{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøger ?
  • #1   22. jun 2014 Serien "De Udødelige" den er på 6 bøger og den første hedder Evermore. smiley

• #2   22. jun 2014 Mange af Stephen Kings bøger er overnaturlige til et vist punkt. Boo'ya Moon synes jeg var rigtig god, og knap så krimi agtig som hans andet (som også er rigtig godt, hvis man er til krimi). Ellers er "Pigen der elskede Tom Gordon" og "Dragens Øje" fra ham også rigtig gode, og igen ovre i mere fantasy. Jeg har læst dem på engelsk, så hvis du er til det, vil jeg klart anbefale dig at læse dem på engelsk fremfor dansk.

The Hobbit og Lord of the Rings er næsten et must inden for fantasy, så dem synes jeg klart du skal læse smiley

Vil du ud i noget krimi, så vil jeg virkelig anbefale dig Jean-Christophe Grangé. Han er uden sammenligning min yndlings forfatter - han skriver helt sindssygt godt. Man sidder med kvalme flere gange, fordi han er så dygtig til at fortælle smiley Jeg har alle de bøger han har udgivet, og jeg er ikke blevet skuffet en eneste gang.

• #3   22. jun 2014 Uh harry potter helt klart smiley

Men hulebjørnens klan og alle de andre i den serie er også meget gode smiley De er dog ikke fantasy osv smiley

• #5   22. jun 2014 Har da helt glemt Game of Thrones serien. Den er jeg selv igang med, og den er virkelig god! Langt bedre end serien, som bestemt også er værd at se :-).

• #6   22. jun 2014 Tak alle sammen smiley

• #7   22. jun 2014 Hush hush af Becca Fitzpatrick kan klart anbefales!

• #8   22. jun 2014 The Mortal Instruments (Dødens Instrumenter) af Cassandra Clare, samt The Infernal Devices (Djævelske Mekanismer) af samme forfatter. Super gode bøger! Jeg kan kun anbefale dem, og de er absolut mine favoritter! Alle bøger i begge serier er udkommet, med den sidste - City of Heavenly Fire i The Mortal Instruments er først lige udkommet på engelsk her i maj.

Nightshade af Andrea Cremer er også super gode! smiley

Hush, Hush af Becca Fitzpatrick kan jeg også anbefale smiley

• #9   22. jun 2014 Delirium er rigtig god smiley

• #10   22. jun 2014 Har lige læst "Den 5. bølge", og jeg var fuldstændig blæst bagover!

I "Den 5. bølge" følger vi Cassie, der lever et ganske roligt liv sammen med sin familie. En dag observerer verden et stort, fremmed faretøj. Der går 10 dage og så bryder helvedet løs; 4 "bølger" (nærmest à la de plager, som Gud udsatte det egyptiske folk for i det 1. testamente) rammer jorderen, og fjerner stodset alt menneskeligt liv.
    Vi følger Cassies kamp på at overleve sammen med sin familie.

Bogen leger med temaer som angst, moral og menneskelige egenskaber. De første 100 sider havde jeg konstant lyst til at græde, da jeg virkelig mærkede den gennemtrængende angst, vores hovedperson føler.

Jeg læste bog for en lille uge siden, og jeg går allerede nu og har lyst til at genlæse den.

• #11   22. jun 2014 Af dem jeg for nylig har læst, kan jeg anbefale "Cracked" af Eliza Crewe - her kan jeg meget godt lide, at hovedpersonen er en dæmon, og det gør at hun er langt stærkere og overlegen i forhold til menneskene. Det gør, at vi har en hovedperson, som rent faktisk ikke falder på knæene for enhver pæn fyr hun møder. Hun er følelseskold og kickass, og man finder intet insta-love eller slut-shaming her, hvilket jeg ser i rigtig, rigtig mange bøger.
    "All Our Yesterdays" af Cristin Terrill er en sci-fi bog, der handler om timetravel. Den udvisker linjen mellem godt og ondt og udforsker forskellige sider af den menneskelige hjerne, og hvad magt kan gøre ved et menneske. Super spændende. Normalt går jeg langt uden om bøger med romantik, men selvom der er en del romantik i denne bog, så handler det egentlig ikke om selve kærlighedsforholdet - men mere forholdet mellem de forskellige personer i bogen.
    "Croak" af Gina Damico er en bog, der handler om Grim Reapers - altså hele "manden med leen"-myten. Bogen håndterer myten genialt, og det er rigtig spændende at læse om. Men det, der gør hele bogen spændende er igen grænsen mellem godt og ondt - og om man kan gøre noget ondt, hvis man har gode intentioner. Har man tilladelse til at dræbe en voldsmand, hvis man har magten til det? Super spændende, og så er den blandet med en god humor, hvilket jeg rigtig godt kan lide.
    Hvis du gerne vil have noget der er mere high fantasy, så er der selvfølgelig som nævnt Game of Thrones, Finnikin of the Rock, Daughter of Smoke and Bone, The Lies of Locke Lamora, Throne of Glass, Girl of Fire and Thorns. Jeg vil dog ikke anbefale Throne of Glass - jeg hader, når bøger brander sig selv som "kickass" med en hovedperson der ikke er bange for at dræbe, og så ser man ikke engang hovedpersonen dræbe én person i bogen smiley men jeg er også meget kræsen når det kommer til bøger. Kan heller ikke lide The Mortal Instruments (eller Cassandra Clare generelt, hun plagierer så enormt meget), Nightshade (hovedpersonen er sur på fyren, som prøver at kysse hende, men lader ham alligevel kysse hende fordi det "føles godt" - så det er åbenbart i orden selvom han er en kæmpe nar? hvad er det for et signal at sende?), og ja, er meget kritisk smiley

• #12   22. jun 2014 Derudover vil jeg lige sige, at hvis ikke du allerede er det, så bliv medlem af Goodreads smiley det er dog kun engelske bøger, ved ikke om du læser på dansk eller engelsk. Men det er en super god kilde til at finde nye, spændende bøger. Jeg har i hvert fald fået udvidet min horisont RIGTIG meget siden jeg blev medlem for godt 2 år siden eller sådan noget.

• #13   22. jun 2014 Tak igen smiley

• #14   22. jun 2014 Funke : tusinde tak for den lange tekst smiley
    Vil da helt klart prøve goodreaders smiley

• #15   22. jun 2014 *goodreads smiley

• #16   22. jun 2014 Haha, jeg har en tendens til at skrive lidt for meget når det omhandler bøger.. kunne blive ved... smiley

• #17   22. jun 2014 Stephen Kings serie: The Dark Tower!

• #18   22. jun 2014 Percy Jackson serien, og Olympens helte som er en slags 'efter historie' til Percy Jackson serien smiley

Kommentér på:
Bøger ?

Annonce