{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

sælge eller ej {{forumTopicSubject}}

Hej hg'er. Jeg er meget ked af det og forvirret jeg står med en hest jeg har haf i 3 år meget dejlig hest men mit problem er at jeg er blevet smidt af 4 gange på to måneder og prøvede så med at longere ham da jeg fik afhvide at det var ren energi jeg begynde at longere ham men han bukker ind i mod mig og stejler så jeg næsten blir ramt og jeg har ikke modet til at sætte ham på lads er sempelhen så trist elsker ham jo. Hvad ville i gøre? Jeg står i denne situation hver venter hvor jeg ikke tør ride ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge eller ej
  • #1   4. feb 2013 Jeg ville ej sælge og få en til at hjælpe dig smiley
    Nu er det jo også vinter, og min nye reagerer ved kun heldigvis at småbukke i galoppen. Jeg har ikke balance til at sætte ham på plads, så jeg har smidt mine bøjler og skal nu arbejde med mig selv, så jeg kan få kontrol på dyret i galoppen og sætte ham på plads. Det går jo ikke hvis jeg bare konstant mister balancen.
    I longen kan han få lov til at bukke alt det han vil. Tror han syntes det er dejligt at få tømt sig selv for energi.

• #2   4. feb 2013 min dejlige hest blev jeg smidt af 15 gange på knapt en uge. jeg kæmpede videre og fik en fantastisk hest! smiley man kan hvis man vil.

• #3   4. feb 2013 Jeg vil nok få hjælp ud til hesten inden man vælger at sælge, hvis den skal sælges, da den simpelthen vil være så svær at komme af med i denne tid, og specielt hvis den er "farlig for omgivelserne", eller hvordan man lige kan udtrykke det.

Ved du om den har ondt? Det kan nogle gange hænge sammen med ændret adfærd, der tit bliver til aggressivitet.

• #5   4. feb 2013 Hellere få løst knuden op,end bare at give den videre smiley

Få hjælpe..

Kender en god , så skriv hvis du vil have hjælp

• #7   4. feb 2013 Ville også først og fremmest tjekke om den har ondt,

• #8   4. feb 2013 Hvis du ikke vil sælge ham til en mere erfaren rytter, kunne du måske prøve at få en part, som kan klare det et par gange om ugen? Eller en underviser, som kan hjælpe dig? smiley Held og lykke med det.. smiley

• #9   4. feb 2013 Du må ikke miste håbet! smiley

Kan han have ondt?
    Hvornår begynder han med det? - når du forlanger noget af ham, en bestemt gangart?
    Har han gjort det før?
    Hvor gammel er han?
    Er han alene på ridebanen? - hvis ja, har han altid været det?
    Du kan evt få en anden til at prøve ham og se om han også gør det der, og hvis evt. sætte ham på plads smiley

• #11   4. feb 2013 Hvad der sket? For lyder til det kommet pludselig, altså tegn på smerter og frustration. Kræver du så noget blir han klart sur og vender det mod dig. Sådan var min også pga låsninger i bækken og ja alle mulige skræmmer og ting. Møj hest der tævede ham på folden, sad fast i boks og meget mere.

Men jeg kunne jo tydeligt mærke han ikke var sig selv.
    Osteopath på og han fik så også lige lukket af det pjat med at mosle mod mig.
    Havde han jo hurtigt lært sig smiley
    Men fordi hesten har ondt og ændre sig ville jeg da ikke bare sælge.
    Der er en grund til ændringen. Kan være sadel der har trykket tænder der gnaver. Lænden er skæv. Osv osv. Få hjælp ud til jer.

God træning og husk en hest der tonser derudaf kan sagtens tonse afsted pga smerte og ikke for meget energi.

• #12   4. feb 2013 det lyder mest som om den måske har ondt et sted ? min gamle hest stejlede os hele tiden og jeg har bare troet det var fordi han var "flabet" men til sidst fant jeg ud at han havde en ryg skade og måtte have ham indlagt i 6 uger og en dyrelæge regning på 29.000 smiley det var ikke sjovt smiley så hvis jeg var dig ville jeg få en dyrelæge ud og tjekke nakke, hals og ryg smiley bare et rigtig godt råd smiley

• #13   4. feb 2013 det lyder mest som om den måske har ondt et sted ? min gamle hest stejlede os hele tiden og jeg har bare troet det var fordi han var "flabet" men til sidst fant jeg ud at han havde en ryg skade og måtte have ham indlagt i 6 uger og en dyrelæge regning på 29.000 smiley det var ikke sjovt smiley så hvis jeg var dig ville jeg få en dyrelæge ud og tjekke nakke, hals og ryg smiley bare et rigtig godt råd smiley

• #14   4. feb 2013 smiley

• #16   4. feb 2013 sorry for alle de samme indlæg smiley min computer fucker lidt smiley

• #17   4. feb 2013 Som andre også har skrevet, hvis du har overskudet så tag kampen op, gerne med underviser. Jeg har redet en større, lidt temperamentsfuld hest som smed mig af 2 ud af tre gange jeg red. Bliv ved.

• #19   4. feb 2013 Hvad får han i foder? hvilken race er han?
    Bliver han motioneret nok? - longe, løsspring, ridning?
    Har der været en anden rytter på ham og fået sat ham på plads?
    Hvis det kun er hver vinter, er det så værd at sælge ham for, hvis han fungere fint de andre årstider??

• #20   4. feb 2013 Hvis man ikke passer sammen overhoved så ja find hesten en ejer hvor den vil blive brugt. Og igen man skal ikke holde hest med livet som indsats.

Når det så er sagt, har hesten meget energi og i ved det er problemet. Og den virkelig ikke har en sadel der trykker eller andet. Så bed om råd til dette problem.

Ville starte med at kigge foder, kan der komme mere fyld mindre energi. får den havre, så prøv at fjerne det helt. og ja jo klart undervisning start fra jorden. Og få styr på tingene der. Der ingen skam i at betale fuld pris for undervisning fra jorden. Man er ikke født med værktøjer til at kommunikere med hesten fra jorden af.
    Så drop ridningen for en tid og få styr på jeres tillid. Og håndtering. Der vil du få værktøjer du kan bruge.

Alt efter heste type kan du ikke kører hesten træt med motion, du skriver forslået longering. Som med hunde kan nogle fortsætte til de falder. Om, uden at blive trætte. Men der skal man så aktivere hjernen i stedet.

Igen her i starten så få afstand vær aldrig for tæt på, hvis den stejler osv. Hav longepisk med og få den på afstand sæt en plastik pose på longepisken afstand for sikkerheden, men igen kræver noget undervisning, for du har noget at bygge op på. Og bygge vider på.

Du skriver du elsker ham og derved tænker jeg du klar til at kæmpe for ham. Får du løst det i slås med nu, vil du komme meget styrket ud på den anden side.

• #23   4. feb 2013 Er i fra sjælland? Min gamle mads ravnkilde ca 700 kg fik joel shytt virkeligt hjulpet mig med. Han havde ingen menneske respekt. Altså verdens sødeste hest, når du ikke krævede noget men begyndte man at bede om noget, så var der andre boller på suppen. Og man er pludselig lille alene magtesløs, strandet og rigtig ked af det, man ser begrænsninger istedet for muligheder. Vi fik til alt held Joel shytt ud, og han fik vendt det for os, jeg fik lært kropssprog hvornår det var ok at sige fra, og sikkerheds afstand. Så jeg kunne sige fra, uden frygt for at få en fornærmet hov med på vejen.

Så alt efter hvor i bor, så hør hvad folk har i nærheden. For jo så både ejer og hest der sammen skal arbejdes med. Igen er der ingen problemer for andre sorry to say men hvad sker der så hvis ejer køber en ny hest! Nissen rykker med, eller i dette tilfælde bliver den jo nok.

Dog at blive kylet af er bare ikke sjovt, og kan sagtens følge lysten til at opgive. At ryge af 4 gange indenfor så kort tid! Er i min verden helt vildt.

Men ja jeg vil anbefale joel shytt hvis i fra sjælland, han gjorde en kæmpe forskel for mig og min gamle hest. Og hjælper løbene også nu med min nye.

• #24   4. feb 2013 Er faktisk selv fra skibby smiley kan da lige sende dig nummeret så kan i jo tænke over det. Han er. Absolut ikke sådan en billig 200kr mand smiley han lever af og for at køre rundt og ordne heste. Men få en pris inden han starter. For så betaler i, og tit bruger han så meget længere, end i har betalt for.

Jeg syntes han er pengene værd. Og han kan virkelig nogle ting. Omvendt er der jo folk der mere til andre. Vi jo alle forskellige.

• #26   5. feb 2013 Tak for alle jeres råd. Har kontaktet en der skal prøve at hjælpe mig med ham. Han blir også tjekket igen af dr. Dyr.

Kommentér på:
sælge eller ej

Annonce