{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

ej er simpelthen så mega nervøs.. - handelsundersøgelse {{forumTopicSubject}}

iihh jeg tænker snart ikke på andet..
min muligvis nye hest, var til handels undersøgelse her i tirsdags. det hele gik perfekt, lige ind til den der sk*de bøje prøve... hun trak nemlig på venstre bagben smiley
dyrlægen mener at det bare er en forvridning som hun kan ha lavet på folden, så hun kommer igen om 2 uger, og så prøver vi igen.
men hvad hvis det ikke bare er en forvridning?? hvad hvis det er en seneskade? eller gigt?
jeg plejer ikke at tage sorgerne på forskud, men dette er bare drømme HESTEN.. så hvis hun ikke går igennem ved jeg virkelig ikke hvad jeg gør. jeg har været ude og kigge på en masse heste, men der var bare ikke nogen der var helt som hende, så var de selvfølgelig gode på nogle andre punkter, men hun var bare fantastisk.
så hvis hun ikke går igennem, så ja... har ingen anelse om hvad jeg gør smiley
har i været ude og prøve en hest som bare var hesten, som så ikke gik igennem handels undersøgelsen? og hvad gjorde i??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ej er simpelthen så mega nervøs.. - handelsundersøgelse
  • #1   6. nov 2014 Hvis det er en seneskade eller gigt, så ville jeg i hvert fald ikke købe den smiley
    Min erfaring siger mig i hvert fald, at man ikke bør købe en hest der ikke går igennem bøjeprøven.

Men på den anden side, hvis dyrlægen vurdere, at det nok bare er en forvridning på folden, monstro den så ikke går igennem? Jeg er helt igennem realist, så for en sikkerheds skyld var jeg begyndt at kigge lidt videre efter hest.

• #2   6. nov 2014 nej det gør jeg heller ikke smiley
    nej men igen hvis den bare har vrikket om, det kan vi jo også gøre, og hvis der så kommer en og vrider yderligere i vores fod, så vil vi også humpe lidt, men det går jo væk igen smiley så jeg håber det bare er det smiley

• #3   6. nov 2014 Hvis det er drømmehesten og den ikke går igennem igen, er det vel bare at smide den i røntgen og få scannet senerne, så kan du jo få svar på hvad der er galt forhåbentlig - men enig med Hippie, går den ikke igennem røngten så lad vær med at lade følelserne styre fornuften, det er dumt at købe sig til problemer, de skal nok komme undervejs alligevel

• #4   6. nov 2014 Går den ikke igennem, må du få den tjekket grundigere, for at finde ud af hvad der er galt.

Selvom den ikke går igennem, så KAN det jo været noget, der let kan rettes op på. En forvridning kan fx godt tage lang tid om at hele ordentligt op. :o)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   6. nov 2014 jeg holder ved at en bøjprøve er spild af penge..

hellere end hesten i røntgen eller scanning, så får du et konkret svar på om der er noget, og hvis, så hvad det er..

bøjprøve er udelukkende en overbøjning af hestens led, som ved normale heste vil fremprovokere en halthed.. (det sker også hvis man gør det ved mennesker) smiley

• #6   6. nov 2014 Har prøvet helt det samme!! Jeg var ude og kigge på en super dejlig hest. Han var simpelthen fantastisk og alt hvad jeg ønskede mig af en hest. Dog valgte ejeren lidt efter jeg havde været ude at se på ham, ikke at sælge ham alligevel. Jeg var sønderknust, da han simpelthen var drømmehesten. Jeg skrev tilbage til dem, at hvis de nu om-bestemte sig, så skulle de bare skrive til mig med det samme!
    Efterfølgende var jeg ude og kigge på en masse andre heste. Men der var ikke èn som kunne måle sig med ham!! Jeg opgav lidt håbet og holdte så en lille pause med at finde hest. En dag skrev de så at de havde om-bestemt sig, og ville gerne have mig ud og prøve ham igen. Jeg var virkelig lykkelig og glædede mig helt vildt til at se ham igen.
    Den dag da vi skulle have handelsundersøgelse på ham, var jeg meget spændt. Ejerne vidste i forvejen at der allerede var et eller andet galt med ham, og havde skam også informeret os. Men jeg lod mig ikke skræmme og ville bare have handelsundersøgelse på ham. Vi fandt så ud af at han fejlede rigtig meget, og det ville koste rigtig meget at få ham opereret osv. Jeg endte dog med at takke nej tak til ham, da jeg simpelthen ikke havde pengene til det. Jeg var rigtig ked af det bagefter, da han jo bare var HESTEN!
    Men det hele førte dog til min vidunderlige hest, og jeg er nu alligevel glad for at det blev hende smiley

Kommentér på:
ej er simpelthen så mega nervøs.. - handelsundersøgelse

Annonce