Sælge eller ej? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg går rundt i et kæmpe dilemma!
Jeg har nemlig min hest til salg, hvilket jo aldrig er rart, men grunden er sådanset god nok.
jeg går i 3.g og jeg ved at jeg vil læse videre på UNI når jeg er færdig.
Ligenu er min tid meget knap. Jeg bruger stortset al min tid på lektier, og dette er jo selvfølgelig fordi jeg ved hvad jeg vil, og jeg går efter det.
Så i starten af året da jeg virkelig kunne mærke presset fra skolen satte jeg hesten til salg.
Jeg kunne simpelthen ikke overskue det hele.
Men så trådte min mor til, hun har ikke redet regelmæssigt i mange år, men hun besluttede sig for at hjælpe mig med ham indtil at han blev solgt.
Men nu har min mor så forelsket sig totalt i ham, og dette betyder så at hver gang der er nogle der ringer på ham og skal have en aftale om at de skal ud og se ham, så går hun helt i sort og begynder at tale mig fra det.
Jeg giver hende jo også lidt ret, for jeg har aldrig prøvet ikke at have hest, og jeg frygter lidt for det tomrum der kommer når jeg ikke har ham mere.
Derudover synes jeg egentlig også at det fungerer udemærket som det er nu, jeg har tid til at ride ca 2-3 dage om ugen, og det samme gør min mor. Så han bliver redet 4-6 gange om ugen, hvilket jeg egentlig synes er okay.
Men stadig er jeg meget i tvivl. Er det dumt at beholde ham?
Hvis han kommer et sted hen hvor han kan blive brugt noget mere, og hvor han kan få nogle flere oplevelser?
På den anden side synes jeg også at han har været rigelig kastebold allerede i sit korte liv. Han er 6 år, og han har allerede haft 3 ejere inkl. mig.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan se gode ting ved begge dele.
Kan bare ikke se hvad der er det mest rigtige.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
- Han lider ingen overlast af ikke at blive redet
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
feb 2007
Følger: 34 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 205 Svar: 2.428
hvis økonomien er til det også ja så ville jeg beholde ham. Hesten lider ingen last ved ikke at blive redet hver dag.
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.599
jul 2011
Følger: 70 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 85 Svar: 748
Både dig og din mor er jo glade for ham
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Jeg har delt Axel med min far de sidste 2 år, og det fungerer rigtigt fint -her ville alternativet osse være slet ikke at have hest.
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 38 Heste: 6 Emner: 87 Svar: 556
Jeg ved ikke om du selv betaler udgifterne eller dine forældre gør det. hvis de allerede står med udgifterne ændre det jo intet for dig.
Hvis det var mig og stadig var int i hest ville jeg beholde ham. Er det fordi du også gerne vil noget andet end hest, skal du nok sælge ham.
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
Og har du i en periode mindre tid end nu, så er jeg ret sikker på han også vil synes om livet på fold og så de dage din mor rider.. Jeg synes ikke man skal få dårlig samvittighed over at hesten ikke bliver redet, bare den bliver passet optimalt med foder, smed, fold, dyrlæge osv osv... Det er jo en hest!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Så det stadig din hest, men du har lidt ekstra penge og en til fast at hjælpe. Så lyder det jo til det kan hænge sammen. Jeg ville beholde.
Sælge eller ej?