{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Hvorfor har I valgt ridningen og heste? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af den anden tråd, som handler om, hvad for en sport vi havde valgt, hvis det ikke var fordi vi havde valgt ridningen. Jeg kom nemlig til at tænke på, at jeg egentligt ikke helt kunne finde ud af, hvorfor det lige er ridningen, som vandt i sidste ende, for jeg er aldrig rigtig gået op i at ride 'ordentligt' dressur, stævner og sådan, har mest redet for sjov skyld. Er så begyndt at tage ridningen mere seriøst nu. Men helt ærligt, så har jeg svært ved at sætte ord på, hvorfor jeg er så væk i hestene og ridningen.

Har altid kunne lide dyr, specielt heste (hest var endda mit første ord), så det må vel bare have været noget, der ligger til min 'natur' eller hvordan man nu skal sige det. Og så er der da heller ikke noget bedre end en god tur i naturen på sin bedsteven. smiley

Men hvad med jer? Hvad fangede jer? Var det farten i spring f.eks. eller den måde man nærmest danser med et så stort dyr i dressur? Kom med alle jeres positive ting omkring dette fantastiske dyr vi alle elsker og holder af smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har I valgt ridningen og heste?
  • #1   2. okt 2014 Altså for mig startede det egentlig bare ud med at jeg skulle prøve og ride fordi min mor har redet. Og derefter har det jo egentlig bare udviklet sig fra undervisning til at få egen pony, og jah nu kan jeg ikke rigtig undvære det. smiley

• #2   2. okt 2014 Jeg valgte ikk ridningen den valgte mig.. smiley

Ej har altid haft en stor passion for dyr særligt heste.. Så det kom mig meget naturligt at vælge ridningen.. Desuden føler man sig ikk mere bekymringsfri og godt tilpas end i selskab med en hest.. smiley

• #3   2. okt 2014
    Jeg kan heller ikke svare på det :o) Jeg rider mest dressur pt. og det er nok fordi jeg kan mærke dyret udvikler sig og der sker noget. Ville gerne springe, men jeg har en pivskid og det kræver lige jeg hiver tingene frem - men prøver at nå det 1 gang om ugen.

Tur rider jeg faktisk sjældent nu, men bliver lidt "tvunget" ud på det en gang om ugen eller to - hvilket er vældig sundt, nu jeg selv er dårlig til at tage initiativet.

Jeg er ikke noget konkurrence mennesker, faktisk pænt meget anti konkurrence menneske. Men jeg starter lidt ind imellem alligevel - jeg har bare ikke nogen forventninger om at få bestemte procenter eller placeringer og bliver ikke skuffet.

• #4   2. okt 2014 Krikken: Nej synes nemlig også det er enormt svært at finde ud af, hvorfor det lige er ridning man har valgt. For der er bare et eller andet ved det, som bare gør, at jeg i hvert fald, bliver helt fanget og afslappet. smiley Det er en skøn sport!

• #5   2. okt 2014
    Jeg tror måske også det har noget og gøre med at det ikke er en holdsport :o). Da jeg var mindre var jeg en enkelt gang med til fodbold men var slet ikke tryg, samtidig gik jeg også en periode til gymnastik.

Men det passer ikke rigtigt mig det der med og passe ind efter andre, være social og indgå i en gruppe - det duer jeg ikke til.

Det passer min super fint at jeg kan passe min egen kage så og sige.

• #6   2. okt 2014 Det kan der faktisk være noget om, havde jeg slet ikke tænkt over! Har godt nok gået til fodbold, som jeg rigtig godt kunne lidt, men det ligger også bare et ander pres på én end det gør når man rider. Der er det ens egne forventninger og mål, og ikke nogen som andre 'sætter sig for en'. smiley

• #7   2. okt 2014 Det er egentlig et godt spørgsmål smiley Jeg sad på en pony første gang da jeg var 3 år gammel, fordi min børnehave havde arrangeret det, så det var rent tilfældigt, men jeg blev fanget af det. Dog er min mor hunderæd for heste, så jeg fik først lov til at begynde til ridning da jeg var 9 år. Der er bare et eller andet ved heste, som jeg ikke synes man får med andre dyr (selvom jeg generelt elsker dyr). Har holdt pause fra ridningen et par gange, men er altid vant tilbage igen, og nu har jeg jo så min egen hest.
    Den bedste beskrivelse for mig er nok, at det føles som at komme hjem, når jeg sætter mig i sadlen, eller bare er i stalden. Det føles bare rigtigt.

• #8   2. okt 2014 Godt spørgsmål smiley
    Aner det faktisk ikke. Har bare altid gerne ville ride, siden jeg var helt lille ^^'

• #9   2. okt 2014 Jeg har altid elsket dyr, og altid haft mange dyr i hjemmet. Da jeg var 5 år gammel foreslog min mor, som selv red meget da hun var yngre, at jeg startede til ridning.
    Den idé var jeg med på, så jeg startede på rideskole - og kort efter startede min mor også smiley Fik min første egen pony da jeg var 9.

Og ja, så har det hængt ved lige siden. 14 år har jeg redet nu! Og jeg kan slet ikke forestille mig, at jeg nogensinde kommer til at stoppe smiley

• #10   2. okt 2014 Voksede op med heste som red forbi mit hus næsten hver dag, og nogle folde tæt på. Så startede jeg først rigtig med trækketure i forlystelsesparker og så startede jeg for alvor til ridning da jeg var 8 smiley

• #11   2. okt 2014 Jeg ved det faktisk heller ikke..
    Engang var jeg skide bange for dyr, altså da jeg var mindre.. Hvis jeg så en hund på den anden side af vejen kunne jeg begynde og græde og ville op til min mor og far.. Og kunne heller ikke heste, de var for store - hunde var store nok.. Vi kom faktisk af med en gyngehest, fordi jeg også var bange for den...

Så fik vi Speedy, en golden retriever og han er min bedste ven, det blev han fra dag et. Det er ham der har åbnet mine øjne for alle se fantastiske dyr, og kender ikke ret mange der er lige så vilde med dyr som jeg smiley
    Mit liv tog en kæmpe drejning da vi fik Speedy (:
    Og for lidt over 4 år siden (jeg bliver 17 om lidt, så var 12 år) der startede jeg så til ridning - på den dejligste fjordhest.
    Og ja, har bare redet siden, og fik min egen pony (Cadeaux) for 3 måneder siden smiley
    Dyrene er mine bedste venner.

Jeg rider kun på hyggeplan, men ellers elsker jeg også spring.

Men det er svært at sige hvorfor det var ridning jeg valgte, men kan takke min hund for det hele og alt (:

• #12   3. okt 2014 Jeg kommer fra en familie, hvor det er ret normalt at have heste, så jeg fik ligesom også interessere for det igennem min familie

• #13   3. okt 2014 Vi har haft heste hele mit liv, red nærmest inden jeg blev født smiley
    Jeg fik min egen som 6-årig eller deromkring, siden har det bare hængt ved. Ridning for mig er dog ikke bare at sætte sig op og ride. Det er også et samarbejde med hesten, et partnerskab. Hvis ikke man begge to er enige i hvad man skal, kommer man ingen vejne. Hesten skal ville det lige meget som rytteren!
    Derudover er det også et fantastisk venskab.. smiley

• #18   3. okt 2014 Ej hvor er du kær Rosa! smiley

Kommentér på:
Hvorfor har I valgt ridningen og heste?

Annonce