1.312 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Kanin lider what to do? HASTER Kanin lider what to do? HASTER

Min lille morkanin, gennem 7 år, er ved at nå hendes sidste dage...
Hun sidder ligenu i buret og har hovedet på skrå og hiver efter vejret, skal lige siges at hun meget tynd i forvejen, og det plejer hun altså ikke at være på den her tid af året, så hun har det jo ikke godt.

Det er ikke sjovt at se en kanin lide. Mit spørgsmål kommer her: Ville i aflive hende her og nu eller ville i give hende natten over?

andet problem, hun har sin søn ved sin side igennem 4 år, kan han få et værdig kaninliv efter Morkanin ikke er længere er her ? eller kan kaniner godt trives med at være alene, selvom de er vant til at have kanin selskab ??

UNDSKYLD JEG SKRIVER OM KANINER PÅ HESTEFORUM

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin lider what to do? HASTER
  • #1   8. okt 2014 Aflive ville jeg gøre smiley

• #2   8. okt 2014 Hvis det er så slemt som du skriver, ville jeg tage til vagt dyrlægen, og lade dem bedømme, om det er en aflivning der skal til.
    Ellers ihvertfald afsted til dyrlæge imorgen! smiley

• #3   8. okt 2014 Til spørgsmål 2:
    JA, han vil endda få et endnu bedre liv uden hende! Kaniner er kolonidyr og ikke flokdyr, som så mange tror. De lever på hver deres territorie, og kaniner der deler bur med andre kaniner, lever et meget stresset og frustreret liv.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   8. okt 2014 Enten afliver du den selv nu, og ellers kører du den til dyrlægen nu og får den aflivet...

• #5   8. okt 2014 Hvis jeg var dig, ville jeg ikke selv aflive nu og her, medmindre du er HELT sikker på, at den lider. Hvor tynd er den? Den lider jo ikke nødvendigvis, fordi den sidder med hovedet på skrå. smiley Ellers, så tag til vagtdyrlæge med den - men så skal du eller dine forældre jo være villig til at betale en større dyrlægeregning, end hvis I venter til i morgen.

• #6   8. okt 2014 jeg ville aflive! smiley
    Jeg har selv haft 2 kaniner som var søskende - den ene døde så desværre sidste sommer ude i buret (vi vidste ikke hvorfor) og nu lever hende jeg stadig har et drømmeliv! hun var undertrykt konstant, og er blevet meget gladere nu smiley
    Jeg tror godt din anden kan leve selv uden problemer smiley

• #7   8. okt 2014 Det lyder som en hjerneblødning smiley

• #9   8. okt 2014 Kaniner kan have stor glæde af hinanden hvis pladsbehovet er opfyldt, og så skal begge kaniner neutraliseres.

Sønnen vil godt kunne få et værdigt liv uden moren, ud skal bare sørge for at give ham godt med opmærksomhed.

Derudover så ville jeg aflive selv nu.

• #10   8. okt 2014 Det lyder som om den ikke er til at rede, når kaniner først viser tegn på sygdom er den helt gal. Så tror desværre det er en aflivning nu ellers er den højest sandsynlig selv død i moren og det lyder pinefuld.
    Kaniner er meget sociale dyr, det er en kæmpe misforståelse at bare fordi de er kolonidyr at de ikke behøver selvskab. De har i naturen en hel "by" sammen hvor de bruger meget tid med hinanden, men hvor der er massere af plads til at gå hver til sit.
    Er den vandt til selvskab så vil jeg anbefale, at få en kanin til efter nogle dage hvor den lige kan få lov til at sørge over sin mor. Men det kræver plads at have to kaniner, men det ved du vidst godt når du har prøvet det før. De skal ca ha 1 kvm pr kanin, så de har mulighed for at have lidt alene tid.
    Mvh Dyrepasseren ;-D

• #12   8. okt 2014 1m2 vil jeg så slet ikke sige er nok til én kanin. De skal have meget mere plads, hvis man vil have to kaniner sammen.

• #13   8. okt 2014 Jeg tænker lidt en hjerneblødning. Min veninde har en rotte som fik en hjerneblødning. Nu har den et skråt hoved og en dårlig balance, men det er også det eneste smiley

• #14   8. okt 2014 Sacha&Natash det er et minimums krav. Jeg har f.eks selv over 5 kvm til mine 2

• #15   8. okt 2014 Hvor står det som minimumskrav? For det har jeg aldrig hørt om c:.

• #17   8. okt 2014 Ka ikke huske hvor jeg har læst det. Men det er 1000 gange bedre end dem der holder 2 kaniner sammen i et bur på 60×160...

• #18   8. okt 2014 Hvis hun er i den tilstand, som det lyder til, ville jeg aflive hende nu og her, sidst jeg ventede natten over, på opfordring fra andre, kom jeg til at fortryde det grusomt, da min kanin ikke klarede natten over - og ville til enhver tid hellere have den aflivet, end at den skulle "lide" ihjel smiley

• #19   8. okt 2014 2 kaniner sammen kræver i omegnen af 8-10 m2 pr kanin. Og neutralisering. Visse påstår at det er naturligt at de går sammen, men KUN hvis de er neutraliseret. Så går det naturlige bare af for mig, og så stiller jeg også spørgsmålstegn ved visse metoder ved sammenføring.
    Anyhow, og undskyld TS for sidespring, jeg vil også mene at det lyder som hjerneblødning pga. skæv hovedholdning. Så til dyrlægen med den nu. Husk at kaniner er flugtdyr, så de skjuler ofte smerte, så selvom det ikke virker slemt, kan det sagtens være det.

• #20   8. okt 2014 Hvis hu lider vil hun 1. Omsider så langttttttttt væk fra den anden kanin som muligt. 2. Hun ville med stor sandsyndlighed stampe i jorden 3. Hun vil også med høj sandsyndlighed ligge sig ned og ikke spise eller drikke og på en måde prøve og dræbe sig selv.

• #21   8. okt 2014 Josephine jeg har heller ikke sagt det ikke er bedre, for det er bestemt bedre end et normalt bur til to kaniner. Men 1m2 er ikke nok heller til to kaniner, det er kun 1x1meter

• #22   8. okt 2014 Cecilie - Hvor pokker har du det fra? En syg kanin, som sidder med hovedet på skrå og hiver efter vejret vil ikke kunne stampe i jorden, det er den for svag til.

Af hvad jeg kan læse på Gnavergalleri, har hun heldigvis fået aflivet kaninen.

• #23   8. okt 2014 Sacha. Selvom den er svag og sidder med hovede på skrå, vil den stadig gøre det. Den gør det for at få de andre væk. Har selv had kanin, som fik nyrestens betændelse. Han var meget svag og kunne næsten kun ligge ned. Men nå han så endelig kom lidt op begynder han straks at stampe. Og her vil jeg næsten tillade mig at sig at han nok endda har været mere svag end i det her tilfælde ( mest på grund af at dyr med nyrestens betændelse mister MEGET blod ) og det svære ca 2 uger sener bliv vi enige om at dyrelægens medicin ikke kunne gøre noget og at han ville få en smerte fuld død, så han blev aflivet. Og har også haft et hamster der fik blod prop, men han forsatte stadig med at gøre som han normalt gjorde.

• #24   8. okt 2014 Er det meget svært at forstå når jeg skriver det er et minimums krav...1 kvm er jo altså større end et bur på 60x120 til én kanin.. 2 kvm til 2 kaniner er en okay str..

• #25   8. okt 2014 MANGE TUSIND TAK!
    Tak for jeres enorme hjælp, morkanin har nu fået fred og er kommet over i kaninhimlen !
    Dyrs ve og vel kommer altid i første række, og det havde ikke været iorden at lade hende være natten over, så var hun højst sandsynligt død af sig selv.

Er bare enormt forvirret omkring hendes søn Herman.
    Han har aldrig gået alene som kanin, han har altid haft hans elskede mor ved sin side, og de var som pot og pande altså..

Kan en udefra kommende kanin og Herman godt trives sammen, for har hørt at kaniner som ikke har gået sammen siden de var små ikke kan trives sammen.

Herman skal have en værdig kaninliv, for resten af hans tid.

• #26   8. okt 2014 Hvis de er neutraliserede begge to er der oftes ikke nogen problemer med at sætte dem sammen. Jeg mener der er gode råd på frikanin.dk om sammensætning af kaniner.

• #27   8. okt 2014 Du behøver ikke skrive flabet, Josephine.
    Jeg spurgte bl.a til et sted hvor jeg kunne læse der stod det var en minimumskrav eftersom jeg aldrig har hørt eller læst lign.
    Vi er jo også netop enige i at 1m2 til to kaniner end et bur der er 160x60cm, men jeg står ved min holdning at det stadig ikke er nok til to.

• #28   8. okt 2014 Cecilie - Jeg har aldrig hørt, læst eller set en kanin stampe hvis den var dødssyg. Jeg har selv lige stået med to kaniner som var så svage, at de ikke engang kunne spise. De reagerede ikke engang da katten prøvede på at komme ind til dem, og de var normalt glade for at stampe og gøre opmærksom på farer. Derfor synes jeg det er meget mærkeligt at generalisere sådan, for ikke alle kaniner ville sætte sig op og stampe, hvis de er dødssyge.

Kommentér på:
Kanin lider what to do? HASTER

Annonce