1.068 visninger
|
Oprettet:
sælge eller ej {{forumTopicSubject}}
Hej hg'er. Jeg er meget ked af det og forvirret jeg står med en hest jeg har haf i 3 år meget dejlig hest men mit problem er at jeg er blevet smidt af 4 gange på to måneder og prøvede så med at longere ham da jeg fik afhvide at det var ren energi jeg begynde at longere ham men han bukker ind i mod mig og stejler så jeg næsten blir ramt og jeg har ikke modet til at sætte ham på lads er sempelhen så trist elsker ham jo. Hvad ville i gøre? Jeg står i denne situation hver venter hvor jeg ikke tør ride ham.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 61 Svar: 562
Nu er det jo også vinter, og min nye reagerer ved kun heldigvis at småbukke i galoppen. Jeg har ikke balance til at sætte ham på plads, så jeg har smidt mine bøjler og skal nu arbejde med mig selv, så jeg kan få kontrol på dyret i galoppen og sætte ham på plads. Det går jo ikke hvis jeg bare konstant mister balancen.
I longen kan han få lov til at bukke alt det han vil. Tror han syntes det er dejligt at få tømt sig selv for energi.
dec 2011
Følger: 96 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.094
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Ved du om den har ondt? Det kan nogle gange hænge sammen med ændret adfærd, der tit bliver til aggressivitet.
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Få hjælpe..
Kender en god , så skriv hvis du vil have hjælp
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
jul 2012
Følger: 13 Følgere: 23 Heste: 5 Svar: 363
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1368 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.478
Kan han have ondt?
Hvornår begynder han med det? - når du forlanger noget af ham, en bestemt gangart?
Har han gjort det før?
Hvor gammel er han?
Er han alene på ridebanen? - hvis ja, har han altid været det?
Du kan evt få en anden til at prøve ham og se om han også gør det der, og hvis evt. sætte ham på plads
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men jeg kunne jo tydeligt mærke han ikke var sig selv.
Osteopath på og han fik så også lige lukket af det pjat med at mosle mod mig.
Havde han jo hurtigt lært sig
Men fordi hesten har ondt og ændre sig ville jeg da ikke bare sælge.
Der er en grund til ændringen. Kan være sadel der har trykket tænder der gnaver. Lænden er skæv. Osv osv. Få hjælp ud til jer.
God træning og husk en hest der tonser derudaf kan sagtens tonse afsted pga smerte og ikke for meget energi.
okt 2006
Følger: 37 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 112
okt 2006
okt 2006
okt 2006
sep 2012
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 147
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 1368 Heste: 6 Emner: 722 Svar: 4.478
Bliver han motioneret nok? - longe, løsspring, ridning?
Har der været en anden rytter på ham og fået sat ham på plads?
Hvis det kun er hver vinter, er det så værd at sælge ham for, hvis han fungere fint de andre årstider??
apr 2008
Når det så er sagt, har hesten meget energi og i ved det er problemet. Og den virkelig ikke har en sadel der trykker eller andet. Så bed om råd til dette problem.
Ville starte med at kigge foder, kan der komme mere fyld mindre energi. får den havre, så prøv at fjerne det helt. og ja jo klart undervisning start fra jorden. Og få styr på tingene der. Der ingen skam i at betale fuld pris for undervisning fra jorden. Man er ikke født med værktøjer til at kommunikere med hesten fra jorden af.
Så drop ridningen for en tid og få styr på jeres tillid. Og håndtering. Der vil du få værktøjer du kan bruge.
Alt efter heste type kan du ikke kører hesten træt med motion, du skriver forslået longering. Som med hunde kan nogle fortsætte til de falder. Om, uden at blive trætte. Men der skal man så aktivere hjernen i stedet.
Igen her i starten så få afstand vær aldrig for tæt på, hvis den stejler osv. Hav longepisk med og få den på afstand sæt en plastik pose på longepisken afstand for sikkerheden, men igen kræver noget undervisning, for du har noget at bygge op på. Og bygge vider på.
Du skriver du elsker ham og derved tænker jeg du klar til at kæmpe for ham. Får du løst det i slås med nu, vil du komme meget styrket ud på den anden side.
apr 2008
Så alt efter hvor i bor, så hør hvad folk har i nærheden. For jo så både ejer og hest der sammen skal arbejdes med. Igen er der ingen problemer for andre sorry to say men hvad sker der så hvis ejer køber en ny hest! Nissen rykker med, eller i dette tilfælde bliver den jo nok.
Dog at blive kylet af er bare ikke sjovt, og kan sagtens følge lysten til at opgive. At ryge af 4 gange indenfor så kort tid! Er i min verden helt vildt.
Men ja jeg vil anbefale joel shytt hvis i fra sjælland, han gjorde en kæmpe forskel for mig og min gamle hest. Og hjælper løbene også nu med min nye.
apr 2008
Jeg syntes han er pengene værd. Og han kan virkelig nogle ting. Omvendt er der jo folk der mere til andre. Vi jo alle forskellige.
mar 2009
Følger: 40 Følgere: 831 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 372
sælge eller ej