Så tror jeg snart at du vil forstå at du har fået alt hvad du kunne ønske dig. Jeg har en søster som aldrig har fået sit eget barn. Så husk at du er heldig. Og vil din x have flere børn? Så står det måske mere på ønske listen end dig. Det er også noget at overveje. Men held og lykke med de modstridende følelser
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.240
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 688
Hvad han laver og ikke laver i hans hverdag kommer i princippet ikke dig ved.
Får de (x og ny kæreste) udfordringer sammen i deres eventuelle graviditet er det deres opgave at tage snakken med jeres fælles børn og ikke dig.
Du er ude af hans liv og tilsyneladende er han kommet videre, det skal du også.
I kan sagtens have et platonisk forhold hvor jeres fælles børn er i centrum, samtaler skole/børnehave o.s.v. samværs-planlægning m.m.
Alt hvad du og han foretager jer ud over børnene, i jeres fritid, kommer ikke hinanden ved.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Mange tanker her fra
VH
Annette
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 24 Svar: 281
Jeg kan godt forstå dine følelser omkring hvis nu at dine to børn skal gennemleve et mareridt omkring at miste en ufødt bror eller søster. Men det er jo svært og sige, og man kan jo ikke beskytte sig imod alt ved bare at gemme sig væk og lade helt være med at forsøge på at lave børn...
Dog vil jeg give Annette H ret i, at du måske bør tage en smule afstand til din X, for at ebskytte dig selv mere. Du har måske ikke brug for lige nu, i din situation, at høre at din X vil have børn med sin nye flamme. Selv ville jeg føle mig både forrådt og næsten ligegyldig. Dog siger du I endnu er gode venner, hvilket er super dejligt. Men måske I skulle fravælge mere personlig kommunikation for en tid...? Dog vil jeg(selv som skilsmissebarn), anbefale at du og din mand ikke opfører jer fjerne overfor hinanden i selskab med børnene. Da de kan mærke alt sådanne nogle små
Og så som DH siger... pris dig lykkelig over dine to guldklumper. Lav noget mere med dem(end du måske allerede gør (: ), for selv at fjerne fokus for dine grubler omkring din X og hans valg, såvel som a give dine egne børn din kærlighed og opmærksomhed... Nyd hvad du har, og tag ikke sorgerne forskud.. Bedre råd kan jeg nok ikke give (:
apr 2008
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 688
Det går dig jo på, du tager det til dig. Tror for din egen skyld du skal lukke lidt mere af over for ham, du har ikke behov for at vide hvad han vil og ikke vil, når det ikke vedrører jeres børn.
Hvad kan du bruge det til, ud over at gruble og blive trist. Han vil læsse af og høre din mening, for det er kendt og bekvemt, han tænker ikke på hvad det gør ved dig.
Luk for de gode råd og medfølelse, du har ikke brug for det.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
Først når du har accepteret at han er sammen med en anden, vil du kunne leve med at han skal have børn med en anden..
Et skridt af gangen.
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Du har to børn i forvejen, og kan ikke få flere. Du skal bare prise dig lykkelig for de to du har. Tænk på os andre der slet ikke kan få nogen...
Din mand og dig er gået fra hinanden, fordi at han har fundet en anden. Og nu vil han gerne have børn med hans nye kæreste/kone. Det er han da i sin gode ret til, og særligt hvis hun ikke har nogen i forvejen.
Og du skriver at du alligevel ikke er interesseret i at få flere børn, hvordan kan du så tillade dig at blive sur over at han gerne vil stifte familie med sin nye dame?!!
Jeg syns det lyder som om du er bitter over at han har forladt dig til fordel for en anden og nu vil til at lege far, mor og børn med hende. Og at han ikke vil lege far, mor og børn med dig længere.
Ja du må meget have mig undskyldt, men jeg syns at det er meget småligt af dig.
I er ikke sammen mere, og hvad han gør med sit liv, kan du ikke tillade dig at blande dig i.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
apr 2008
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Nr. 2. Det er i bund og grund ikke dit problem! Du kan intet gøre fra eller til, andet end at støtte dine børn og snakke med de HVIS de skulle miste sin kommende bror/søster.
Mvh TT
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 411
Jeg tror ikke at det er det der er årsagen til din bekymring. jeg tror at det er fordi det for alvor er ved at gå op for dig at han er kommet vidre og vil til at starte familie med sin nye kæreste, og så føler du at du sidder alene tilbage.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
http://www.emdr.dk
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
apr 2008
min x vil ha børn