{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

Fantasy bøger og kærlighed. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg er ved at løbe tør for bøger/bogserier at læse!
Jeg æder mig simpelthen igennem den ene efter den anden!
Her kommer lige en liste med dem jeg har læst, hvis du kender til nogen jeg endnu ikke har været igennem, SÅ KOM MED DEM! smiley

Et udkast af dem jeg har læst:

Dødens instrumenter 1-4 så mangler 5-6
Djævelske mekanismer
Shiver serien
True blood
Evermore
Vampyrakademiet
abhorsen-triologien
Farligt blod
Det skjulte rige
The night world
Nightshade
Fallen
Krøniker fra ismarken
Vildheks
Artemis fowl
Cherub
Divergent
Morganas kilder
Dark life
Blood magic
seekers
Hex hall
Klintespind
The hunger games

Som jeg ikke har læst:
Shadow falls

Som jeg nægter at læse:
Game of thrones
Harry Potter
Ringenes Herre

Så har du nogen der minder om dem jeg har læst, så kom med dem, for er i seriøs mangel på bøger om fantasy og kærlighed smiley
Det kunne måske også være en inspiration for dig selv til bøger du ikke har læst. Kan i hvert fald anbefale de fleste af dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fantasy bøger og kærlighed.
  • #1   8. okt 2014 Synes The Hollows er skøn smiley

• #2   8. okt 2014 har du læst fallen serien? eller bare en af bøgerne, for resten af dem er magiske! smiley

• #3   8. okt 2014 Har ud læst Skammer-serien af Lene Kaaberbøl?
    Evt hendes første serie, Sølvhesten, Hermelinen og Isfuglen?
    Gode letlæselige bøger som man bare æder smiley

Læser du på dansk eller engelsk?

Ærgerligt du ikke vil læse Harry potter, blot fordi den er populær er den faktisk ret godt skrevet. Ringenes Herre forstår jeg godt hvis du har svært ved at komme igennm, og Game of Thrones er efter min mening ca lige så "godt" skrevet som Twillight..

• #5   8. okt 2014 Lizette: Fallen er jeg faktisk lidt i tvivl om jeg har læst, men man kan da altid tage den igen. smiley

Tinna: Skammer serien elskede jeg! Så desværre ja, den er også læst.
    Tror jeg har gennemtykket samtlige af Lene Kaaberbøls bøger.
    Harry Potter har jeg set filmene til, og er nok ikke lige mig.
    Min søster har dog læst samtlige bøger både på dansk og engelsk:)

Jeg læser på både dansk og engelsk. smiley

Valhall: Dem vil jeg da lige tage et kig på.

• #7   8. okt 2014 Halo er ekstremt god! smiley

• #8   8. okt 2014 Du skal da også læse beautiful creatures, Den Store Djævlekrig, Twiligt bøgerne, Historien om Mira.
    Uh der er menge flere, kan bare ikke lige komme i tanke om dem smiley

• #9   8. okt 2014 Den Store Djævlekrig, Twiligt bøgerne er læst smiley
    Historien om Mira er også læst smiley

• #10   8. okt 2014 Halo har jeg også læst smiley

• #11   8. okt 2014 De er alle virkelig godt skrevet, jeg bliver helt opslugt!
    også af night-shade serien, den er også virkelig til at blive væk i! når jeg læser de bøger kan ingen komme i kontakt med mig, jeg sider bare i min egen lille verden. smiley

• #12   8. okt 2014 Hvis du også læser engelsk skal du læse Maria Snyders bøger!
    Must read.
    Poison study er 1'eren i hendes første (og efter min mening) bedste serie.

Trudy Cnavan skriver også helt super bøger, The Age of the Five Trilogy er den jeg er mest vild med, men også The Black Magician Trilogy er super super god smiley
    Hun er lige kommet med en ny triologi som jeg nok hellere må få skaffet mig.

Den amerikanske forfatter Robin D Owens har skrevet en serie der hedder The Summoning, 1'eren er Guardian of Honor, men min absolutte yndlings er 3'eren Protector of the Flight smiley

De tre forfattere går du ikke galt med!

• #13   8. okt 2014 Skyggens lærling findes for resten også på engelsk og er enig i at den er læsningen værd, gode lette bøger.
    Har selv læst alle bøger i jarastavens vandring, og udover den sidste er det super bøger smiley

• #14   23. okt 2014 Hvad med House of Night serien? smiley

• #15   24. okt 2014 Fatter virkelig ikke at nogen kan sammenligne twilight-bøgerne med game of thrones. Game of thrones er nogle rigtig, rigtig gode bøger.

Selvom harry potter filmene ikke er noget, kan bøgerne godt være det. Jeg har personligt læst bøgerne omkring 8 gange, men aldrig nogensinde set alle filmene... smiley

Smut på biblioteket og hør hvad de vil foreslå af muligheder med bøger eventuelt? ^^

• #16   24. okt 2014 Tjah, i forhold til at den skulle være skrevet til et voksent puplikum og ikke en ungdomsserie så synes jeg du skulle prøve at læse andre fantasyserier såsom Wheel of Time for at se forskellen i skiriftssproget, handling m.m.
    Hvis man ikke forventer fantastisk sprogbrug og kan leve med lidt ens beskrivelser så er det en fin bog, god handling og havde jeg læst den efter en ungdomsbog fremfor efter en anden engelsk fantasiserie, så kan det sagtens ske jeg ikke var blevet nær så skuffet smiley

• #17   24. okt 2014 Ikke at der er noget galt i ungdomsserier, læser jeg skam også selv smiley

• #18   24. okt 2014 Jeg kan godt forstå hvis du er blevet skuffet på det plan, men synes stadig ikke at det kan sammenligne med twilight-bøgerne overhovedet, men det er måske også fordi jeg ikke synes om det der totalt besatte kærligheds-pjat som twilight serien omhandler. smiley

• #19   24. okt 2014 Årh, handlingsmæssigt nej nej, slet ikke, er sprog og skriftsmæssigt jeg tænker på, det fremgik nok ikke helt af det første indlæg nej.,.

Kommentér på:
Fantasy bøger og kærlighed.

Annonce